E-commerce

Major: Management of Organizations and Administration (by economic activities)
Code of subject: 7.073.01.O.009
Credits: 4.00
Department: Organizational Management
Lecturer: Andriy Dzyubina
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: • the ability to use professionally profiled knowledge and practical skills in management, marketing, finance, logistics, economics for effective management of business entities in e-commerce; • the ability to make informed strategic marketing solutions, combining various economic and mathematical methods and models for planning, organizing and evaluating the effectiveness of operations in e-commerce; • ability to work in an environment of e-commerce and to form supply chain in e-commerce
Required prior and related subjects: prerequisites: • Management; • Economics of Company; • Marketing соrequisites: • Economics of e-business
Summary of the subject: Basic concepts of e-commerce. Marketing in e-commerce. Electronic payment systems and financial instruments. Organization and technology of Internet-shop. The effectiveness of e-commerce. The organizational and legal framework for e-commerce.
Assessment methods and criteria: • written reports of laboratory works, oral quiz (30%) • final examination (differentiated test): written-oral form (70%)
Recommended books: 1. Бутенко Н.В., Бердар М.М. (2020). Мережеві ознаки підприємництва в умовах глобалізації. Бізнес Інформ. № 2. C. 218-224. doi: https://doi.org/10.32983/ 2222-4459-2020-2-218-224 2. Вишневський О.С. (2020). Вплив цифровізації на промисловість: проблеми визначення в країнах ЄС. Економіка промисловості. № 1 (89). С. 31-44. doi: http://doi.org/10.15407/econindustry2020. 01.031 3. Тардаскіна Т.М., Стрельчук Є.М., Терешко Ю.В. (2011) Електронна комерція: Навчальний посібник / – Одеса: ОНАЗ ім. О.С. Попова. – 244 с. 4. Тертичний Я. С. (2018) Аналіз світових тенденцій розвитку електронної комерції в контексті інформаційної глобалізації. Економіка і організація управління. № 3 (31). С. 137–148 5. Філіппова Л. Л. (2013) Електронна комерція: за і проти / Л. Л. Філіппова // Вісник Нац. техн. ун-туХПІ. – Харків : НТУ "ХПІ". – № 44 (1017). – С. 58-65. 6. Ховрак І. В. (2013) Електронна комерція в Україні: переваги та недоліки. Економіка. Фінанси. Право. - 2013. - № 4. - С. 16-20. 7. Dudko P. (2019) E-commerce as a factor of innovative development of enterprises. MANAGEMENT. JOURNAL 2 (30). Р. 103-114. DOI: https://doi.org/10.30857/2415-3206.2019.2.8 8. Orekhova T., Tertychnyi Ya (2019) Current trends of electronic commercial development in the world markets. Business Management. Vol. 4. P. 39–51