Дослідження ринку товарів і послуг (курсовий проєкт)

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.037
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Данько Тетяна Іванівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: є формування у студентів теоретичних знань про механізм процесів доведення товарів від виробництва до споживача, шляхи підвищення ефективності цього процесу на всіх його етапах, інтенсифікацію окремих та загальних торговельно-технологічних операцій.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях. ЗК7. Здатність працювати в команді. ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість фахові компетентності: ФК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності. ФК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. ФК3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин. ФК5. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності. ФК6. Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання: ЗН1. Уміти продемонструвати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності. ЗН3. Демонструвати базові і структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці. ЗН4. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур. ЗН6. Знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і застосовувати його на практиці Уміння: УМ 1. Уміння критично мислити, аналізувати та синтезувати в професійних цілях. УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. УМ 3. Мати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземними мовами. УМ 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. УМ 7. Демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати. УМ 11. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи маркетингу Основи підприємництва та менеджменту Економічна теорія Кореквізити: Економіка торговельного підприємства Постреквізити: Торговельна логістика Маркетингові дослідження підприємств торгівлі
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Торговельна інфраструктура та організація торгівлі» являє собою сукупність упорядкованих і взаємодіючих організаційних елементів (торговельних підприємств, організацій, підсистем), що створюють цілісну систему, а також комплекс цілеспрямованих організуючих дій, що забезпечують функціонування торгівлі.
Опис: До курсової роботи висуваються наступні вимоги: - ґрунтовна теоретична проробка досліджуваних проблем на основі аналізу класичної та сучасної економічної літератури; - використання статистичних даних, вміла систематизація цифрового матеріалу у вигляді таблиць, графіків і діаграм докладною оцінкою тенденцій розвитку явищ і процесів економічного життя суспільства; - критичний підхід до фактичних даних з метою виявлення резервів підвищення економічної і соціальної ефективності господарської діяльності; - аргументованість висновків, обґрунтованість пропозицій і рекомендацій; - літературне, логічно вибудуване і самостійне викладення матеріалу. Курсова робота повинна відповідати темі виданого завдання та мати такі структурні елементи: титульний аркуш; завдання; зміст роботи; вступ; основну частину; висновки; список використаних джерел; додатки. Обсяг курсової роботи має складати приблизно 40 (без додатків) сторінок. Процес роботи над курсовою роботою включає в себе: 1. Вибір теми та узгодження її з керівником. 2. Підбір і вивчення літератури. 3. Виконання необхідних розрахунків на підставі фактичних/вихідних даних. 4. Оформлення таблиць, графіків, діаграм, рисунків відповідно до вимог ДСТУ 3008:2015. 5. Вивчення вимог до оформлення роботи. 6. Написання роботи та подання її керівнику. 7. Робота з рецензією та підготовка до захисту курсової роботи.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю. Поточний контроль (100%): виконання курсової роботи (60%); захист курсової роботи (40%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Керівник оцінює курсову роботу за такими основними критеріями: – ступінь відповідності змісту курсової роботи завданню; – ступінь відповідності оформлення курсової роботи встановленим університетом вимогам (обсяг; зміст; оформлення титульного листа, рисунків, таблиць, діаграм, посилань, списку літератури тощо); – логічність побудови роботи в цілому та в межах окремих розділів; – масштаби представлення в роботі сучасних досліджень даної проблематики, критичність аналізу публікацій та підходів, представлених в літературі та інших інформаційних джерелах; – ступінь повноти та деталізації при розкритті основних аспектів курсової роботи; – наявність фактичного матеріалу, в тому числі первинного, зібраного студентом, масштаби та доцільність його використання. – ступінь новизни статистичного та іншого фактичного матеріалу, що використано в курсовій роботі; – ступінь використання