Техноекологія
Спеціальність: Природоохоронні інформаційні системи
Код дисципліни: 6.183.03.E.052
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: професор Петрушка І.М.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Основними завданнями вивчення дисципліни «Техноеклогія» є:
створення таких методів і засобів формування та управління природнотехнологічними геосистемами, які б забезпечили їх функціонування не порушуючи механізмів саморегуляції об'єктів біосфери і природного балансу природоутворюючих геосфер.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: основні технологічні процеси виробництва технології проектування, екологічні проблеми та устаткування для здійснення екологічно безпечних процесів.
К01. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
К02. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
К14. Знання та розуміння теоретичних основ екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування.
К08. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
К19. Здатність до використання основних принципів та складових екологічного управління.
ПР12. Брати участь у розробці та реалізації проектів, направлених на оптимальне управління та поводження з виробничими та муніципальними
відходами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до фаху, Оцінювання впливу на навколишнє
середовище
Короткий зміст навчальної програми: Метою дисципліни є засвоєння студентами основних принципів проектування
обладнання для екологічної безпеки здійснення екологічно безпечних технологій.
Завдання дисципліни - формування знань з проктування обладання для екологічної безпеки
в атмосферному повітрі, водних об'єктах, ґрунті та інших елементах навколишнього середовища.
Основа дисципліни - існуюча в Україні нормативна база, що регулює природокористування
та антропогенне навантаження на природні компоненти і комплекси довкілля.
Згідно робочих навчальних планів, дисципліну студенти вивчають на лекційних заняттях
та виконують практичні роботи.
Опис: 1. Техноекологія як екологічна дисципліна: предмет вивчення
та задачі. Структура та склад біосфери: атмосфери, гідросфери та літосфери. Проблеми, пов’язані із забрудненням біосфери внаслідок антропогенної діяльності людини.
Проблема утворення відходів виробництва в гірничій
промисловості. Проблема мінералізованих шахтних вод та
шляхи її усунення. Породні відвали, шламонакопичувачі,
хвостосховища. Вплив техногенних об’єктів на стан довкілля.
Проблема підтоплення територій в гірничовидобувних
регіонах. Природоохоронні заходи щодо усунення негативних
екологічних явищ, обумовлених гірничовидобувним
виробництвом. Рекультивація порушених земель: технічний
та біологічний етапи
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (30 %) — практичні заняття, усне опитування, контрольна робота
- Підсумковий контроль (70%) — диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання навчальних досягнень студентів НУ «ЛП» здійснюється за рейтинговою (100-бальною) та інституційною шкалами. Остання необхідна (за офіційною відсутністю національної шкали) для конвертації (переведення) оцінок здобувачів вищої освіти різних закладів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. 1. А.М.Бакластов, В.А.Горбенко, П.Г.Удыма. Проектирование, монтаж и эксплуатация
тепломасообменных установок: Учебн. пособие для вузов / Под ред. А.М.Бакластова.- М.:
Энергоиздат, 1981, – 336 с. ил.
2. Апперт Л.З. Основы проектирования химических установок: Учебн. пособие для
техникумов. М., «Высшая школа», 1970, -328 с. ил.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).