Робота психолога з дітьми "групи ризику"
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 7.053.01.E.025
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: д.психол.н., проф. Сняданко Ірина Ігорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: -Здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у процесі навчання та професійної діяльності у галузі психології, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог.
-Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
-Здатність здійснювати практичну діяльність (тренінгову, психотерапевтичну, консультаційну, психодіагностичну та іншу залежно від спеціалізації) з використанням науково верифікованих методів і технік.
-Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних категорій населення у сфері психології.
-Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію.
-Вміння володіти психодіагностичним інструментарієм практичного психолога у закладах освіти.
-Здатність володіти навичками проводити консультування, корекційно-розвивальні заняття із учасниками освітнього процесу
-Здатність володіти методологією організації роботи із дітьми «групи ризику».
Результати навчання: -Досконало володіти методами психологічної діагностики практичного психолога у закладах освіти.
-Проводити психопрофілактичні, консультативні та корекційно-розвивальні заняття у закладах освіти.
-Проводити психопрофілактичні, консультативні та корекційно-розвивальні заняття із дітьми «групи ризику».
-Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Психологія особистості
Основи психокорекції
Супутні і наступні навчальні дисципліни
Практикум з психологічних тренінгів
Психологічна експертиза
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання теоретичних основ психодіагностичного інструментацію у професійній діяльності психолога при проведенні психологічних досліджень, методи отримання, обробки та зберігання інформації, формування практичних навичок використання психодіагонстичної методології у практичній діяльності, організації інформаційного та документаційного забезпечення професійної діяльності, ефективності використання засобів психодіагностики для обробки результатів психологічних та соціально-психологічних досліджень, оформлення результатів досліджень.
Опис: Тема 1. Законодавчо-нормативна та інструктивна основа щодо роботи психологічної служби в системі освіти України
Тема 2. Діяльність психологічної служби в дошкільних навчальних закладах (ДНЗ)
Тема 3. Діяльність психологічної служби в загальноосвітніх навчальних закладах (ЗНЗ).
Тема 4. Діяльність психологічної служби у позашкільних
навчальних закладах
Тема 5. Діяльність психологічної служби у вищих
навчальних закладах
Тема 6. Діяльність психологічної служби в організаціях
Тема 7. Особливості надання психологічної допомоги у різних соціальних сферах
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики результатів навчання студентів з навчальної дисципліни « Практикум з психокорекції поведінки і діяльності людини» є такі:
1) усне опитування; здійснюється під час практичних та індивідуально-консультативних занять з метою виявлення рівня засвоєння студентами знань, навичок і вмінь, а також при складанні перед комісією диференційного заліку (за теоретичним матеріалом);
2) письмовий контроль (реферати, письмові експрес-опитування; контрольні роботи);
3) тестування (використання педагогічних тестів): експрес-тестування на практичних та індивідуально-консультативних заняттях;
4) метод проблемних ситуацій;
7) дискусії: під час практичних та індивідуально-консультативних занять, колоквіумів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань і вмінь студентів під час лекційних, практичних (семінарських), лабораторних та індивідуально-консультативних занять здійснюється за шестибальною еквівалентною шкалою: 0, 1, 2, 3, 4 і 5 (тут «еквівалентність» означає, що ці бали еквівалентні, пропорційні балам, визначеним за поточний контроль, контрольну роботу та ін.).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Васьківська С. В. Основи психологічного консультування: Навч. посіб. — К.: Четверта хвиля, 2004. — 256 с.
2. Вашека Т. В. Основи психологічної практики : навч. посіб. / Т. В. Гашека — К.: Вид-во Нац. Авіац. Ун-ту «НАУ-друк», 2009. — 200с.
3. Кузікова С. Б. Теорія і практика вікової психокорекції: Навч. посібник. — Суми: ВТД «Університетська книга», 2006. — 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).