Економіко-статистичні методи в торгівлі (курсова робота)
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.009
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Яворська Надія Петрівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
фахові компетентності:
СК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
СК 10. Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН 1. Використовувати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності й уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях.
РН2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
РН 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
РН 5. Організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
РН11. Демонструвати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці.
РН 12. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Знання:
Зн1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень
Зн2. Критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності
Уміння:
Ум1. Розв'язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Основи підприємництва
Математика для економістів Ч.1
Кореквізити:
Інформатика
Основи маркетингу в торгівлі
Постреквізити:
Розрахункові операції підприємницьких структур
Економіка торговельного підприємства
Методи діагностики результатів підприємницької діяльності
Короткий зміст навчальної програми: На основі дисципліни «Економіко-статистичні методи в торгівлі» в навчальних цілях пропонується написання курсової роботи на тему «Економіко-статистичне дослідження діяльності торговельного підприємства» за вихідними даними. У процесі написання курсової роботи студент детально вивчає запропоновану тему, аналізує точки зору, що належать вченим різних напрямків, формує власне ставлення до об’єкту аналізу, повинен досліджувати конкретний матеріал, переконливо підтвердити свої погляди розрахунками, фактичними даними. Достовірність інформації доводиться посиланнями на джерело. Студент має право самостійно запропонувати тему курсової роботи з обґрунтуванням її доцільності та виконання на основі даних реального підприємства.
Опис: Курсова робота повинна відповідати темі виданого завдання та мати такі структурні елементи:
титульний аркуш;
завдання;
зміст роботи;
вступ;
основну частину;
висновки;
список використаних джерел;
додатки;
рецензія керівника (вкладається).
Обсяг курсової роботи має складати приблизно 40 - 50 (без додатків) сторінок.
Процес роботи над курсовою роботою включає в себе:
1. Вибір теми та узгодження її з керівником.
2. Підбір і вивчення літератури.
3. Виконання необхідних розрахунків на підставі фактичних/вихідних даних.
4. Оформлення таблиць, графіків, діаграм, рисунків відповідно до вимог ДСТУ 3008:2015.
5. Вивчення вимог до оформлення роботи.
6. Написання роботи та подання її керівнику.
7. Робота з рецензією та підготовка до захисту курсової роботи.
Курсова робота виконується протягом одного семестру і здається на кафедру підприємництва та екологічної експертизи товарів не пізніше, ніж за 2 тижні до початку заліково-екзаменаційної сесії.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю.
Поточний контроль (100%): виконання курсової роботи (60%); захист курсової роботи (40%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Керівник оцінює курсову роботу за такими основними критеріями:
– ступінь відповідності змісту курсової роботи завданню;
– ступінь відповідності оформлення курсової роботи встановленим університетом вимогам (обсяг; зміст; оформлення титульного листа, рисунків, таблиць, діаграм, посилань, списку літератури тощо);
– логічність побудови роботи в цілому та в межах окремих розділів;
– масштаби представлення в роботі сучасних досліджень даної проблематики, критичність аналізу публікацій та підходів, представлених в літературі та інших інформаційних джерелах;
– ступінь повноти та деталізації при розкритті основних аспектів курсової роботи;
– наявність фактичного матеріалу, в тому числі первинного, зібраного студентом, масштаби та доцільність його використання.
– ступінь новизни статистичного та іншого фактичного матеріалу, що використано в курсовій роботі;
– ступінь використання сучасних інструментів аналізу;
– наявність розрахунків, проведених студентом, ступінь їх обґрунтованості;
– наявність та ступінь обґрунтованості рекомендацій та пропозицій, викладених в роботі відображаючих власний погляд студента.
Уніфікація системи оцінювання курсової роботи студентів за 100-бальною шкалою, при якій на максимальну оцінку 60 балів може оцінити керівник за виконання роботи; на 40 балів – комісія на захисті курсової роботи.
Критерії оцінювання виконання курсової роботи (максимум 60 балів):
1. Відповідність змісту курсової роботи темі та затвердженому плану:
0 - зміст жодного із розділів курсової роботи не відповідає затвердженому плану;
2 - зміст одного розділу курсової роботи відповідає затвердженому плану;
5 - зміст усіх розділів курсової роботи відповідає затвердженому плану.