сучасних інструментів аналізу; – наявність розрахунків, проведених студентом, ступінь їх обґрунтованості; – наявність та ступінь обґрунтованості рекомендацій та пропозицій, викладених в роботі відображаючих власний погляд студента. Уніфікація системи оцінювання курсової роботи студентів за 100-бальною шкалою, при якій на максимальну оцінку 60 балів може оцінити керівник за виконання роботи; на 40 балів – комісія на захисті курсової роботи. Критерії оцінювання виконання курсової роботи (максимум 60 балів): 1. Відповідність змісту курсової роботи темі та затвердженому плану: 0 - зміст жодного із розділів курсової роботи не відповідає затвердженому плану; 2 - зміст одного розділу курсової роботи відповідає затвердженому плану; 5 - зміст усіх розділів курсової роботи відповідає затвердженому плану. 2. Обсяг та адекватність використання при написанні роботи першоджерел та дотримання етики посилань: 0- Залучені матеріали лише навчальних підручників та посібників (до 10 джерел), етика посилань не дотримана; 2- залучені матеріали навчальних підручників та посібників, періодичних видань (10-15 джерел), етика посилань дотримана частково; 5- залучені матеріали навчальних підручників та посібників, монографій, довідників, періодичних видань та мережі Internet (більше 15 видань), етика посилань дотримана 3. Правильність представлення емпіричних результатів та якість їх інтерпретації: 0 - використані методи не відображають мету та завдання курсової роботи; 10 - обрані методики відображають мету та завдання, але аналіз результатів поверховий, не застосовано методів математичної статистики; 15 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, кількісний і якісний аналіз поверховий, методи математичної статистики застосовані, але їх аналіз неповний; 25 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, ґрунтовний кількісний і якісний аналіз з використанням методів математичної статистики, обґрунтована власна думка, запропоновані практичні рекомендації. 4. Відповідність оформлення курсової роботи встановленим вимогам: 0 - текст курсової роботи оформлено з суттєвими порушеннями встановлених вимог; 5 - текст курсової роботи оформлено з незначними порушеннями; 10 - текст курсової роботи оформлено відповідно до вимог. 5. Наявність елементів творчого пошук, виклад і обґрунтування власної думки: 0 - у роботі відсутні елементи творчого пошуку та обґрунтування власної думки; 2 - частково присутні елементи творчого пошуку та/чи обґрунтовано власну думку; 5 - у роботі наявні елементи творчого пошуку та обґрунтована власна думка. 6. Вчасність виконання як усієї курсової роботи так і її окремих етапів: 0-студент невчасно виконував роботу на усіх етапах; 5- студент вчасно не виконав роботи на одному етапі; 10- студент вчасно виконував курсову роботу на всіх етапах. Критерії оцінювання захисту курсової роботи керівник, присутні члени комісії (максимум 40 балів): 1. Розуміння основних складових, етапів курсової роботи6 0 - студент не може пояснити тему, мету дослідження; 5- доцільність обрання теми зрозуміла, а формулювання мети та завдань не переконує слухачів у знаннях студента; 10 - усі розділи відповідають темі роботи, методи емпіричного дослідження підібрані неадекватно; студент розуміє доцільність обрання саме такої проблематики, формулює основні складові роботи 15 - усі розділи курсової роботи відповідають темі, адекватно підібрані методи емпіричного дослідження, студент розуміє перспективність та актуальність досліджуваної теми, важливість результатів. 2. Виступ студента на захисті та якість презентації виступу: 0 - виступ студента без презентації; 5 - виступ студента неповний, порушена логічна побудова, презентація не відповідає вимогам до неї і дуже велика; 10 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація гарна і якісна (можливі й інші види унаочнення, які використовує студент, хоч не обов‘язково), але студент не вклався у визначений час; 15 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація лаконічна, компактна і якісна (можливі й інші види унаочнення, але не обов‘язково), студент вклався у визначених йому для захисту 7 - 10 хвилин. 3. Повнота, глибина, обґрунтування відповідей на питання: 0 - студент не може дати відповідь на поставлене запитання; не може сформулювати підсумків роботи; 5 - студент дає неповні, поверхневі, неґрунтовні відповіді; 10 - студент дає повні, глибокі, обґрунтовані відповіді на поставлені питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література Базова 1. Торговельна інфраструктура та форми торгівлі: навч. Посібник / Данько Т.І., Яворська Н.П. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021.р. 2. Бозуленко О. Я. Організація торгівлі : навчальний посібник [для студ. вищ. навч. закл.]