Технології розробки програмних платформ

Спеціальність: Інформаційні мережі зв'язку
Код дисципліни: 7.172.01.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: Думич Степан Степанович Максимюк Тарас Андрійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни є загальнотехнічна підготовка студентів в обсязі достатньому для розгортання, програмування, експлуатації та обслуговування програмних платформ та вирішення телекомунікаційних задач, особливо в розрізі їх роботи, як єдиної розподіленої сервісної системи.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів проєктування програмних платформ телекомунікацій та характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. ЗК1. Здатність удосконалювати й розвивати свій інтелектуальний і культурний рівень, будувати траєкторію професійного розвитку й кар’єри; ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними новими знаннями як в колективі, так і самостійно; ЗК3. Здатність генерувати нові ідеї й нестандартні підходи до їх реалізації (креативність); ЗК4. Здатність приймати управлінські рішення, оцінювати їх можливі наслідки й брати відповідальність за результати діяльності своєї та команди; ЗК5. Здатність керувати проєктами, організовувати командну роботу, проявляти ініціативу з удосконалення діяльності; ЗК6. Здатність аналізувати, верифікувати, оцінювати повноту інформації в ході професійної діяльності, при необхідності доповнювати й синтезувати відсутню інформацію й працювати в умовах невизначеності; Фахові компетентності: СК3. Вміння розробляти та використовувати математичні моделі радіотехнічних та телекомунікаційних систем і мереж на макро- та мікрорівні із використанням спеціалізованих обчислювальних програм; СК4. Здатність до використання та розгортання системного програмного забезпечення та програмно-апаратних комплексів для захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах та мережах. СК7. Здатність до проєктування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмно-апаратного забезпечення інформаційних систем та технологій, Інтернету речей (ІоТ), комп’ютерно-інтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними ФКС1.1. Знання основних методів побудови та протоколів інфокомунікаційних мереж ФКС1.3. Знання основ побудови та функціонування програмних платформ інфокомунікацій; ФКС1.4. Вміння розробляти спеціалізовані програмні системи та комплекси
Результати навчання: ПР3. Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення телекомунікаційних та радіотехнічних систем на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів телекомунікаційних та радіотехнічних систем та мереж ПР8. Здатність до навчання протягом життя та постійного підвищення кваліфікації на робочому місці; ПР9. Здатність працювати в команді та презентувати результати своєї діяльності КОМ1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо; КОМ2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: Теорія побудови та протоколи інфокомунікаційних мереж Технології мереж мобільного зв’язку Системне програмування інфокомунікацій
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Технології розробки програмних платформ" є однією із головних розділів університетського курсу інженерно-технічної підготовки студентів та належить до числа базових дисциплін при підготовці фахівців в галузі інформаційно-комунікаційних систем та мереж. В дисципліні викладено особливості технологій JavaServer Pages, JavaServer Faces, JavaFX, Apache Struts та Spring Framework, наведено практичні приклади створення та разгортання веб-додатків для телекомунікаційних систем. Під час вивчення теоретичного курсу і виконання лабораторних робіт студенти набувають теоретичних знань і практичних навичок роботи з технологіями JavaServer Pages, JavaServer Faces, JavaFX, Apache Struts та Spring Framework, що передбачає формування та розвиток у студентів загальних та фахових компетентностей щодо постановки технічного завдання та знаходження методики його вирішення.
Опис: 1. Предмет та завдання навчальної дисципліни «Технології розробки програмних платформ». 2. Сучасний стан сфери виробництва програмних засобів 3. Сучасні технології проектування програмного забезпечення. 4. Архітектура програмних систем. 5. Управління ризиками при розробленні програмного забезпечення. 6. Формальні специфікації програмного забезпечення. 7. Методи та засоби колективного розроблення програмного забезпечення 8. Оцінка трудомісткості розроблення програмного забезпечення 9. Методи та засоби оцінки якості програмного забезпечення Лабораторні роботи: №1. Ознайомлення з особливостями технологій JavaServer Pages, JavaServer Faces, JavaFX, Apache Struts та Spring Framework №2. Створення веб-додатків за технологією JavaServer Pages (JSP) №3. Створення об’єктів view-технології JavaServer Faces (JSF) №4. Створення додатків за технологією JavaFX №5. Створення додатків за Spring Framework.
Методи та критерії оцінювання: Тестування за пройденими темами (у віртуальному навчальному середовищі). Захист лабораторних робіт у вигляді опитування за оформленими звітами. Екзаменаційний контроль (письмова компонента - теоретичні питання та розрахункові задачі, усна компонента - опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Тестування за пройденими темами – 40 балів (вказуються різні форми поточного контролю та максимальні бали за виконані завдання) Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 30 балів усна компонента - 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення Конспект лекцій з дисципліни «Технології розробки програмних платформ», Методичні вказівки до лабораторного практикуму з дисципліни «Технології розробки програмних платформ». Рекомендована література Базова 1. Васильєв О. М., "Програмування мовою Java", Bohdan Books, 2022, 696 c. 2. Sierra K., Bates B., Gee T., "Head First Java", O'Reilly Media, 2022, (754) 3. Mikael Olsson, "Java 17 Quick Syntax Reference: A Pocket Guide to the Language, APIs, and Libraries," Apress, 2021 4. Horstmann C., "Core Java for the Impatient", Addison Wesley Professional, 2022, (576) 5. Loy M., Niemeyer P., Leuck D., "Learning Java", O'Reilly Media, 2023, (552) Допоміжна 1. Duldulao D.B., Villafranca S.R., "Spring Boot and Angular: Hands-on full stack web development with Java, Spring, and Angular", Packt Publishing, 2022, (438) 2. Fugaro L., Vocale M., "Hands-On Cloud-Native Microservices with Jakarta EE: Build scalable and reactive microservices with Docker, Kubernetes, and OpenShift", Packt Publishing, 2019, (352) 3. Bakliwal S., "Hands-on Application Development using Spring Boot: Building Modern Cloud Native Applications by Learning RESTFul API, Microservices, CRUD Operations, Unit Testing, and Deployment (English Edition)", BPB Publications, 2021, (348) 4. Wengner M., Souza B., "Practical Design Patterns for Java Developers: Hone your software design skills by implementing popular design patterns in Java", Packt Publishing, 2023, (266) 5. Schildt H., "Java: The Complete Reference, Twelfth Edition", McGraw Hill LLC, 2021, (1245)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).