Вебдизайн

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.061
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: к. арх., доц. Проскуряков О.В.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - Ознайомлення з теоретико-методичною базою професії графічного веб-дизайнера. - Уміле використання сучасних методів, засобів і прийомів проектування веб-сайту, включаючи вивчення усіх процедурних аспектів (стадій, етапів). - Досвід використання різних графічних редакторів (в тому числі і онлайн) для конструювання UX прототипу ти UI дизайну веб-сайту. - Володіння практичними навичками для швидкого створення дизайну сайтів на основі різних веб-шаблонів та стоків. - Ознайомлення з принципами роботи онлайн веб-конструкторів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає розвиток у студентів наступних компетентностей: загальних: Інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності: ЗК1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК9. Здатність зберігати та примножувати культурно-мистецькі, екологічні, моральні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: КС1. Здатність застосовувати сучасні методики проектування одиничних, комплексних, багатофункціональних об’єктів дизайну. КС2. Здатність здійснювати формоутворення, макетування і моделювання об’єктів дизайну. КС3. Здатність здійснювати композиційну побудову об’єктів дизайну. КС4. Здатність застосовувати навички проектної графіки у професійній діяльності. КС7. Здатність використовувати сучасне програмне забезпечення для створення об’єктів дизайну. КС8. Здатність здійснювати колористичне вирішення майбутнього дизайн-об’єкта. КС11.Здатність досягати успіху в професійній кар’єрі, розробляти та представляти візуальні презентації, портфоліо власних творів, володіти підприємницькими навичками для провадження дизайн-діяльності.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ПРН7. Аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та трансформувати об’єкти для розроблення художньо-проектних вирішень. ПРН8. Оцінювати об’єкт проектування, технологічні процеси в контексті проектного завдання, формувати художньо-проектну концепцію ПРН9. Створювати об’єкти дизайну засобами проектно-графічного моделювання. ПРН10.Визначати функціональну та естетичну специфіку формотворчих засобів дизайну в комунікативному просторі. ПРН11.Розробляти композиційне вирішення об’єктів дизайну у відповідних техніках і матеріалах. ПРН17. Застосовувати сучасне загальне та спеціалізоване програмне забезпечення у професійній діяльності (за спеціалізаціями). КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ 4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ 5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Інтерактивний дизайн Ч.1 - Основи проектної та комп’ютерної графіки - Основи дизайну предметного середовища - Основи візуальних комунікацій і комп’ютерної графіки Супутні і наступні навчальні дисципліни: - 3D моделювання - Мультимедійний дизайн - Інтерактивний дизайн. Ч.2
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Веб-дизайн» - один із складових комплексу фахової підготовки студентів спеціальності Дизайн (дизайн середовища) та розрахований на один семестр навчання. В загальному охоплює 150 годин і структурно включає в себе теоретичну та практичну науково-дослідну складову. Виконання курсового проекту сприяє опануванню всіх етапів створення дизайну веб-сторінки та пояснює нюанси в створенні прототипів, дизайну користувацьких веб-інтерфейсів (UI/UX). Студенти вивчають особливості застосування типографії і різних графічних форматів, а також психологію впливу конкретних кольорових схем на людину у веб-дизайні.
