Композиція та формотворення у дизайні, частина 2 (курсова робота)

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.O.014
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Лисенко Ольга Юріївна - канд.арх., доцент Базилевич Вікторія Володимирівна - канд.арх., доцент Сеньків Зеновія Ярославівна, старший викладач Киселенко Марія Олександрівна - асистент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни «Композиція та формотворення у дизайні, частина 2» полягає в отриманні студентами знань щодо загальних понять з основ формотворення, практичних навичок формування об’ємно-просторових моделей із розумінням композиційних властивостей та якостей окремих елементів і форм. Курс спрямований на формування навичок просторового мислення.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності: ЗК1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК2. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК7. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: КС2. Здатність здійснювати формоутворення, макетування і моделювання об’єктів дизайну. КС3. Здатність здійснювати композиційну побудову об’єктів дизайну. КС4. Здатність застосовувати навички проектної графіки у професійній діяльності. КС6. Здатність застосовувати у проектно-художній діяльності спеціальні техніки та технології роботи у відповідних матеріалах (за спеціалізаціями). КС8. Здатність здійснювати колористичне вирішення майбутнього дизайн-об’єкта.
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни студенти повинні: 1. Засвоїти основні композиційні поняття та терміни, зрозуміти закони композиції та формотворення. 2. Отримати навички відображення тривимірних форм. 3. Розвинути здібності до візуального сприйняття елементів дизайну та їх оформлення. 4. Вміти аналізувати природні, архітектурні, промислові форми при їх включенні у композиційні рішення. 5. Отримати навички праці із різними матеріалами, об’ємом, формою, простором. У результаті навчання здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРН7. Аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та трансформувати об’єкти для розроблення художньо-проектних вирішень. ПРН8. Оцінювати об’єкт проектування, технологічні процеси в контексті проектного завдання, формувати художньо-проектну концепцію. ПРН10. Визначати функціональну та естетичну специфіку формотворчих засобів дизайну в комунікативному просторі. ПРН 11. Розробляти композиційне вирішення об’єктів дизайну у відповідних техніках і матеріалах. ПРН16. Враховувати властивості матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у професійній діяльності. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Живопис, рисунок, скульптура Основи дизайну предметного середовища Основи дизайну предметного середовища (КП) Основи проектної та комп’ютерної графіки (КП) Основи візуальних комунікацій і комп’ютерної графіки
Короткий зміст навчальної програми: Основні композиційні поняття, композиційна рівновага, симетрія і асиметрія, метрична і ритмічна повторюваність, контраст та нюанс в кольорі, асоціації та прийоми стилізації, статика і динаміка, тектоніка, пропорції та пропорційність, співвідношення мас та форм
Опис: 1 Об’ємні та об’ємно-просторові структури. Статика і динаміка у тривимірних композиціях. Завдання: на площині паперу зобразити тривимірні об’ємні моделі із вираженими композиційними характеристиками статики і динаміки. Формат виконання: 300 х 300 мм. Матеріал виконання: гуаш, туш, маркери. 2 Ритм і метр у тривимірних композиціях. Завдання: на площині паперу зобразити тривимірні об’ємні моделі (фриз) із вираженими композиційними характеристиками ритму і метру. Формат виконання: 300 х 300 мм. Матеріал виконання: гуаш, туш, маркери. 3 Об’ємний рапорт. Завдання: на площині паперу виконати рапортну композицію із об’ємних модулів, з кількістю повторів не менше 4-ох по кожній стороні формату. Формат виконання: 300 х 300 мм. Матеріал виконання: гуаш, туш, маркери. 4 Формоутворення на площині та в об'ємі. Крапка, лінія, площина, об'єм. Створення моделі, що поєднує в цілісну структуру базові складові форми. 5 Крапка як явище на площині і в об'ємі. Різновиди крапкових елементів. Перетворення крапки. Композиції з крапкових елементів. 6 Лінія як явище на площині і в об`ємі. Різновиди лінійних елементів. Правила перетворення лінійних елементів. Створення стійкої форми за допомогою лінійних елементів. 7 Лінія і площина. Взаємовідношення лінії і площини. Створення еластичної форми, яка поєднує лінійні та площинні елементи (форма-мембрана). 8 Площина як явище в двомірній та тримірній системах координат. Види та характеристики площинних елементів. Просторова трансформація плаского площинного елемента. 9 Об'єм як об’єкт тримірної системи координат. Види та характеристики об'ємних елементів. Поєднання об’ємних елементів в цілісну форму. 10 Операції з об’ємами. Перетікання одного об’єму в інший. 11 Змінні структури, як засіб вирішення проектних завдань. Трансформація. Види трансформації. Форми-трансформери. 12 Змінні структури, як засіб вирішення проектних завдань. Поняття збірно-розбірності. Збірно-розбірні форми. 13 Функція і форма. Поняття функції. Взаємозв’язок функції і форми. 14 Середовище і форма. Середовище. Види середовища. Вплив середовища на форму. 15 Форма і соціокультурне середовище. Етнокультурна традиція, історичні мистецькі стилі, типи природніх або штучних середовищ і їх вплив на утворення форми.
Методи та критерії оцінювання: Загальна сума балів за семестр – 100 балів: - графічні роботи (80%) - курсова робота (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: При оцінюванні завдань враховуються якість та повнота їхнього виконання, розуміння поставленого завдання та логічність його рішення у візуальній формі; - здатність відбирати і застосовувати необхідні матеріали та інструменти для реалізації завдань; - вміння самостійно працювати з додатковими джерелами, аналізувати аналоги, зразки, порівнювати та вибирати найбільш доцільний варіант; - створення креативного рішення на основі технічних та художніх принципів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Костенко Т.В. Основи композиції та тримірного формоутворення: навчально-методичний посібник. Видання друге, перероблене та доповнене. Харків: ХДАДМ, 2003. 256 с. 2. Ідак Ю. В., Клименюк Т. М., Лясковський О. Й. Основи об’ємно-просторової композиції. Навчальний посібник. Львів: видавництво Львівської політехніки, 2020. 212 с. 3. Петровська Ю.Р., Кузьмич В.І. Графічна концепт-ідея малої архітектурної форми: методичні вказівки до виконання самостійних завдань з дисципліни “Мала архітектурна форма” для студентів IV курсу базового напряму “Мистецтво” спеціальності “Дизайн” та студентів заочної форми навчання. Львів : ПП“Ощипок”, 2016. 28 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).