Дослідження ринку товарів і послуг (курсовий проєкт)
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.037
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Данько Тетяна Іванівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.
ЗК7. Здатність працювати в команді.
ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість
фахові компетентності:
ФК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
ФК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
ФК3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин.
ФК5. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності.
ФК6. Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб
АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Знання:
ЗН1. Уміти продемонструвати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності.
ЗН3. Демонструвати базові і структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці.
ЗН4. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур.
ЗН6. Знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і застосовувати його на практиці
Уміння:
УМ 1. Уміння критично мислити, аналізувати та синтезувати в професійних цілях.
УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
УМ 3. Мати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземними мовами.
УМ 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
УМ 7. Демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати.
УМ 11. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Основи маркетингу
Основи підприємництва та менеджменту
Економічна теорія
Кореквізити:
Економіка торговельного підприємства
Постреквізити:
Торговельна логістика
Маркетингові дослідження підприємств торгівлі
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Торговельна інфраструктура та організація торгівлі» являє собою сукупність упорядкованих і взаємодіючих організаційних елементів (торговельних підприємств, організацій, підсистем), що створюють цілісну систему, а також комплекс цілеспрямованих організуючих дій, що забезпечують функціонування торгівлі.
Опис: До курсової роботи висуваються наступні вимоги:
- ґрунтовна теоретична проробка досліджуваних проблем на основі аналізу класичної та сучасної економічної літератури;
- використання статистичних даних, вміла систематизація цифрового матеріалу у вигляді таблиць, графіків і діаграм докладною оцінкою тенденцій розвитку явищ і процесів економічного життя суспільства;
- критичний підхід до фактичних даних з метою виявлення резервів підвищення економічної і соціальної ефективності господарської діяльності;
- аргументованість висновків, обґрунтованість пропозицій і рекомендацій;
- літературне, логічно вибудуване і самостійне викладення матеріалу.
Курсова робота повинна відповідати темі виданого завдання та мати такі структурні елементи:
титульний аркуш;
завдання;
зміст роботи;
вступ;
основну частину;
висновки;
список використаних джерел;
додатки.
Обсяг курсової роботи має складати приблизно 40 (без додатків) сторінок.
Процес роботи над курсовою роботою включає в себе:
1. Вибір теми та узгодження її з керівником.
2. Підбір і вивчення літератури.
3. Виконання необхідних розрахунків на підставі фактичних/вихідних даних.
4. Оформлення таблиць, графіків, діаграм, рисунків відповідно до вимог ДСТУ 3008:2015.
5. Вивчення вимог до оформлення роботи.
6. Написання роботи та подання її керівнику.
7. Робота з рецензією та підготовка до захисту курсової роботи.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю.
Поточний контроль (100%): виконання курсової роботи (60%); захист курсової роботи (40%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Керівник оцінює курсову роботу за такими основними критеріями:
– ступінь відповідності змісту курсової роботи завданню;
– ступінь відповідності оформлення курсової роботи встановленим університетом вимогам (обсяг; зміст; оформлення титульного листа, рисунків, таблиць, діаграм, посилань, списку літератури тощо);
– логічність побудови роботи в цілому та в межах окремих розділів;
– масштаби представлення в роботі сучасних досліджень даної проблематики, критичність аналізу публікацій та підходів, представлених в літературі та інших інформаційних джерелах;
– ступінь повноти та деталізації при розкритті основних аспектів курсової роботи;
– наявність фактичного матеріалу, в тому числі первинного, зібраного студентом, масштаби та доцільність його використання.
– ступінь новизни статистичного та іншого фактичного матеріалу, що використано в курсовій роботі;
– ступінь використання сучасних інструментів аналізу;
– наявність розрахунків, проведених студентом, ступінь їх обґрунтованості;
– наявність та ступінь обґрунтованості рекомендацій та пропозицій, викладених в роботі відображаючих власний погляд студента.
Уніфікація системи оцінювання курсової роботи студентів за 100-бальною шкалою, при якій на максимальну оцінку 60 балів може оцінити керівник за виконання роботи; на 40 балів – комісія на захисті курсової роботи.
Критерії оцінювання виконання курсової роботи (максимум 60 балів):
1. Відповідність змісту курсової роботи темі та затвердженому плану:
0 - зміст жодного із розділів курсової роботи не відповідає затвердженому плану;
2 - зміст одного розділу курсової роботи відповідає затвердженому плану;
5 - зміст усіх розділів курсової роботи відповідає затвердженому плану.
