Рекламний дизайн і копірайтинг

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.064
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Галишич Руслан Ярославович, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри ДОА
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Поглибити професійні знання студентів в їхній комплексній підготовці за фахом, шляхом ознайомлення з основними теоретичними засадами, принципами й методами проектування графічних та об’ємно-просторових елементів в соціальному, предметному та медіа просторі з урахуванням фактору реклами – головного рушія розвитку науко-технічного прогресу, споживчої та соціальних сфер людської діяльності. У результаті лекційного курсу та практичного завдання студенти повинні мати уявлення про місце і роль дизайнера у розробці рекламних носіїв, які забезпечують специфікою дизайнерських вирішень якісну комунікацію поміж основними соціальними колами суспільства - виробника та споживача. Курс передбачає вивчення теоретико-методичних підходів і концепцій в рекламному дизайні: визначає як систему понять, поглядів, структури рекламного повідомлення, поняття цільової групи; визначає суть візуального комунікативного феномену в міському, медіа просторах, поліграфії, виявляє елемент творчості, проектних задумів та ідей.
Завдання: 1. Ознайомлення з теоретико-методичною специфікою професії графічного дизайнера. 2. Розвиток в студентів навичок умілого використання існуючих і новітніх методів, засобів і прийомів проектування рекламних складових, включаючи вивчення його процедурних аспектів (стадій, етапів). 3. Ознайомлення із основними каналами передачі рекламного повідомлення; ознайомлення із психологічними мотивами цільової аудиторії; 4. Освоєння закономірностей поетапного і методичного ведення розробки рекламного повідомлення. 5. Вміння використовувати положення теорії реклами на практиці в галузі рекламного дизайну. 7. Вміння формувати компоненти рекламного повідомлення в основних видах поліграфічної та зовнішньої реклами. 8. Вміти опрацювавати рекламні тексти, слогани, назви, титули, рубрики засобами графічного дизайну. 9. Засвоїти принципи проектування багатосторінкового рекламного буклету, постера, вітрини.
Результати навчання: Засвоїти основні теоретичні положення функціонування реклами в культурному просторі та практичне проектування головних елементів візуальної комунікації в поліграфічній продукції та в мультимедійному просторі; основні поняття та терміни в рекламі та у рекламному дизайні; підготовка студентів до освоєння проектно-графічних засобів, які використовуються в рекламному дизайні; розуміти роль символу, знака та образу в рекламному дизайні; розуміти основні засади художнього формування елементів фірмового стилю та рекламного образу; комплексне розуміння художнього формування реклами та предметно-просторового дизайну. Здатність здійснювати композиційну побудову об’єктів рекламного дизайну. Вміти виконувати проектні завдання пов’язані із рекламним дизайном та складати рекламні тексти з метою формування коду рекламного повідомлення. ПРНВ2.1. Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів та вміти використовувати здобуті результати у дизайні візуальних комунікацій. ПРНВ2.2. Враховувати при створенні об’єктів візуальних комунікацій потреб всіх категорій споживачів. ПРНВ2.3 Орієнтуватися в розмаїтті сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням. ПРНВ2.4. Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу об’єктів візуальних комунікацій. Автономія і відповідальність. АіВ1 Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2 Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3 Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4 Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ5 Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Основи дизайну предметного середовища Основи візуальних комунікацій Рисунок, живопис, частина 3, 4 Супутні і наступні навчальні дисципліни Інтерактивний дизайн Психологія дизайну Теорія комунікацій в масовій культурі
Короткий зміст навчальної програми: В основу дисципліни послідовно подані теми теоретичних та практичних положень, що розкривають основні закономірності процесу проектування в рекламній справі. Теоретична частина містить ознайомлення студентів з теорією розвитку реклами та з основними каналами передачі рекламної інформації; ознайомлення із основними типами цільової аудиторії; з основами функціонування реклами, яке залежать від виду виробника та товару. З закономірностями поетапного і методичного ведення розробки рекламного дизайну. Курс розкриває знання як формувати компоненти рекламної інформації в основних видах поліграфічної та мультимедійної продукції; з методикою виконання проектних завдань пов’язаних із рекламним дизайном. Практична частина курсу представляє завдання з дизайну реклами готелів, магазинів, або рестаранів та його власників, розробку системи знаків і образів ідентифікації, слоганів, текстів, корпоративного героя, образу товару. Рекламний постер, буклет, брендбук, дизайн вітрини. Також курс передбачає створення рекламної історії, рекламного сюжету, які формують суть рекламної ідеї та дизайну.
