Захист прав споживачів

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.01.E.054
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.т.н., проф. Ємченко І.В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни є формування у майбутнього фахівця основних знань, вмінь та навичок та забезпечення поглибленого вивчення основних засад захисту прав споживачів щодо придбання, використання (споживання) товарів і послуг, а також нормативно-правових актів, що регламентують цю сферу відносин.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. фахові компетентності: ФК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. ФК3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин. ФК10. Здатність до бізнес-планування. Оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків.
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання: ЗН5. Знати характеристики товарів, робіт та послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. ЗН6. Знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і застосовувати його на практиці. ЗН8. Знати основи бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур з урахуванням ризиків. Уміння: УМ 1. Уміння критично мислити, аналізувати та синтезувати в професійних цілях. УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економічна теорія Торговельна інфраструктура та організація торгівлі Основи маркетингу Теоретичні основи товарознавства
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання забезпечення поглибленого вивчення основних засад захисту прав споживачів щодо придбання, використання (споживання) товарів і послуг, а також нормативно-правових актів, що регламентують цю сферу відносин.
Опис: Тема 1. Формування та розвиток міжнародного консумеризму Тема 2. Розвиток консумеризму в Україні Тема 3. Захист прав споживачів на належну якість товарів Тема 4. Захист прав споживачів на безпеку товарів (робіт, послуг) Тема 5. Захист прав споживачів на інформацію про товари (роботи, послуги) Тема 6. Захист прав споживачів при продажу товарів Тема 7. Права споживача у разі порушення виконавцем умов договору про виконання робіт і надання послуг Тема 8. Організація захисту права споживачів бути почутими в разі придбання неякісних небезпечних товарів або послуг Тема 9. Маркування та кодування
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю Поточний контроль (100%): виконання практичних завдань (15%) по 1 б за кожну тему, тестовий контроль (15%) по 1 балу за кожну тему написання підсумкової контрольної роботи (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сирохман І.В., Завгородня В.М. Товарознавство пакувальних матеріалів і тари: Підручник. - К.: ЦУЛ, 2009. – 614 с. 2. Сирохман І.В., Завгородня В. М., Лебединець В.Т. Товарознавство пакувальних матеріалів і тари: Підручник / І.В. Сирохман, В.М. Завгородня, В.Т. Лебединець. – К. : Знання, 2014. – 543 с. 3. Резолюція 39/248 Генеральної Асамблеї ООН «Керівні принципи для захисту інтересів споживачів» : ООН; Резолюція, Принципи, Міжнародний документ від 09.04.1985 [Електронний ресурс] : офіційний веб-портал Верховна Рада України. Нормативно-правова база України. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_903. 4. Хартія основних прав Європейського Союзу : Європейський Союз; Хартія, Міжнародний документ від 07.12.2000 [Електронний ресурс] : офіційний веб-портал Верховна Рада України. Нормативно-правова база України. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/994_524 5. Цивільний кодекс України : Кодекс України, Закон, Кодекс № 435-IV редакція від 19.07.2017 [Електронний ресурс] : офіційний веб-портал Верховна Рада України. Нормативно-правова база України. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/435-15. 6. Цивільний процесуальний кодекс України : Кодекс України, Закон, Кодекс № 435-IV редакція від 03.08.2017 [Електронний ресурс] : офіційний веб-портал Верховна Рада України. Нормативно-правова база України. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1618-15. 7. Про захист прав споживачів : Закон України № 1023-XII редакція від 10.06.2017 [Електронний ресурс] : офіційний веб-портал Верховна Рада України. Нормативно-правова база України. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1023-12. 8. Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності : Закон України № 877-V редакція від 01.01.2017 [Електронний ресурс] : офіційний веб-портал Верховна Рада України. Нормативно-правова база України. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/877-16. 9. Про звернення громадян : Закон України № 393/96-ВР редакція від 05.10.2016 [Електронний ресурс] : офіційний веб-портал Верховна Рада України. Нормативно-правова база України. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80. 10. Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів: Постанова, Порядок, Перелік, Правила № 833 редакція від 24.03.2017 [Електронний ресурс] : офіційний веб-портал Верховна Рада України. Нормативно-правова база України. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/833-2006-п.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).