Trading Innovation Policy

Major: Marketing
Code of subject: 7.075.01.E.024
Credits: 4.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Doctor of Economics, professor O.В. Mnykh
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: GC2. Ability to generate new ideas (creativity). GC4. Ability to adapt and act in a new situation. GC6. Ability to search, process and analyze information from various sources. PC1. The ability to logically and consistently reproduce and apply knowledge of the latest theories, methods and practical techniques of marketing. PC3. Ability to conduct independent research and interpret their results in the field of marketing. PC4. The ability to apply a creative approach to work by profession. PCS 1. Ability to organize and manage marketing projects. PRS2. Be able to adapt and apply new advances in the theory and practice of marketing to achieve specific goals and solve the problems of the market entity. PRS3. Plan and conduct their own research in the field of marketing, analyze its results and justify the adoption of effective marketing decisions in conditions of uncertainty. PRS 5. Present and discuss the results of scientific and applied research, marketing projects in state and foreign languages. PRS 9. Understand the nature and features of the use of marketing tools in the marketing decision-making process. PRS10. Substantiate marketing decisions at the level of the market entity with the use of modern management principles, approaches, methods, techniques. PRPD1. Be able to demonstrate in-depth knowledge of the theoretical and methodological foundations of developing a comprehensive mechanism for implementing marketing projects COM1. Clear and unambiguous communication of one's own conclusions, as well as the knowledge and explanations that substantiate them, to specialists and non-specialists, in particular, to students. A&R1. Making decisions in difficult and unpredictable conditions, which requires the application of new approaches and forecasting. A&R3. Ability to further study, which is largely autonomous and independent
Required prior and related subjects: Prerequisites: Social responsibility in marketing Advertising management Strategic marketing Co-requisites: Project management.
Summary of the subject: The essence of innovation and their classification. Methods of finding new ideas and new product development, product innovation policy of the company and its characteristics. Characteristics of the product life cycle and innovative project. . Quality management and service marketing strategy of the company. Technological innovation in the strategic development of the company. The commercialization of innovation.
Assessment methods and criteria: Current control (30%): written reports of practical work, oral guestioning. Control module (70%) control tests, oral interviews.
Recommended books: 1. Методичні матеріали до виконання практичних занять з курсу “Товарна інноваційна політика”, для студентів базових напрямів 7.030507, 8.030507 «Маркетинг», стаціонарної форми навчання / / Укл.: Мних О.Б., Фігун Н.В. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2014. – 61 с. 2. Методичні вказівки до практичних, індивідуальних занять та самостійної роботи з курсу "Товарна інноваційна політика" [Текст] : для студ. спец.8.050108 "Маркетинг" усіх форм навчання / С. М. Ілляшенко, Ю. С. Шипуліна. — Суми : СумДУ, 2007. — 37 с. ftp://lib.sumdu.edu.ua/rio/2007/m1248.do 3. Інформаційний ресурс у ВНС Львівської політехніки - ЕНМК «Товарна інноваційна політика».Укладачі: Мних О.Б., Патора Р., 2014р. 4. Морохова В. О. Товарна інноваційна політика [Текст] : навч. посіб. / Валентина Олександрівна Морохова, Дарія Валеріївна Смолич. . Луцьк : Вежа-Друк, 2017. 248 с. 5. Андрєєва Н.М., Рулінська О.В. Товарна інноваційна політика: навчальний посібник. Одеса : Одес. нац. екон. ун-т . 2015. 279 c. 6. Малюта Л.Я. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: навчальний посібник. Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2016. 232 с. 7. Управління інноваційною діяльністю: магістерський курс: підручник / Б.М. Андрушків та ін.. Тернопіль : ФОП Паляниця В.А., 2015. 1146 с. 8. Інформаційний ресурс у ВНС Львівської політехніки - ЕНМК «Товарна інноваційна політика».Укладачі: Мних О.Б., Патора Р., 2014р. 9. Mnykh O.B.,Kostiuk O.S., Sapotnitska N.Ya. Formation and development of innovative economy in the age of business globalization based on implementation of industry 4.0 and logistics 4.0 /Conceptsconomic security at risks: findings from the digitalization of National economy: International Сollective monograph / [Edited by: Oleхandr Vlasiuk, Olga Ilyash, Magdalena Osinska, Liubov Smoliar, Osman Yildirim]. Vol. 5. Bydgoszcz, Poland: University of Economy in Bydgoszcz, Publishing House,2019. P. 129-156. 10. Мних О.Б., Брицький Р.Р. Актуальні проблеми і підходи щодо формування стратегії розвитку підприємств залізничного транспорту на етапі цифровізації економіки. Інноваційні платформи управління економічними процесами в умовах цифровізації економіки: колективна монографія за ред. д.е.н., проф. Прохорової В. В. Х.: Видавництво Іванченка І. С., 2020. С.270-279. 11. Mnykh O., Hrechyn B. The detection and estimation of contradictions between logistics and ecologization processes for the ecologistic strategy implementation at the enterprise . Econtechmod. an international quarterly journal . 2016. Vol. 1.No. 1. P.127–131. 12. Мних О.Б., Давидович І. .М. Підвищення ефективності витрат на дослідження і розробки та диверсифікація вітчизняного підприємства транспортного машинобудування. Економічний аналіз. 2017. Т.27, № 2. C. 172–181. 13. Перерва П.Г., Назаренко С.М. Економічна оцінка аутсорсингу: інформаційні та логістичні послуги/ Маркетинг і цифрові технології Том 5, № 4, 2021. - С.6-15.