2. Обсяг та адекватність використання при написанні роботи першоджерел та дотримання етики посилань:
0- Залучені матеріали лише навчальних підручників та посібників (до 10 джерел), етика посилань не дотримана;
2- залучені матеріали навчальних підручників та посібників, періодичних видань (10-15 джерел), етика посилань дотримана частково;
5- залучені матеріали навчальних підручників та посібників, монографій, довідників, періодичних видань та мережі Internet (більше 15 видань), етика посилань дотримана
3. Правильність представлення емпіричних результатів та якість їх інтерпретації:
0 - використані методи не відображають мету та завдання курсової роботи;
10 - обрані методики відображають мету та завдання, але аналіз результатів поверховий, не застосовано методів математичної статистики;
15 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, кількісний і якісний аналіз поверховий, методи математичної статистики застосовані, але їх аналіз неповний;
25 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, ґрунтовний кількісний і якісний аналіз з використанням методів математичної статистики, обґрунтована власна думка, запропоновані практичні рекомендації.
4. Відповідність оформлення курсової роботи встановленим вимогам:
0 - текст курсової роботи оформлено з суттєвими порушеннями встановлених вимог;
5 - текст курсової роботи оформлено з незначними порушеннями;
10 - текст курсової роботи оформлено відповідно до вимог.
5. Наявність елементів творчого пошук, виклад і обґрунтування власної думки:
0 - у роботі відсутні елементи творчого пошуку та обґрунтування власної думки;
2 - частково присутні елементи творчого пошуку та/чи обґрунтовано власну думку;
5 - у роботі наявні елементи творчого пошуку та обґрунтована власна думка.
6. Вчасність виконання як усієї курсової роботи так і її окремих етапів:
0-студент невчасно виконував роботу на усіх етапах;
5- студент вчасно не виконав роботи на одному етапі;
10- студент вчасно виконував курсову роботу на всіх етапах.
Критерії оцінювання захисту курсової роботи керівник, присутні члени комісії (максимум 40 балів):
1. Розуміння основних складових, етапів курсової роботи6
0 - студент не може пояснити тему, мету дослідження;
5- доцільність обрання теми зрозуміла, а формулювання мети та завдань не переконує слухачів у знаннях студента;
10 - усі розділи відповідають темі роботи, методи емпіричного дослідження підібрані неадекватно; студент розуміє доцільність обрання саме такої проблематики, формулює основні складові роботи
15 - усі розділи курсової роботи відповідають темі, адекватно підібрані методи емпіричного дослідження, студент розуміє перспективність та актуальність досліджуваної теми, важливість результатів.
2. Виступ студента на захисті та якість презентації виступу:
0 - виступ студента без презентації;
5 - виступ студента неповний, порушена логічна побудова, презентація не відповідає вимогам до неї і дуже велика;
10 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація гарна і якісна (можливі й інші види унаочнення, які використовує студент, хоч не обов‘язково), але студент не вклався у визначений час;
15 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація лаконічна, компактна і якісна (можливі й інші види унаочнення, але не обов‘язково), студент вклався у визначених йому для захисту 7 - 10 хвилин.
3. Повнота, глибина, обґрунтування відповідей на питання:
0 - студент не може дати відповідь на поставлене запитання; не може сформулювати підсумків роботи;
5 - студент дає неповні, поверхневі, неґрунтовні відповіді;
10 - студент дає повні, глибокі, обґрунтовані відповіді на поставлені питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література
Базова
1. Аналітична економіка: макроекономіка і мікроекономіка: підручник у 2 кн. / за ред. С.М. Панчишина, П.І. Островерха. 4- те видання, виправлене та доповнене. Л. : Апріорі, 2020. - Кн. 1: Вступ до макроекономіки. Макроекономіка. 648 с
2. Горкавий В. К.Статистика : Підручнк. Третє вид., переробл. і доповн. / В. К. Горкавий.К.: Алерта, 2019. 644 с
3. Яворська Н.П. Статистика: електронний навчальний посібник. – Львів: Видавництво «Львівська політехніка», 2018
4. Statistics for Business and Economics: 4th Edition [David Anderson, Dennis J. Sweeney, Thomas Williams, James Freeman, Eddie Shoesmith]. Cengage. 2018. 9. Essen
5. Essential Mathematics for Economic Analysis: 5th Edition [Knut Sydsaeter, Peter Hammond, Arne Strom, Andres Carvajal]. 2016. Pearson, 832 p
6. Назарова О.Ю., Чуприна О.А. Статистика підприємств: Навчальнометодичний посібник за курсом для студентів спеціальності «Прикладна статистика». – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2013. - 112 с.