Опис: Лекційні заняття. Поняття дизайну реклами та візуальних комунікацій. Його місце і значення в дизайн-проектуванні комплексних об’єктів. Ансамблевість. Комплект. Поняття єдиного знакового та змістового модуля, салогану, знаків та символів рекламної та корпоративної ідентифікації. Роль й місце уніфікації в розробці системи знаків, символів, шрифтів та тривимірних елементів – конструкцій об’ємно-просторових форм. Асоціації, образність, абстракція, символіка і візуальна метафора. Особливості сприйняття візуального об’єкту в аспекті його функції «повідомлення» та психологічного впливу на людину. Копірайтинг. Формування рекламної іде та рекламного сценарію. Поняття корпоративної ідентифікації в контексті рекламної ідеї, фірмовий стиль, знаки, символи, образи. Особливості композиційного синтезу в корпоративному та рекламному дизайні: фон, акцент, контраст, нюанс, симетрія, асиметрія, ритм, масштаб. Навігаційний дизайн: реклама місця, міське середовище, транспортні системи реклама на транспорті , культура, події, публічний простір – знаки орієнтації, вказівники, піктограми, організація двовимірного простору. Рекламний дизайн в галузі виставково-експозиційної діяльності. Виставкові комплекси, експозиційні стенди – композиція і особливості формотворення. Конструювання - збірно-розбірність у формуванні площинних, об’ємних та об’ємно-просторових рекламних носіїв та виставково-експозиційних стендів. Ергономічна специфіка організації функціональних зон та візуального сприйняття в рекламному дизайні. Зовнішня реклама: білборди, вивіски, лайтбокси – функціонування, композиційні особливості; вітрини – дизайн та оформлення. Трансформація двовимірних фірмових знаків та логотипів у тривимірне середовище вивісок та вітрин. Освітлення рекламних носіїв, світловий дизайн та його роль у візуальній комунікації. Основи розуміння і проектування рекламних об’єктів дизайну в мультимедійному просторі. Основи створення коротких рекламних кліпів. Застосування інструментарію двовимірної та тривимірної графіки для створення рекламних знакових систем ідентифікації та навігації та їх адаптацію в міське середовище . Застосування художніх ефектів комп’ютерної графіки у проекті. Курсова робота комплексний дизайн який передбачає формування рекламного образу, розробка елементів корпоративної ідентифікації, логотипу, слоганів, рекламний героїв, воасних шрифтів, інших рекламних медіа посередників, фірмової документації, конвертів, папки, візиток, сувенірної продукції, дизайну вивіски торгового закладу, ресторану, офісу чи готелю.
Методи та критерії оцінювання: Курс лекцій, практичні заняття та курсова графічна робота оцінюються комплексно. Поточний контроль лекції (семінари) – 20%. Підсумковий контроль – тести, усні відповіді, презентація рекламної дизайн ідеї - 30%, курсова робота - розробка системи знаків та рекламних образів на обрану тему - 50%.