2. Обсяг та адекватність використання при написанні роботи першоджерел та дотримання етики посилань:
0- Залучені матеріали лише навчальних підручників та посібників (до 10 джерел), етика посилань не дотримана;
2- залучені матеріали навчальних підручників та посібників, періодичних видань (10-15 джерел), етика посилань дотримана частково;
5- залучені матеріали навчальних підручників та посібників, монографій, довідників, періодичних видань та мережі Internet (більше 15 видань), етика посилань дотримана
3. Правильність представлення емпіричних результатів та якість їх інтерпретації:
0 - використані методи не відображають мету та завдання курсової роботи;
10 - обрані методики відображають мету та завдання, але аналіз результатів поверховий, не застосовано методів математичної статистики;
15 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, кількісний і якісний аналіз поверховий, методи математичної статистики застосовані, але їх аналіз неповний;
25 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, ґрунтовний кількісний і якісний аналіз з використанням методів математичної статистики, обґрунтована власна думка, запропоновані практичні рекомендації.
4. Відповідність оформлення курсової роботи встановленим вимогам:
0 - текст курсової роботи оформлено з суттєвими порушеннями встановлених вимог;
5 - текст курсової роботи оформлено з незначними порушеннями;
10 - текст курсової роботи оформлено відповідно до вимог.
5. Наявність елементів творчого пошук, виклад і обґрунтування власної думки:
0 - у роботі відсутні елементи творчого пошуку та обґрунтування власної думки;
2 - частково присутні елементи творчого пошуку та/чи обґрунтовано власну думку;
5 - у роботі наявні елементи творчого пошуку та обґрунтована власна думка.
6. Вчасність виконання як усієї курсової роботи так і її окремих етапів:
0-студент невчасно виконував роботу на усіх етапах;
5- студент вчасно не виконав роботи на одному етапі;
10- студент вчасно виконував курсову роботу на всіх етапах.
Критерії оцінювання захисту курсової роботи керівник, присутні члени комісії (максимум 40 балів):
1. Розуміння основних складових, етапів курсової роботи6
0 - студент не може пояснити тему, мету дослідження;
5- доцільність обрання теми зрозуміла, а формулювання мети та завдань не переконує слухачів у знаннях студента;
10 - усі розділи відповідають темі роботи, методи емпіричного дослідження підібрані неадекватно; студент розуміє доцільність обрання саме такої проблематики, формулює основні складові роботи
15 - усі розділи курсової роботи відповідають темі, адекватно підібрані методи емпіричного дослідження, студент розуміє перспективність та актуальність досліджуваної теми, важливість результатів.
2. Виступ студента на захисті та якість презентації виступу:
0 - виступ студента без презентації;
5 - виступ студента неповний, порушена логічна побудова, презентація не відповідає вимогам до неї і дуже велика;
10 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація гарна і якісна (можливі й інші види унаочнення, які використовує студент, хоч не обов‘язково), але студент не вклався у визначений час;
15 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація лаконічна, компактна і якісна (можливі й інші види унаочнення, але не обов‘язково), студент вклався у визначених йому для захисту 7 - 10 хвилин.
3. Повнота, глибина, обґрунтування відповідей на питання:
0 - студент не може дати відповідь на поставлене запитання; не може сформулювати підсумків роботи;
5 - студент дає неповні, поверхневі, неґрунтовні відповіді;
10 - студент дає повні, глибокі, обґрунтовані відповіді на поставлені питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література
Базова
1. Торговельна інфраструктура та форми торгівлі: навч. Посібник / Данько Т.І., Яворська Н.П. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021.р.
2. Бозуленко О. Я. Організація торгівлі : навчальний посібник [для студ. вищ. навч. закл.]. Чернівці : ЧТЕІ КНТЕУ, 2021. 240 с.
3. Апопій В.В. Організація торгівлі: Підручник; 3-те вид., перероб. та доп. / І.П. Міщук, В.М. Ребицький та ін./ за ред. проф. В.В. Апопія. – Київ: Центр учбової літератури, 2019. – 632 с.
4. Пахуча Е.В. Організація торгівлі: методичні рекомендації до практичних, семінарських занять і самостійної роботи для здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» / Е.В. Пахуча// Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В. Докучаєва. – Харків, 2020. – с.32
5. Мазаракі А. А., Голошубова Н. А. Складське господарство в торгівлі; Справ. посібник. К. : Техніка, 2017. 689 с.