Допоміжна
1. Статистика (модульний варіант з програмованою формою контролю знань) [текст] навчальний посібник / Опря А. Т., Дорогань-Писаренко Л. О., Єгорова О. В., Кононенко Ж. А.– (2-ге вид., перероб. і допов.). – – К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 536 с.
2. Щурик М.В., Ключенко А.В. Щ98 Статистика: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. усіх рівнів акредит. – 3-тє вид., оновлене і доповнене/ М.В. Щурик, А.В. Ключенко. – Івано-Франківськ: НАІР, 2016. – 274 с.
Навчально-методичне забезпечення
1. Електронна дисципліна «Економіко-статистичні методи в торгівлі (КР)» у Віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки - http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id= 16539
2. Електронна дисципліна «Економіко-статистичні методи в торгівлі» у Віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки - http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id= 16536
3. Методичні вказівки для практичних занять із дисципліни «Економіко-статистичні методи в торгівлі» для студентів денної форми навчання із спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
4. Методичні вказівки для виконання лабораторних робіт із дисципліни «Економіко-статистичні методи в торгівлі» для студентів денної форми навчання із спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
5. Яворська Н.П. Статистика: електронний навчальний посібник. – Львів: Видавництво «Львівська політехніка», 2018
Інформаційні ресурси
1. Державна служба статистики України– Режим доступу ? http://www.ukrstat.gov.ua
2. Міністерство економічного розвитку і торгівлі України – Режим доступу ? http://me.gov.ua
3. Державна регуляторна служба України. URL: http://www.drs.gov.ua/
4. Офіційний сайт департаменту статистики Організації Об'єднаних Націй. – Режим доступу : http://unstats.un.org/unsd/default.htm.
5. Актуальний перелік наукових фахових видань України. URL: https://mon.gov.ua/ua/nauka/nauka/atestaciya-kadriv-vishoyikvalifikaciyi/naukovi-fahovi-vidannya
6. Журнали і видання, індексовані у наукометричній базі Scopus. URL: https://www.scopus.com/sources?zone=TopNavBar&origin=NO%20ORIGIN%20DEFINED
7. Національна бібліотека України імені В.І. Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Економіко-статистичні методи в торгівлі
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.008
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Яворська Надія Петрівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
фахові компетентності:
СК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
СК 10. Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН 1. Використовувати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності й уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях.
РН2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
РН 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
РН 5. Організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
РН11. Демонструвати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці.
РН 12. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Знання:
Зн1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень
Зн2. Критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності
Уміння:
Ум1. Розв'язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Основи підприємництва
Математика для економістів Ч.1
Кореквізити:
Інформатика
Основи маркетингу в торгівлі
Постреквізити:
Розрахункові операції підприємницьких структур
Економіка торговельного підприємства
Методи діагностики результатів підприємницької діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Економіко-статистичні методи в торгівлі» містить системне викладення статистичних методів, що застосовуються на основних стадіях будь-якого економіко-статистичного дослідження: збирання первинної інформації, її обробка на стані статистичного зведення, обчислення узагальнюючих показників для аналізу й прогнозування з використанням економіко-математичних методів, а також табличного та графічного методів.
