Безпека праці у галузі виробництва продовольчої сировини та харчових продуктів

Спеціальність: Цивільна безпека
Код дисципліни: 6.263.07.E.056
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: к.т.н. , доц. Романів анна Степанівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни – формування у майбутніх фахівців знань та умінь із управління охороною праці, промисловою та техногенною безпекою, спрямованої на захист працюючої людини від виробничих небезпек, що виникають у сучасному техногенному середовищі, а також здобуття відповідних компетенцій для забезпечення ефективного управління охороною праці та поліпшення умов праці з урахуванням досягнень науково-технічного прогресу та міжнародного досвіду.
Завдання: Фахові компетентності ЗК8.Здатність працювати як в команді, так і автономно; ФК7. Здатність обґрунтовано обирати та застосовувати методи визначення та контролю фактичних рівнів негативного впливу уражальних чинників джерел надзвичайних ситуацій на людину і довкілля; ФКС2.1. Ідентифікувати небезпеки та можливі її джерела, оцінювати ймовірність виникнення небезпечних подій та їх наслідків; ФКС2.6. Здатність до оцінювання ризиків виникнення та впливу надзвичайних ситуацій на об’єктах суб’єктах господарювання та ризиків у сфері техногенної безпеки;
Результати навчання: УМ11. Аналізувати і обґрунтувати інженерно-технічні та організаційні заходи щодо цивільного захисту, техногенної та промислової безпеки на об’єктах та територіях. УМ2.4.Проводити розслідування нещасних випадків та професійних захворювань на виробництві, розуміти відповідні положення політики державного соціального страхування.; УМ2.5 Володіти знаннями нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: — пререквізити: Безпека життєдіяльності Вища математика Метeoрологія і кліматологія — кореквізит: Безпечна експлуатація будівель та споруд; Безпека потенційно небезпечних технологій та виробництв
Короткий зміст навчальної програми: Законодавча та нормативна база України з безпеки праці. Загальні вимоги техніки безпеки на виробництві. Промислова санітарія. Основні принципи управління якістю харчових продуктів. Теоретико-методологічні засади харчової безпеки. Державне регулювання в сфері управління безпечністю і якістю продовольчої сировини та харчових продуктів. Системи аналізу ризиків і критичних контрольних точок НАССР. Класифікація шкідливих речовин, видів небезпек та шляхи забруднення сировини та харчових продуктів. Несприятливі фактори на підприємствах харчової промиcловості. Безпека виробничих процесів. Електробезпека. Пожежна безпека технологічного обладнання. Працеохоронні вимоги до приміщень та систем теплопостачання, вентиляції та водопостачання. Методи профілактики травматизму та профзахворювань.
Опис: Законодавча та нормативна база України з безпеки праці. Загальні вимоги техніки безпеки на виробництві. Промислова санітарія. Основні принципи управління якістю харчових продуктів. Теоретико-методологічні засади харчової безпеки. Державне регулювання в сфері управління безпечністю і якістю продовольчої сировини та харчових продуктів. Системи аналізу ризиків і критичних контрольних точок НАССР. Класифікація шкідливих речовин, видів небезпек та шляхи забруднення сировини та харчових продуктів. Несприятливі фактори на підприємствах харчової промиcловості. Безпека виробничих процесів. Електробезпека. Пожежна безпека технологічного обладнання. Працеохоронні вимоги до приміщень та систем теплопостачання, вентиляції та водопостачання. Методи профілактики травматизму та профзахворювань.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль 1. Виконання практичних робіт. 2. Засвоєння теоретичного матеріалу для практичних робіт – тестування у системі «Віртуальне навчальне середовище». Підсумковий контроль – екзаменаційний контроль 1. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, здійснюється у письмовій формі за білетами, які складаються з тестових теоретичних та практичних завдань. 2. Усна компонента екзаменаційного контролю проводиться у формі усного опитування за питаннями, що формуються згідно питань білета з письмової компоненти екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти: Поточний контроль: 1. Виконання практичних робіт – 20 балів 2. Засвоєння теоретичного матеріалу для практичних робіт – 20 балів Разом за поточний контроль – 40 балів. Екзаменаційний контроль: 1. Письмова компонента – 50 балів. 2. Усна компонента – 10 балів. Разом за екзаменаційний контроль – 60 балів. Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Димань Т.М., Мазур Т.Г. Безпека продовольчої сировини і харчових продуктів. — Київ: Академія, 2011. — 520 с. Безпека людини у сучасних умовах: Монографія / В.В. Березуцький, Н.Л. Березуцька, А.О. Богодист та ін.; За заг. ред. проф. В.В. Березуцького - Харків: ФОН Мезіна В.В., 2018. - 208 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).