Економіка і управління підприємством
Спеціальність: Інформаційні мережі зв'язку
Код дисципліни: 7.172.01.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., проф. Шпак Н.О., к.е.н., доц. Найчук-Хрущ М.Б., к.е.н., доц. Когут У.І.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення дисципліни передбачає формування наступних компетентностей:
загальні компетентності
– здатність удосконалювати й розвивати свій інтелектуальний і культурний рівень, будувати траєкторію професійного розвитку й кар’єри;
– здатність вчитися і оволодівати сучасними новими знаннями як в колективі, так і самостійно;
– здатність генерувати нові ідеї й нестандартні підходи до їх реалізації (креативність);
– здатність приймати управлінські рішення, оцінювати їх можливі наслідки й брати відповідальність за результати діяльності своєї та команди;
– володіння навичками та сучасними засобами письмової та усної професійних та соціальних комунікацій, оцінки економічної доцільності реалізації обраних рішень.
фахові компетентності:
– здатність оцінювати та враховувати економічні, соціальні, технологічні та екологічні фактори, цивільну безпеку на всіх етапах життєвого циклу інфокомунікаційних систем.
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
- Здатність до навчання протягом життя та постійного підвищення кваліфікації на робочому місці.
- Здатність працювати в команді та презентувати результати своєї діяльності.
- Розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки та існуючих державних і закордонних стандартів під час формування технічних завдань та рішень.
- Демонструвати вміння розробляти техніко-економічне обґрунтування розроблення інформаційних систем та технологій та вміти оцінювати економічну ефективність їх впровадження.
- Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо.
- Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізит: теорія побудови та протоколи інфокомунікаційних мереж, глобальна інформаційна інфраструктура
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Економіка і управління підприємством» сприятиме формуванню та засвоєнню глибоких знань у студентів щодо: особливостей галузі зв’язку, її структури, понять капітальних та експлуатаційних витрат, основних фондів та оборотних засобів, форм, систем оплати праці, формування собівартості послуг зв’язку, прогнозуванню доходів та прибутків підприємств та оцінювання ефективності реалізації проектів у сфері телекомунікацій
Опис: Тема 1. Підприємство як суб'єкт господарювання.
Тема 2. Управління діяльністю підприємства
Тема 3. Основні засоби та оборотні фонди підприємства.
Тема 4. Персонал підприємства та ефективність його функціонування.
Тема 5. Витрати та собівартість продукції
Тема 6. Формування ціни продукції, доходів та прибутків підприємства.
Тема 7. Маркетингова діяльність на підприємстві.
Тема 8. Фінансово-економічні результати та ефективність діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100%): самостійні роботи, індивідуальні завдання, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Разом - 100
Робота на практичних заняттях – 30
Написання письмових тестових завдань робіт – 50
Виконання та захист контрольної роботи - 20
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Грибик І.І. Економіка та управління підприємством: теорія і практика: навч. Посібн./ І.І. Грибик, Т.В. Кулініч, Н.В. Смолінська, Н.О.Шпак, В.Я. Гавран –Львів:Вид-во НУ «ЛП», 2014. – 428с.
2. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. Основи менеджменту: підручник. – К.: «Академвидав», 2003. – 416 с.
3. Кузьмін О.Є. та ін. Економіка інноваційного підприємства / О.Є. Кузьмін, І.Н. Пащенко, Л.І. Чернобай, А.О. Босак. Львів: Видавництво Львівської політехніки, – 2009.- 456с.
4. Планування діяльності підприємств: навчальний посібник. [видання друге, доповнене і перероблене] / Н.П. Резнік, О.О. Непочатенко, Л.В. Транченко, О.М. Транченко, Р.І. Лопатюк. – К. : КиМУ, 2014. – 448 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).