Опис: Тема 1. Методологічні засади економіко-статистичних досліджень в торгівлі
Тема 2. Статистичне спостереження в торгівлі: порядок організації та проведення
Тема 3. Зведення та групування даних в торгівлі
Тема 4. Основні статистичні показники в торгівлі
Тема 5. Аналіз рядів розподілу в торгівлі
Тема 6. Вибірковий метод дослідження в торгівлі
Тема 7. Статистичні методи вимірювання взаємозв’язків показників в торгівлі
Тема 8. Динамічний аналіз економічних явищ в торгівлі
Тема 9. Індексний аналіз в торгівлі
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів
Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: письмовий експрес-контроль; виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт
Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: За виконання усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР) виставляють максимальну кількість балів за такими критеріями:
своєчасність виконання;
самостійність виконання;
правильність методики вирішення завдання та алгоритму її реалізації;
достовірність результатів;
відповідність одиниць вимірювання;
аргументованість висновків;
відповідність звіту встановленим вимогам.
Порядок виставляння балів за ОІР у % від максимальної кількості балів виділених на певний вид ОІР:
0% – завдання не виконано або виявлено плагіат чи встановлено факт несамостійного виконання ОІР;
40% – завдання виконано частково та містить суттєві помилки методичного або розрахункового характеру; висновки не аргументовані і не конкретні, звіт підготовлено недбало;
60% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить суттєві помилки у розрахунках або методиці; висновки містять окремі недоліки, судження студента не достатньо аргументовані; звіт підготовлено з незначним відхиленням від вимог;
80% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить окремі несуттєві недоліки (розмірності, висновки, оформлення тощо);
100% – завдання виконано правильно, вчасно і без зауважень
Студент зобов’язаний дотримуватися встановленого графіку виконання ОІР.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література
Базова
1. Аналітична економіка: макроекономіка і мікроекономіка: підручник у 2 кн. / за ред. С.М. Панчишина, П.І. Островерха. 4- те видання, виправлене та доповнене. Л. : Апріорі, 2020. - Кн. 1: Вступ до макроекономіки. Макроекономіка. 648 с
2. Горкавий В. К.Статистика : Підручнк. Третє вид., переробл. і доповн. / В. К. Горкавий.К.: Алерта, 2019. 644 с
3. Яворська Н.П. Статистика: електронний навчальний посібник. – Львів: Видавництво «Львівська політехніка», 2018
4. Statistics for Business and Economics: 4th Edition [David Anderson, Dennis J. Sweeney, Thomas Williams, James Freeman, Eddie Shoesmith]. Cengage. 2018. 9. Essen
5. Essential Mathematics for Economic Analysis: 5th Edition [Knut Sydsaeter, Peter Hammond, Arne Strom, Andres Carvajal]. 2016. Pearson, 832 p
6. Назарова О.Ю., Чуприна О.А. Статистика підприємств: Навчальнометодичний посібник за курсом для студентів спеціальності «Прикладна статистика». – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2013. - 112 с.
Допоміжна
1. Статистика (модульний варіант з програмованою формою контролю знань) [текст] навчальний посібник / Опря А. Т., Дорогань-Писаренко Л. О., Єгорова О. В., Кононенко Ж. А.– (2-ге вид., перероб. і допов.). – – К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 536 с.
2. Щурик М.В., Ключенко А.В. Щ98 Статистика: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. усіх рівнів акредит. – 3-тє вид., оновлене і доповнене/ М.В. Щурик, А.В. Ключенко. – Івано-Франківськ: НАІР, 2016. – 274 с
Навчально-методичне забезпечення
1. Електронна дисципліна «Економіко-статистичні методи в торгівлі» у Віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки - http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id= 16536
2. Методичні вказівки для практичних занять із дисципліни «Економіко-статистичні методи в торгівлі» для студентів денної форми навчання із спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
3. Методичні вказівки для виконання лабораторних робіт із дисципліни «Економіко-статистичні методи в торгівлі» для студентів денної форми навчання із спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
4. Яворська Н.П. Статистика: електронний навчальний посібник. – Львів: Видавництво «Львівська політехніка», 2018
Інформаційні ресурси
1. Державна служба статистики України– Режим доступу http://www.ukrstat.gov.ua
2. Міністерство економічного розвитку і торгівлі України – Режим доступу http://me.gov.ua
3. Державна регуляторна служба України. URL: http://www.drs.gov.ua/
4. Офіційний сайт департаменту статистики Організації Об'єднаних Націй. – Режим доступу : http://unstats.un.org/unsd/default.htm.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).