. Чернівці : ЧТЕІ КНТЕУ, 2021. 240 с. 3. Апопій В.В. Організація торгівлі: Підручник; 3-те вид., перероб. та доп. / І.П. Міщук, В.М. Ребицький та ін./ за ред. проф. В.В. Апопія. – Київ: Центр учбової літератури, 2019. – 632 с. 4. Пахуча Е.В. Організація торгівлі: методичні рекомендації до практичних, семінарських занять і самостійної роботи для здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» / Е.В. Пахуча// Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В. Докучаєва. – Харків, 2020. – с.32 5. Мазаракі А. А., Голошубова Н. А. Складське господарство в торгівлі; Справ. посібник. К. : Техніка, 2017. 689 с. 6. Ребіцький В. М., Антонюк Я. М. Технологія і обладнання підприємств торгівлі. К. : Либідь, 2017. 729 с 7. Балджи М. Економіка та організація торгівлі : навчальний посібник / М. Балджи, І.Допира, В. Однополько. – К.: Кондор-видавництво, 2017. – 368 с. 8. Мазаракі А. А., Лагутін В. Д., Герасименко А. Г. Внутрішня торгівля України : монографія. К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. 864 с Допоміжна 1. Балджи М.Д., Допіра І.А., Однолько В.О. Економіка та організація торгівлі: Навчальний посібник. Київ. Кондор. 2017. С. 368. 2. Рекгем Н. Техніка продажу SPIN: Як не проґавити великого клієнта. К. : Наш формат, 2019. 248 с 3. Голошубова Н.О. Організація торгівлі: підручник. – 2-ге вид., перероб. та доп. Київ. Київ. нац. торг.-економ. Ун-т. 2018. С. 680. 5. . Бегларашвілі, О., Кулік, А. Роздрібна торгівля в Україні: динаміка змін. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету, 2018 (3), 52-60 6. Тебенко, В. М., Тебенко, В. Н., Андрєєва, Л. О. Аналітичне дослідження результатів діяльності підприємств сфери торгівлі, 2020. Інформаційні ресурси 1. Електронна енциклопедія “Вікіпедія”. – [Електронний ресурс]. – Спосіб доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki/ 2. Економічна енциклопедія. [Електронний ресурс]. – Доступний з http://www.enbv. na-rod.ru/text/Econom/encyclo/index.html 3. Котляренко М. // Практический маркетинг [Электронний ресурс]. – Режим доступа: http://www.4p.ru/main/theory/merchendisin 4. Світова організація торгівлі. – режим доступу: mfa.gov.ua/ua/about...organizations/wto 5. Загальна інформація про світові організацію торгівлі. – режим доступу: www.zoda.gov.ua Протокол про вступ України до Світової організації торгівлі. Женева, 5 лютого 2008 року . – режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/981_049
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Дослідження ринку товарів і послуг

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.033
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Данько Тетяна Іванівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: є формування у студентів теоретичних знань про механізм процесів доведення товарів від виробництва до споживача, шляхи підвищення ефективності цього процесу на всіх його етапах, інтенсифікацію окремих та загальних торговельно-технологічних операцій.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях. ЗК7. Здатність працювати в команді. ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість фахові компетентності: ФК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності. ФК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. ФК3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин. ФК5. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності. ФК6. Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання: ЗН1. Уміти продемонструвати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності. ЗН3. Демонструвати базові і структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці. ЗН4. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур. ЗН6. Знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і застосовувати його на практиці Уміння: УМ 1. Уміння критично мислити, аналізувати та синтезувати в професійних цілях. УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. УМ 3. Мати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземними мовами. УМ 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. УМ 7. Демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати. УМ 11. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи маркетингу Основи підприємництва та менеджменту Економічна теорія Кореквізити: Економіка торговельного підприємства Постреквізити: Торговельна логістика Маркетингові дослідження підприємств торгівлі
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Торговельна інфраструктура та організація торгівлі» являє собою сукупність упорядкованих і взаємодіючих організаційних елементів (торговельних підприємств, організацій, підсистем), що створюють цілісну систему, а також комплекс цілеспрямованих організуючих дій, що забезпечують функціонування торгівлі.