Критерії оцінювання результатів навчання: Курс лекцій, практичні заняття та курсова графічна робота оцінюються комплексно. Поточний контроль лекції (семінари) – 20%. Підсумковий контроль – тести, усні відповіді, презентація рекламної дизайн ідеї - 30%, курсова робота - розробка системи знаків та рекламних образів на обрану тему - 50%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Веркман Д. К. Товарные знаки. Создание, психология, восприятие. – М.: Прогресс, 1986. 2. Кенинг Т. Психология рекламы (пер. с немецкого). М., 1925, - 271 с. 3. Ковешникова Н. А. Дизайн: история и теория. Издательство: ОМЕГА-Л, ГРУППА КОМПАНИЙ, 2007. 4. Котлер. Ф. Основы маркетинга. – М., 1992. 5. Крафт З. Защитная марка. – Берлин, 1970. 6. Лаврентьев А. Н. История дизайна. Учеб. пособие для вузов. — М.: ГАРДАРИКИ, 2007. 7. Лебедев А.Н. Зигзаг удачи или точные технологии? Психологическая экспертиза наружной рекламы: проблемы и методы. Рекламный мир, №8(47), 1996. 8. Лебедев А.Н. Психология российской рекламы: а нужен ли рекламисту потребитель? Маркетинг и маркетинговые исследования в России, №1, 1996. 9. Лебедев А.Н., Боковиков А.К. Экспериментальная психология в российской рекламе. М., Академия, 1995, - 144 с. 10. Линдсей П., Норман Д. Переработка информации у человека. М., Мир, 1974, - 550 с. 11. Мануйлов М.А. Психология рекламы. М., Гостехиздат, 1925, - 36 с. 12. Ментатов В. В. Образ, знак, условность. – М.: Высшая школа, 1980. 13. Мокшанцев. Р. И. Психология рекламы. – Москва, Новосибирск, 2002. 14. Победин В. А. Знаки в графическом дизойне. – Харьков: Ранок Веста, 2001.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Рекламний дизайн і копірайтинг (курсовий проєкт)

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.066
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Галишич Руслан Ярославович, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри ДОА Киселенко Марія Олександрівна, асистент
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Поглибити професійні знання студентів в їхній комплексній підготовці за фахом, шляхом ознайомлення з основними теоретичними засадами, принципами й методами проектування графічних та об’ємно-просторових елементів в соціальному, предметному та медіа просторі, споживчої та соціальних сфер людської діяльності. У результаті курсу та практичних завдань студенти повинні мати уявлення про місце і роль дизайнера у розробці рекламних засобів, які забезпечують специфікою дизайнерських вирішень якісну комунікацію поміж основними соціальними колами суспільства - виробника та споживача. Курс передбачає вивчення теоретико-методичних підходів і концепцій в рекламному дизайні: визначає як систему понять, поглядів, структури рекламного повідомлення, поняття цільової групи; визначає суть візуального комунікативного феномену в міському, медіа просторах, поліграфії, виявляє елемент творчості, проектних задумів та ідей. Надати студентам основі знання та практичні навики в проектуванні комерційних персонажів для різноманітних медіа.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: ІНТ. Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Фахові компетентності професійного спрямування. Блок: Дизайн візуальних комунікацій. ФКС2.2. Здатність розробляти кілька варіантів концептуальних вирішень. ФКС2.3. Здатність виконувати дизайн рекламної продукції:дизайн знакових систем для візуальних комунікацій, упаковки, поліграфічної продукції, носіїв зовнішньої реклами. ФКС2.4 Здатність виконувати двовимірні та тривимірні моделі для поліграфії та мультимедійного простору. ФКС2.5 Здатність враховувати при створенні об’єктів візуальних комунікацій потреб всіх категорій споживачів та застосовувати комплексний підхід у дизайні.
Результати навчання: У результаті навчання здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРНВ 2.1. Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів та вміти використовувати здобуті результати у дизайні візуальних комунікацій. ПРНВ 2.2. Враховувати при створенні об'єктів візуальних комунікацій потреб всіх категорій споживачів. ПРНВ 2.3. Орієнтуватися в розмаїтті сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням. ПРНВ 2.4. Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу об'єктів візуальних комунікацій. ПРНВ 2.5. Вирішувати функціональні завдання з урахуванням властивостей матеріалів та особливостей конструктивних побудов, застосовувати новітні технології при створенні сучасного кінцевого продукту у дизайні візуальних комунікацій. КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ 4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ 5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи дизайну візуальних комунікацій; Основи дизайну реклами; Рисунок, живопис, частина 1, 2, 3; Основи композиції і формотворення частина 1, 2; Історія мистецтва, архітектури і дизайну, частина 1,2; Проектування, частина 1,2.