6. Ребіцький В. М., Антонюк Я. М. Технологія і обладнання підприємств торгівлі. К. : Либідь, 2017. 729 с
7. Балджи М. Економіка та організація торгівлі : навчальний посібник / М. Балджи, І.Допира, В. Однополько. – К.: Кондор-видавництво, 2017. – 368 с.
8. Мазаракі А. А., Лагутін В. Д., Герасименко А. Г. Внутрішня торгівля України : монографія. К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. 864 с
Допоміжна
1. Балджи М.Д., Допіра І.А., Однолько В.О. Економіка та організація торгівлі: Навчальний посібник. Київ. Кондор. 2017. С. 368.
2. Рекгем Н. Техніка продажу SPIN: Як не проґавити великого клієнта. К. : Наш формат, 2019. 248 с
3. Голошубова Н.О. Організація торгівлі: підручник. – 2-ге вид., перероб. та доп. Київ. Київ. нац. торг.-економ. Ун-т. 2018. С. 680.
5. . Бегларашвілі, О., Кулік, А. Роздрібна торгівля в Україні: динаміка змін. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету, 2018 (3), 52-60
6. Тебенко, В. М., Тебенко, В. Н., Андрєєва, Л. О. Аналітичне дослідження результатів діяльності підприємств сфери торгівлі, 2020.
Інформаційні ресурси
1. Електронна енциклопедія “Вікіпедія”. – [Електронний ресурс]. – Спосіб доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki/
2. Економічна енциклопедія. [Електронний ресурс]. – Доступний з http://www.enbv. na-rod.ru/text/Econom/encyclo/index.html
3. Котляренко М. // Практический маркетинг [Электронний ресурс]. – Режим доступа: http://www.4p.ru/main/theory/merchendisin
4. Світова організація торгівлі. – режим доступу: mfa.gov.ua/ua/about...organizations/wto
5. Загальна інформація про світові організацію торгівлі. – режим доступу: www.zoda.gov.ua Протокол про вступ України до Світової організації торгівлі. Женева, 5 лютого 2008 року . – режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/981_049
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Дослідження ринку товарів і послуг
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.033
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Данько Тетяна Іванівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.
ЗК7. Здатність працювати в команді.
ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість
фахові компетентності:
ФК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
ФК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
ФК3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин.
ФК5. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності.
ФК6. Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб
АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Знання:
ЗН1. Уміти продемонструвати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності.
ЗН3. Демонструвати базові і структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці.
ЗН4. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур.
ЗН6. Знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і застосовувати його на практиці
Уміння:
УМ 1. Уміння критично мислити, аналізувати та синтезувати в професійних цілях.
УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
УМ 3. Мати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземними мовами.
УМ 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
УМ 7. Демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати.
УМ 11. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Основи маркетингу
Основи підприємництва та менеджменту
Економічна теорія
Кореквізити:
Економіка торговельного підприємства
Постреквізити:
Торговельна логістика
Маркетингові дослідження підприємств торгівлі
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Торговельна інфраструктура та організація торгівлі» являє собою сукупність упорядкованих і взаємодіючих організаційних елементів (торговельних підприємств, організацій, підсистем), що створюють цілісну систему, а також комплекс цілеспрямованих організуючих дій, що забезпечують функціонування торгівлі.
Опис: До курсової роботи висуваються наступні вимоги:
- ґрунтовна теоретична проробка досліджуваних проблем на основі аналізу класичної та сучасної економічної літератури;
- використання статистичних даних, вміла систематизація цифрового матеріалу у вигляді таблиць, графіків і діаграм докладною оцінкою тенденцій розвитку явищ і процесів економічного життя суспільства;
- критичний підхід до фактичних даних з метою виявлення резервів підвищення економічної і соціальної ефективності господарської діяльності;
- аргументованість висновків, обґрунтованість пропозицій і рекомендацій;
- літературне, логічно вибудуване і самостійне викладення матеріалу.
Курсова робота повинна відповідати темі виданого завдання та мати такі структурні елементи:
титульний аркуш;
завдання;
зміст роботи;
вступ;
основну частину;
висновки;
список використаних джерел;
додатки.
Обсяг курсової роботи має складати приблизно 40 (без додатків) сторінок.