Опис: До курсової роботи висуваються наступні вимоги: - ґрунтовна теоретична проробка досліджуваних проблем на основі аналізу класичної та сучасної економічної літератури; - використання статистичних даних, вміла систематизація цифрового матеріалу у вигляді таблиць, графіків і діаграм докладною оцінкою тенденцій розвитку явищ і процесів економічного життя суспільства; - критичний підхід до фактичних даних з метою виявлення резервів підвищення економічної і соціальної ефективності господарської діяльності; - аргументованість висновків, обґрунтованість пропозицій і рекомендацій; - літературне, логічно вибудуване і самостійне викладення матеріалу. Курсова робота повинна відповідати темі виданого завдання та мати такі структурні елементи: титульний аркуш; завдання; зміст роботи; вступ; основну частину; висновки; список використаних джерел; додатки. Обсяг курсової роботи має складати приблизно 40 (без додатків) сторінок. Процес роботи над курсовою роботою включає в себе: 1. Вибір теми та узгодження її з керівником. 2. Підбір і вивчення літератури. 3. Виконання необхідних розрахунків на підставі фактичних/вихідних даних. 4. Оформлення таблиць, графіків, діаграм, рисунків відповідно до вимог ДСТУ 3008:2015. 5. Вивчення вимог до оформлення роботи. 6. Написання роботи та подання її керівнику. 7. Робота з рецензією та підготовка до захисту курсової роботи.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю. Поточний контроль (100%): виконання курсової роботи (60%); захист курсової роботи (40%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Керівник оцінює курсову роботу за такими основними критеріями: – ступінь відповідності змісту курсової роботи завданню; – ступінь відповідності оформлення курсової роботи встановленим університетом вимогам (обсяг; зміст; оформлення титульного листа, рисунків, таблиць, діаграм, посилань, списку літератури тощо); – логічність побудови роботи в цілому та в межах окремих розділів; – масштаби представлення в роботі сучасних досліджень даної проблематики, критичність аналізу публікацій та підходів, представлених в літературі та інших інформаційних джерелах; – ступінь повноти та деталізації при розкритті основних аспектів курсової роботи; – наявність фактичного матеріалу, в тому числі первинного, зібраного студентом, масштаби та доцільність його використання. – ступінь новизни статистичного та іншого фактичного матеріалу, що використано в курсовій роботі; – ступінь використання сучасних інструментів аналізу; – наявність розрахунків, проведених студентом, ступінь їх обґрунтованості; – наявність та ступінь обґрунтованості рекомендацій та пропозицій, викладених в роботі відображаючих власний погляд студента. Уніфікація системи оцінювання курсової роботи студентів за 100-бальною шкалою, при якій на максимальну оцінку 60 балів може оцінити керівник за виконання роботи; на 40 балів – комісія на захисті курсової роботи. Критерії оцінювання виконання курсової роботи (максимум 60 балів): 1. Відповідність змісту курсової роботи темі та затвердженому плану: 0 - зміст жодного із розділів курсової роботи не відповідає затвердженому плану; 2 - зміст одного розділу курсової роботи відповідає затвердженому плану; 5 - зміст усіх розділів курсової роботи відповідає затвердженому плану. 2. Обсяг та адекватність використання при написанні роботи першоджерел та дотримання етики посилань: 0- Залучені матеріали лише навчальних підручників та посібників (до 10 джерел), етика посилань не дотримана; 2- залучені матеріали навчальних підручників та посібників, періодичних видань (10-15 джерел), етика посилань дотримана частково; 5- залучені матеріали навчальних підручників та посібників, монографій, довідників, періодичних видань та мережі Internet (більше 15 видань), етика посилань дотримана 3. Правильність представлення емпіричних результатів та якість їх інтерпретації: 0 - використані методи не відображають мету та завдання курсової роботи; 10 - обрані методики відображають мету та завдання, але аналіз результатів поверховий, не застосовано методів математичної статистики; 15 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, кількісний і якісний аналіз поверховий, методи математичної статистики застосовані, але їх аналіз неповний; 25 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, ґрунтовний кількісний і якісний аналіз з використанням методів математичної статистики, обґрунтована власна думка, запропоновані практичні рекомендації. 4. Відповідність оформлення курсової роботи встановленим вимогам: 0 - текст курсової роботи оформлено з суттєвими порушеннями встановлених вимог; 5 - текст курсової роботи оформлено з незначними порушеннями; 10 - текст курсової роботи оформлено відповідно до вимог. 