Короткий зміст навчальної програми: В основу дисципліни послідовно подані теми теоретичних та практичних положень, що розкривають основні закономірності процесу проектування в рекламній справі. Теоретична частина містить ознайомлення студентів з основними каналами передачі рекламної інформації; ознайомлення із основними типами цільової аудиторії; з основами функціонування реклами, яке залежать від виду виробника та товару; з закономірностями поетапного і методичного ведення розробки рекламного дизайну; з методикою виконання проектних завдань пов’язаних із рекламним дизайном.. Курс розкриває знання як формувати компоненти рекламної інформації в основних видах поліграфічної та мультимедійної продукції. Практична частина курсу представляє завдання з дизайну реклами та розробки комерційних персонажів. Також курс передбачає створення рекламної історії, рекламного сюжету та сценарію, які формують суть рекламної ідеї та дизайну; розширене вивчення методичних підходів і концепцій в дизайні персонажів: виявляє суть візуального комунікативного феномену персонажу в медіа просторах.
Опис: Курсова робота: комплексний дизайн, який передбачає формування рекламного образу комерційного персонажу, розробка елементів корпоративної ідентифікації та рекламного героя, інших медіа. Курс передбачає розширене вивчення методичних підходів і концепцій в дизайні та розробку персонажів (маскот): виявляє суть візуального комунікативного феномену персонажу в медіа просторах.
Методи та критерії оцінювання: Курс лекцій, практичні заняття та курсова графічна робота оцінюються комплексно. Поточний контроль лекції (семінари) – 20%. Підсумковий контроль – тести, усні відповіді, презентація рекламної дизайн ідеї - 30%, курсова робота - розробка системи знаків та рекламних образів на обрану тему - 50%.
Критерії оцінювання результатів навчання: Курс практичних занять та курсова графічна робота оцінюються комплексно. Поточний контроль – 50%. Підсумковий контроль - курсова робота (альбом та презентація) - 50%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Веркман Д. К. Товарные знаки. Создание, психология, восприятие. – М.: Прогресс, 1986. 2. Кенинг Т. Психология рекламы (пер. с немецкого). М., 1925, - 271 с. 3. Ковешникова Н. А. Дизайн: история и теория. Издательство: ОМЕГА-Л, ГРУППА КОМПАНИЙ, 2007. 4. Котлер. Ф. Основы маркетинга. – М., 1992. 5. Крафт З. Защитная марка. – Берлин, 1970. 6. Лаврентьев А. Н. История дизайна. Учеб. пособие для вузов. — М.: ГАРДАРИКИ, 2007. 7. Лебедев А.Н. Зигзаг удачи или точные технологии? Психологическая экспертиза наружной рекламы: проблемы и методы. Рекламный мир, №8(47), 1996. 8. Лебедев А.Н. Психология российской рекламы: а нужен ли рекламисту потребитель? Маркетинг и маркетинговые исследования в России, №1, 1996. 9. Лебедев А.Н., Боковиков А.К. Экспериментальная психология в российской рекламе. М., Академия, 1995, - 144 с. 10. Линдсей П., Норман Д. Переработка информации у человека. М., Мир, 1974, - 550 с. 11. Мануйлов М.А. Психология рекламы. М., Гостехиздат, 1925, - 36 с. 12. Ментатов В. В. Образ, знак, условность. – М.: Высшая школа, 1980. 13. Мокшанцев. Р. И. Психология рекламы. – Москва, Новосибирск, 2002. 14. Победин В. А. Знаки в графическом дизойне. – Харьков: Ранок Веста, 2001.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).