Процес роботи над курсовою роботою включає в себе:
1. Вибір теми та узгодження її з керівником.
2. Підбір і вивчення літератури.
3. Виконання необхідних розрахунків на підставі фактичних/вихідних даних.
4. Оформлення таблиць, графіків, діаграм, рисунків відповідно до вимог ДСТУ 3008:2015.
5. Вивчення вимог до оформлення роботи.
6. Написання роботи та подання її керівнику.
7. Робота з рецензією та підготовка до захисту курсової роботи.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю.
Поточний контроль (100%): виконання курсової роботи (60%); захист курсової роботи (40%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Керівник оцінює курсову роботу за такими основними критеріями:
– ступінь відповідності змісту курсової роботи завданню;
– ступінь відповідності оформлення курсової роботи встановленим університетом вимогам (обсяг; зміст; оформлення титульного листа, рисунків, таблиць, діаграм, посилань, списку літератури тощо);
– логічність побудови роботи в цілому та в межах окремих розділів;
– масштаби представлення в роботі сучасних досліджень даної проблематики, критичність аналізу публікацій та підходів, представлених в літературі та інших інформаційних джерелах;
– ступінь повноти та деталізації при розкритті основних аспектів курсової роботи;
– наявність фактичного матеріалу, в тому числі первинного, зібраного студентом, масштаби та доцільність його використання.
– ступінь новизни статистичного та іншого фактичного матеріалу, що використано в курсовій роботі;
– ступінь використання сучасних інструментів аналізу;
– наявність розрахунків, проведених студентом, ступінь їх обґрунтованості;
– наявність та ступінь обґрунтованості рекомендацій та пропозицій, викладених в роботі відображаючих власний погляд студента.
Уніфікація системи оцінювання курсової роботи студентів за 100-бальною шкалою, при якій на максимальну оцінку 60 балів може оцінити керівник за виконання роботи; на 40 балів – комісія на захисті курсової роботи.
Критерії оцінювання виконання курсової роботи (максимум 60 балів):
1. Відповідність змісту курсової роботи темі та затвердженому плану:
0 - зміст жодного із розділів курсової роботи не відповідає затвердженому плану;
2 - зміст одного розділу курсової роботи відповідає затвердженому плану;
5 - зміст усіх розділів курсової роботи відповідає затвердженому плану.
2. Обсяг та адекватність використання при написанні роботи першоджерел та дотримання етики посилань:
0- Залучені матеріали лише навчальних підручників та посібників (до 10 джерел), етика посилань не дотримана;
2- залучені матеріали навчальних підручників та посібників, періодичних видань (10-15 джерел), етика посилань дотримана частково;
5- залучені матеріали навчальних підручників та посібників, монографій, довідників, періодичних видань та мережі Internet (більше 15 видань), етика посилань дотримана
3. Правильність представлення емпіричних результатів та якість їх інтерпретації:
0 - використані методи не відображають мету та завдання курсової роботи;
10 - обрані методики відображають мету та завдання, але аналіз результатів поверховий, не застосовано методів математичної статистики;
15 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, кількісний і якісний аналіз поверховий, методи математичної статистики застосовані, але їх аналіз неповний;
25 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, ґрунтовний кількісний і якісний аналіз з використанням методів математичної статистики, обґрунтована власна думка, запропоновані практичні рекомендації.
4. Відповідність оформлення курсової роботи встановленим вимогам:
0 - текст курсової роботи оформлено з суттєвими порушеннями встановлених вимог;
5 - текст курсової роботи оформлено з незначними порушеннями;
10 - текст курсової роботи оформлено відповідно до вимог.
5. Наявність елементів творчого пошук, виклад і обґрунтування власної думки:
0 - у роботі відсутні елементи творчого пошуку та обґрунтування власної думки;
2 - частково присутні елементи творчого пошуку та/чи обґрунтовано власну думку;
5 - у роботі наявні елементи творчого пошуку та обґрунтована власна думка.
6. Вчасність виконання як усієї курсової роботи так і її окремих етапів:
0-студент невчасно виконував роботу на усіх етапах;
5- студент вчасно не виконав роботи на одному етапі;
10- студент вчасно виконував курсову роботу на всіх етапах.
