Media Content Research Strategies

Major: Sociology
Code of subject: 8.054.00.M.016
Credits: 3.00
Department: Sociology and Social Work
Lecturer: Klymanska Larysa Dmytrivna, Doctor of Political Sciences, Professor
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: ZN-1. Ability to demonstrate systematic knowledge of modern research methods in the field of sociology, social and behavioral sciences. UM-1. Search, analyze and critically evaluate information from various sources. UM-7. Independently perform research methods adopted in sociology, and apply research skills. AiV- 1. Ability to independently plan and conduct research. AiV- 3. Ability to realize the need for lifelong learning in order to deepen the acquired and acquire new professional knowledge.
Required prior and related subjects: Prerequisites - "Philosophy and methodology of science", "Analytical and numerical methods of research of social problems", "Methodology and methods of research in qualitative sociology" Co-requisites - "Research seminar in the field of sociology and social work"
Summary of the subject: Media communication as a phenomenon. Properties of information as a basic concept of media communication. Texts in digital media. Data visualization. New media and communication technologies. Advertising communications. Media project management. Media communication impact. Informational security states and information warfare
Assessment methods and criteria: • oral interview, participation in discussions, presentation of the research project (40%) • final control (control measure, exam): written and oral form (60%)
Recommended books: 1. Шилина М. Медиакоммуникация: тенденции транс формации. Новые парадигмы исследований мас совых коммуникаций // Пресс-служ ба. — М., 2009. — № 8. — С. 24—35. 2. Lister M. New Media: A Critical Introduction / M. Lister, J. Dovey, S. Giddings, I. Grant, K. Kel - ly. — London : Routledge, 2009. — 463 p 3. Луман Н. Медиа коммуникации / Н. Луман. — М. : Логос, 2005. — 280 с. 4. Шендеровський К.С. та інші. Медіакомунікації та соціальні проблеми: Збірка навчально-методичних матеріалів і наукових статей в трьох частинах. Частина перша / Упор., ред. К. С. Шендеровського / Київ. нац. ун-т; Ін-т журналістики. – К., 2012. – 288 с./ http://journlib.univ.kiev.ua/Books/Mediasocprob1.pdf 5. Лалл Джеймс. Мас-медіа, комунікація, культура: глобальний підхід. Київ, 2002; 6. Навальна М., Ісайкіна О. Медіакомунікації. Навчальний посібник / Укл. Марина Навальна, Олена Ісайкіна. – ПереяславХмельницький : «Видавництво КСВ», 2018. – 220 с.