Етнологія
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 7.053.01.M.011
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: Кандидат політичних наук, доц. кафедри теоретичної та практичної психології Свідерська Ольга
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК5. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
ЗК7. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
фахові компетентності:
ФК2. Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження з елементами наукової новизни та/або практичної значущості.
ФК6. Здатність ефективно взаємодіяти з колегами в моно- та мультидисциплінарних командах.
Результати навчання: ПРН3. Узагальнювати емпіричні дані та формулювати теоретичні висновки.
ПРН7. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Соціальна психологія
Політична психологія
Дизайн наукового дослідження
Написання магістерської роботи
Короткий зміст навчальної програми: Лише у першому десятиліття XIX століття загальний розвиток економіки, політичної системи і наукового світу, який сформувався в європейських країнах призвів до розуміння необхідності наявності самостійної науки, яка може вивчати різноманітні народи. Метою навчальної дисципліни етнологія є отримання інформації про різноманітні форми та загальну етнічну картину світу, формування уявлень про етнічні спільноти, ідентичність, геополітику емоцій, етнічні процеси, етнічні ризики: ксенофобія, напруження, конфлікти, утворення минулого та сьогодення. Вивчення міжкультурної взаємодії відбувається у форматі лекційного матеріалу та інтерактивних практичних занять (симулятивних та стратегічних ігор).
Опис: Вступ у етнологію
Методи дослідження у етнології
Поняття ідентичності у контексті етнологічних досліджень
Психологічний аналіз культурної ідентичності
Традиції як основа етнічної ідентичності
Етнічні ризики та конфлікти
Презентація індивідуальних досліджень за темою однієї із запропонованих книг:
Симулятивна гра «Нова Цивілізація»
Аналіз феномену демонів в українській етнічній традиції
Презентація індивідуальних проєтів « Особливості культурних кодів народностей»
Підсумкова панельна дискусія: « Якими ми будемо через 20-ть років. Актуальні ризики етнічних спільнот»
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на дисципліні «Психологія брендингу» здійснюється за допомогою вибіркового усного опитування; оцінення виступів на практичних заняттях, оцінки активності у дискусіях, тестування, оцінки індивідуальних проєктів та контрольних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Для денної форми навчання: Максимальна кількість балів, які може отримати студент під час навчання 100 (ПК), що включає в себе виступи на практичних заняттях, аналіз фахової літератури, участь у дискусіях, виконання індивідуального завдання, результати тестування. Система за якою студент набирає бали – накопичувальна.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Агора. Переосмислюючи демократію: Україна і світовий контекст. Випуск 10. Київ: Стилос. 2011. 160 с.
2. Буйських Ю. міфологічні уявлення українців у працях дослідників кінця XVII – другої половини XIX ст. Етнічна історія народів Європи. С. 15-23.
3. Войтович Н. Народна демонологія Бойківщини. Львів : Сполом. 2015. 228 с.
4. Кривенко А.-Д. О. Календарний пласт волинської демонології: світоглядні та обрядові прояви. Дис. На. Здобуття наук. ступ. канд. історичних н., Інститут народознавства НАН України, Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України, Львів, 2017.
5. Середа В.В. Етнологія: навч. посібн. Львів: Вид. центр ЛНУ імені Івана Франка. 2007. 160 с.
6. Сміт Е. Культурні основи нації. Ієрархія, заповіт і республіка. Київ: Темпора. 2010. 312 с.
7. Сучасна зарубіжна етнологія: антологія у 2 т. Т.1. за ред. Скрипник Г. Київ: НАН України, ІМФЕ ім. М.Т. Рильського. 2010. 950 с.
8. Сучасна зарубіжна етнологія: антологія у 2 т. Т.1. за ред. Скрипник Г. Київ: НАН України, ІМФЕ ім. М.Т. Рильського. 2010. 1214 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).