Проєктування телекомунікаційних систем та мереж (курсовий проєкт)

Спеціальність: Інформаційні мережі зв'язку
Код дисципліни: 7.172.01.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: Ратич Андрій Теодорович, Шпур Ольга Миколаївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здобуття спеціальних вмінь і навичок в області планування і проектування телекомунікаційних систем та мереж.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів проєктування програмних платформ телекомунікацій та характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. ЗК1. Здатність удосконалювати й розвивати свій інтелектуальний і культурний рівень, будувати траєкторію професійного розвитку й кар’єри; ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними новими знаннями як в колективі, так і самостійно; ЗК3. Здатність генерувати нові ідеї й нестандартні підходи до їх реалізації (креативність); ЗК4. Здатність приймати управлінські рішення, оцінювати їх можливі наслідки й брати відповідальність за результати діяльності своєї та команди; ЗК5. Здатність керувати проєктами, організовувати командну роботу, проявляти ініціативу з удосконалення діяльності; ЗК6. Здатність аналізувати, верифікувати, оцінювати повноту інформації в ході професійної діяльності, при необхідності доповнювати й синтезувати відсутню інформацію й працювати в умовах невизначеності фахових компетентностей: СК1. Знання теорій та методів проєктування сучасних телекомунікаційних систем та мереж; СК2. Здатність використовувати математичний апарат аналізу та синтезу радіотехнічних та телекомунікаційних систем і мереж СК7. Здатність до проєктування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмно-апаратного забезпечення інформаційних систем та технологій, Інтернету речей (ІоТ), комп’ютерно-інтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними
Результати навчання: ПР1. Застосовувати знання фундаментальних і природничих наук, системного аналізу та технологій моделювання, стандартних алгоритмів та дискретного аналізу, теорій та методів при розв’язанні задач проєктування радіотехнічних та телекомунікаційних систем та мереж; ПР2. Використовувати знання сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп'ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв'язування спеціалізованих задач та практичних проблем у галузі електроніки та телекомунікацій; ПР3. Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення телекомунікаційних та радіотехнічних систем на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів телекомунікаційних та радіотехнічних систем та мереж; ПР4. Знання технологій побудови та функціонування систем та мереж мобільного зв'язку 3-6 поколінь у обсязі, достатньому для їх розрахунку та планування; ПР5. Знання протоколів та методів побудови інфокомунікаційних мереж в обсязі, достатньому для здійснення професійної діяльності ПР7. Знання алгоритмів та протоколів маршрутизації і розподілу потоків у телекомунікаційних мережах в обсязі, необхідному для здійснення їх системного адміністрування; ПР8. Здатність до навчання протягом життя та постійного підвищення кваліфікації на робочому місці; ПР9. Здатність працювати в команді та презентувати результати своєї діяльності КОМ1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо; КОМ2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Проектування радіотехнічних систем Системи інформаційної безпеки Економіка і управління підприємством Супутні і наступні навчальні дисципліни: Волоконно-оптичні пристрої в системах передачі
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект призначений для практичного здобуття студентами вмінь і навичок використання методів, методик і засобів, призначених для планування і проектування телекомунікаційних мереж, в процесі виконання проекту, а також засвоєнню ними навичок використання відповідних стандартів та іншої нормативної і фахової літератури, зокрема, англійською мовою, яка регламентує вимоги до виконання проектних робіт в галузі телекомунікаційних мереж.
Опис: Настановча лекція Ознайомлення з завданням, методологією виконання курсового проекту (курсової роботи) та уточнення варіанту завдання Формулювання мети і вимог до проекту, формування технічного завдання Побудова логічної моделі пропонованої мережі Побудова фізичної моделі пропонованої мережі. Вибір обладнання та устаткування Опрацювання плану реалізації мережі Опрацювання графіку реалізації проекту Остаточне оформлення текстової та графічної частин пояснювальної записки до проекту. Подання готового проекту до остаточної перевірки і захисту Захист курсового проекту (курсової роботи)
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться у формі перевірки викладачем частин курсового проекту (курсової роботи) згідно з описом етапів виконання курсового проекту (курсової роботи). Максимальна оцінка за кожний етап прописана у п. 4.2 Підсумковий контроль (захист курсової роботи) проводиться у формі усного захисту (презентації) курсового проекту. Проводиться у формі презентації результатів проєкту та опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку питань дає відповіді на будь які п’ять питання. Кожне питання оцінюється у 10 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 45 балів Перевірка тексту і графічної частини курсового проекту (курсової роботи) - 25 балів Захист курсового проекту (курсової роботи) - 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Русин Б.П., Шпур О.М., Ратич А.Т. Проєктування телекомунікаційних систем та мереж. Методичні вказівки для виконання курсового проєкту з дисципліни “Проєктування телекомунікаційних систем та мереж” для студентів спеціальності 172 «Електронні комунікації та радіотехніка». - Львів, 2024. - 43 стор. Рекомендована література Базова 1. Павликевич М.Й, Гуськов П.О. Планування і проектування телекомунікаційних мереж. 1. Розрахунки у проектуванні кабельних мереж Ethernet. - Львів, 2015. - 408 с. Допоміжна 1. Mobile Communications Handbook, Third Edition. Edited by J.D. Gibson. CRC Group, 2012. -813 p.p. https://books.google.com.ua/books?isbn=1439817243
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).