Опис: Тема 1. Вступ. Коротка історія веб-дизайну: поетапна еволюція трендів в індустрії. - Вступ. Поняття Веб-дизайн - Початок візуальної епохи (1990 р.) - Поява графічного контенту (jpeg, gif) - Flash технології - ренеса?нс веб-дизайну - Поява таблиць каскадного стилю CSS - переворот тренду (1998 р.) - Web 2.0 - як «промислова революція у веб дизайні» - Революція в споживанні веб-контенту на мобільних пристроях Тема 2. Основні етапи створення веб-сайту. - Вивчення аналогів, пошук ідеї. - Реєстрація домену, особливості викладення готового продукту в мережу. - SEO та SMM. Підтримка працездатності сайту після здачі проекту. Тема 3. Проектування та створення прототипу. - Що таке прототип, поняття wireframe та інтерактиного прототипу - Користь прототипування для замовника та дизайнера/девелопера - Доступні техніки та програмне забезпечення для створення прототипів Тема 4. Логотип для сайту: особливості створення та застосування - Що таке логотип і навіщо він потрібен для сайту? - Ключові функції логотипу - Основні види логотипів - Яким повинен бути логотип для сайту? - Як створити логотип? Тема 5. Використання модульних сіток для естетики дизайну, функціональності та забезпечення адаптивності веб-сторінки - Що таке сітка? - Коротка історія сіток у світовій практиці - Теорія сіток - Види макетів сіток - Сітки як головний інструмент адаптивного дизайну - Найкращі практики використання макетів сітки Тема 6. Гармонія кольору та типи графічних зображень для проектування веб-сайту. - Основні характеристики кольору - Хроматичне кольорове коло, особливості класичної, RGB та CMYK кольорових моделей. - Схеми гармонійного поєднання кольорів для кольорового оформлення веб-сайту - Емоційна складова кольору - Особливості використання різних форматів графічних зображень Тема 7. Типографія у веб-дизайні. - Основи типографії - Поняття стандартних і не стандартних веб-шрифтів - Головні правила використання шрифтів на веб-сторінці - Використання Іконкових веб-шрифтів (icon fonts) Тема 8. Елементарні основи HTML - Що таке HTML, основні теги для фомування структури веб-сторінки - Теги для роботи з текстом, картинками та гіперпосиланнями - Таблиці каскадних стилів (CSS) - Редактори коду та веб-інспектор
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (40%): практичні роботи, індивідуальне графічне завдання. - Підсумковий контроль (60%): тестова (письмова) складова екзамену. Екзамен з дисципліни «Веб-дизайн» проводиться в тестовій формі у ВНС.
Критерії оцінювання результатів навчання: При оцінюванні завдань враховуються повнота, логічність, правильна послідовність виконання та демонстрація таких навичок : - при вивченні аналогів бути в курсі новітніх технологій, інструментів та тенденцій у сфері web-дизайну - вміти придумати та зареєструвати доменне ім’я, обрати шлях публікації сторінки в мережі інтернет - володіти сучасними десктопними та онлайновими програмними продуктами для створення веб-сайтів чи інших UX/UI проектів (Adobe Photoshop, Adobe XD, Figma, InVision та ін.) - розуміти технічні та художні принципи створення мокапів, логотипів, використання кольорової палітри та шрифтів в залежності від специфіки обраної області - створювати адаптивні варіанти десктопної версії для планшету чи смартфону - знати основи мови html та css стилів, уміти презентувати свої роботи замовнику в альтернативному варіанті
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Комп’ютерне моделювання зображень : Навчальний посібник / Валерий Антонов, Юлія Антонова-Рафі. - К. : КНТ, 2007. - 245 с. 2. Веб-дизайн : підруч. для студ. вищ. навч. закл. / О. В. Пасічник, В. В. Пасічник ; за заг. ред. В. В. Пасічника ; М-во освіти і науки України. – Л. : Магнолія 2006, 2010. – 519 с. : іл. – (Серія "Комп'ютинг"). – ISBN 978-966-2025-33-0 3. Інтернет: Сервіси, HTML і web-дизайн : Навчальний посібник / Ярослав Глинський, Вікторія Ряжська,. - 2-е вид., доп. - Львів : Деол : СПД Глинський, 2003. – 187 с. : іл 4. Інтернет: Мережі, HTML і телекомунікації : навч. посібник: самоучитель / Ярослав Глинський, Вікторія Ряжська. - 4-те доп. вид. - Львів : СПД Глинський, 2007. – 221 с. : іл., табл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Вебдизайн (курсовий проєкт)

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.063
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Селіванов Іван Сергійович Киселенко Марія Олександрівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є поглибити професійні знання студентів в їхній комплексній підготовці за фахом, шляхом ознайомлення з основними теоретичними засадами, принципами й методами проектування веб-сайтів. В результаті практичного курсу студенти повинні мати уявлення про місце і роль графічного дизайнера у розробці елементів дизайну веб-сайтів та орієнтуватися в останніх трендах індустрії .