5. Наявність елементів творчого пошук, виклад і обґрунтування власної думки: 0 - у роботі відсутні елементи творчого пошуку та обґрунтування власної думки; 2 - частково присутні елементи творчого пошуку та/чи обґрунтовано власну думку; 5 - у роботі наявні елементи творчого пошуку та обґрунтована власна думка. 6. Вчасність виконання як усієї курсової роботи так і її окремих етапів: 0-студент невчасно виконував роботу на усіх етапах; 5- студент вчасно не виконав роботи на одному етапі; 10- студент вчасно виконував курсову роботу на всіх етапах. Критерії оцінювання захисту курсової роботи керівник, присутні члени комісії (максимум 40 балів): 1. Розуміння основних складових, етапів курсової роботи6 0 - студент не може пояснити тему, мету дослідження; 5- доцільність обрання теми зрозуміла, а формулювання мети та завдань не переконує слухачів у знаннях студента; 10 - усі розділи відповідають темі роботи, методи емпіричного дослідження підібрані неадекватно; студент розуміє доцільність обрання саме такої проблематики, формулює основні складові роботи 15 - усі розділи курсової роботи відповідають темі, адекватно підібрані методи емпіричного дослідження, студент розуміє перспективність та актуальність досліджуваної теми, важливість результатів. 2. Виступ студента на захисті та якість презентації виступу: 0 - виступ студента без презентації; 5 - виступ студента неповний, порушена логічна побудова, презентація не відповідає вимогам до неї і дуже велика; 10 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація гарна і якісна (можливі й інші види унаочнення, які використовує студент, хоч не обов‘язково), але студент не вклався у визначений час; 15 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація лаконічна, компактна і якісна (можливі й інші види унаочнення, але не обов‘язково), студент вклався у визначених йому для захисту 7 - 10 хвилин. 3. Повнота, глибина, обґрунтування відповідей на питання: 0 - студент не може дати відповідь на поставлене запитання; не може сформулювати підсумків роботи; 5 - студент дає неповні, поверхневі, неґрунтовні відповіді; 10 - студент дає повні, глибокі, обґрунтовані відповіді на поставлені питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література Базова 1. Торговельна інфраструктура та форми торгівлі: навч. Посібник / Данько Т.І., Яворська Н.П. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021.р. 2. Бозуленко О. Я. Організація торгівлі : навчальний посібник [для студ. вищ. навч. закл.]. Чернівці : ЧТЕІ КНТЕУ, 2021. 240 с. 3. Апопій В.В. Організація торгівлі: Підручник; 3-те вид., перероб. та доп. / І.П. Міщук, В.М. Ребицький та ін./ за ред. проф. В.В. Апопія. – Київ: Центр учбової літератури, 2019. – 632 с. 4. Пахуча Е.В. Організація торгівлі: методичні рекомендації до практичних, семінарських занять і самостійної роботи для здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» / Е.В. Пахуча// Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В. Докучаєва. – Харків, 2020. – с.32 5. Мазаракі А. А., Голошубова Н. А. Складське господарство в торгівлі; Справ. посібник. К. : Техніка, 2017. 689 с. 6. Ребіцький В. М., Антонюк Я. М. Технологія і обладнання підприємств торгівлі. К. : Либідь, 2017. 729 с 7. Балджи М. Економіка та організація торгівлі : навчальний посібник / М. Балджи, І.Допира, В. Однополько. – К.: Кондор-видавництво, 2017. – 368 с. 8. Мазаракі А. А., Лагутін В. Д., Герасименко А. Г. Внутрішня торгівля України : монографія. К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. 864 с Допоміжна 1. Балджи М.Д., Допіра І.А., Однолько В.О. Економіка та організація торгівлі: Навчальний посібник. Київ. Кондор. 2017. С. 368. 2. Рекгем Н. Техніка продажу SPIN: Як не проґавити великого клієнта. К. : Наш формат, 2019. 248 с 3. Голошубова Н.О. Організація торгівлі: підручник. – 2-ге вид., перероб. та доп. Київ. Київ. нац. торг.-економ. Ун-т. 2018. С. 680. 5. . Бегларашвілі, О., Кулік, А. Роздрібна торгівля в Україні: динаміка змін. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету, 2018 (3), 52-60 6. Тебенко, В. М., Тебенко, В. Н., Андрєєва, Л. О. Аналітичне дослідження результатів діяльності підприємств сфери торгівлі, 2020. Інформаційні ресурси 1. Електронна енциклопедія “Вікіпедія”. – [Електронний ресурс]. – Спосіб доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki/ 2. Економічна енциклопедія. [Електронний ресурс]. – Доступний з http://www.enbv. na-rod.ru/text/Econom/encyclo/index.html 3. Котляренко М. // Практический маркетинг [Электронний ресурс]. – Режим доступа: http://www.4p.ru/main/theory/merchendisin 4. Світова організація торгівлі. – режим доступу: mfa.gov.ua/ua/about...organizations/wto 5. Загальна інформація про світові організацію торгівлі. – режим доступу: www.zoda.gov.ua Протокол про вступ України до Світової організації торгівлі. Женева, 5 лютого 2008 року . – режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/981_049
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).