Критерії оцінювання захисту курсової роботи керівник, присутні члени комісії (максимум 40 балів):
1. Розуміння основних складових, етапів курсової роботи6
0 - студент не може пояснити тему, мету дослідження;
5- доцільність обрання теми зрозуміла, а формулювання мети та завдань не переконує слухачів у знаннях студента;
10 - усі розділи відповідають темі роботи, методи емпіричного дослідження підібрані неадекватно; студент розуміє доцільність обрання саме такої проблематики, формулює основні складові роботи
15 - усі розділи курсової роботи відповідають темі, адекватно підібрані методи емпіричного дослідження, студент розуміє перспективність та актуальність досліджуваної теми, важливість результатів.
2. Виступ студента на захисті та якість презентації виступу:
0 - виступ студента без презентації;
5 - виступ студента неповний, порушена логічна побудова, презентація не відповідає вимогам до неї і дуже велика;
10 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація гарна і якісна (можливі й інші види унаочнення, які використовує студент, хоч не обов‘язково), але студент не вклався у визначений час;
15 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація лаконічна, компактна і якісна (можливі й інші види унаочнення, але не обов‘язково), студент вклався у визначених йому для захисту 7 - 10 хвилин.
3. Повнота, глибина, обґрунтування відповідей на питання:
0 - студент не може дати відповідь на поставлене запитання; не може сформулювати підсумків роботи;
5 - студент дає неповні, поверхневі, неґрунтовні відповіді;
10 - студент дає повні, глибокі, обґрунтовані відповіді на поставлені питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література
Базова
1. Торговельна інфраструктура та форми торгівлі: навч. Посібник / Данько Т.І., Яворська Н.П. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021.р.
2. Бозуленко О. Я. Організація торгівлі : навчальний посібник [для студ. вищ. навч. закл.]. Чернівці : ЧТЕІ КНТЕУ, 2021. 240 с.
3. Апопій В.В. Організація торгівлі: Підручник; 3-те вид., перероб. та доп. / І.П. Міщук, В.М. Ребицький та ін./ за ред. проф. В.В. Апопія. – Київ: Центр учбової літератури, 2019. – 632 с.
4. Пахуча Е.В. Організація торгівлі: методичні рекомендації до практичних, семінарських занять і самостійної роботи для здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» / Е.В. Пахуча// Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В. Докучаєва. – Харків, 2020. – с.32
5. Мазаракі А. А., Голошубова Н. А. Складське господарство в торгівлі; Справ. посібник. К. : Техніка, 2017. 689 с.
6. Ребіцький В. М., Антонюк Я. М. Технологія і обладнання підприємств торгівлі. К. : Либідь, 2017. 729 с
7. Балджи М. Економіка та організація торгівлі : навчальний посібник / М. Балджи, І.Допира, В. Однополько. – К.: Кондор-видавництво, 2017. – 368 с.
8. Мазаракі А. А., Лагутін В. Д., Герасименко А. Г. Внутрішня торгівля України : монографія. К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. 864 с
Допоміжна
1. Балджи М.Д., Допіра І.А., Однолько В.О. Економіка та організація торгівлі: Навчальний посібник. Київ. Кондор. 2017. С. 368.
2. Рекгем Н. Техніка продажу SPIN: Як не проґавити великого клієнта. К. : Наш формат, 2019. 248 с
3. Голошубова Н.О. Організація торгівлі: підручник. – 2-ге вид., перероб. та доп. Київ. Київ. нац. торг.-економ. Ун-т. 2018. С. 680.
5. . Бегларашвілі, О., Кулік, А. Роздрібна торгівля в Україні: динаміка змін. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету, 2018 (3), 52-60
6. Тебенко, В. М., Тебенко, В. Н., Андрєєва, Л. О. Аналітичне дослідження результатів діяльності підприємств сфери торгівлі, 2020.
Інформаційні ресурси
1. Електронна енциклопедія “Вікіпедія”. – [Електронний ресурс]. – Спосіб доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki/
2. Економічна енциклопедія. [Електронний ресурс]. – Доступний з http://www.enbv. na-rod.ru/text/Econom/encyclo/index.html
3. Котляренко М. // Практический маркетинг [Электронний ресурс]. – Режим доступа: http://www.4p.ru/main/theory/merchendisin
4. Світова організація торгівлі. – режим доступу: mfa.gov.ua/ua/about...organizations/wto
5. Загальна інформація про світові організацію торгівлі. – режим доступу: www.zoda.gov.ua Протокол про вступ України до Світової організації торгівлі. Женева, 5 лютого 2008 року . – режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/981_049
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).