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: ІНТ. Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Фахові компетентності професійного спрямування. Блок: Дизайн візуальних комунікацій. ФКС2.2. Здатність розробляти кілька варіантів концептуальних вирішень. ФКС2.4. Здатність виконувати двовимірні та тривимірні моделі для поліграфії та мультимедійного простору. ФКС2.6. Здатність будувати віртуальну інформаційну модель для конкретного дизайн об’єкту.
Результати навчання: У результаті навчання здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРНВ 2.3 Орієнтуватися в розмаїтті сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням. ПРНВ 2.4 Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу об’єктів візуальних комунікацій. ПРНВ 2.6. Вміти будувати віртуальну інформаційну модель для конкретного дизайн об’єкту а також виконувати моделі для поліграфії та мультимедійного простору. ПРНВ 2.8. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної галузі та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях а також під час презентації готових проектів. КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ 4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ 5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Основи візуальних комунікацій і комп. графіки - Психологія дизайну - Технології і матеріали у графічному дизайні - Веб-дизайн Супутні і наступні навчальні дисципліни: - Теорія комунікації в мас. культурі - Рекламний дизайн і копірайтинг - Типографіка і шрифти
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Веб-дизайн (КП)» - один із складових комплексу фахової підготовки студентів спеціальності Дизайн (дизайн середовища) та розрахований на один семестр навчання. В загальному охоплює 120 годин і структурно включає в себе практичну складову. Виконання курсового проекту сприяє опануванню всіх етапі створення елементів дизайну веб-сторінки та пояснює нюанси в створенні ілюстрацій, дизайну користувацьких веб-інтерфейсів (UI/UX), рекламних банерів. Студенти вивчають особливості застосування типографії і різних графічних форматів, а також психологію впливу на людину у веб-дизайні. Тема курсового проекту: "Віртуальна мапа"
Опис: Завдання курсового проекту: Розробка серії графічних ілюстрацій для веб сайту та елементів дизайну користувацького веб-інтерфейсу (UI/UX), текстових компонентів та верстки, інфографіка, анімація елементів (паттернів чи стікерів) Презентація проекту.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль здійснюється по ходу навчання і дає можливість визначити ступінь сформованості знань, умінь, навичок студентів, крім того стимулює відповідальність студентів за підготовку до кожного заняття. Визначення рівня знань студентів з навчальної дисципліни "Веб-дизайн (КП)" здійснюється здачею поточних завдань та курсового проекту. Підсумковий контроль: проектна частина та захист роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: За виконання курсового проекту протягом семестру студент може отримати максимально 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Комп’ютерне моделювання зображень : Навчальний посібник / Валерий Антонов, Юлія Антонова-Рафі. - К. : КНТ, 2007. - 245,[2] с. - Бібліогр. с. 240-245. 2. Веб-дизайн : підруч. для студ. вищ. навч. закл. / О. В. Пасічник, В. В. Пасічник ; за заг. ред. В. В. Пасічника ; М-во освіти і науки України. – Л. : Магнолія 2006, 2010. – 519 с. : іл. – (Серія "Комп'ютинг"). – ISBN 978-966-2025-33-0 3. Інтернет: Сервіси, HTML і web-дизайн : Навчальний посібник / Ярослав Глинський, Вікторія Ряжська,. - 2-е вид., доп. - Львів : Деол : СПД Глинський, 2003. – 187 с. : іл 4. Інтернет: Мережі, HTML і телекомунікації : навч. посібник: самоучитель / Ярослав Глинський, Вікторія Ряжська. - 4-те доп. вид. - Львів : СПД Глинський, 2007. – 221 с. 5. Победин В. А. Знаки в графическом дизайне. – Харьков: Ранок Веста, 2001. 6. Джаннальберто Бендацці. Світова історія анімації. Книга перша: Від початку до Золотої доби. 2020 7. Michael D. Mattesi - Force: Character Design from Life Drawing. 2008 8. Michael D Matessi - Force: Dynamic Life Drawing for Animators, 2017 9. Burne Hogarth - Drawing Dynamic Hands, 2017 10. Ken Hultgren - The the Art of Animal Drawing: Construction, Action Analysis, Caricature, 1951 11. Gwen White. Perspective. A guide for artists, architects and designers, 1968 12. Eric Goldberg. Character animation crash course, 2008
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).