Проєктування інтер'єрів, частина 1

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.049
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Ст. викладач Щербаков Ігор Леонідович Док. філос., асист. Федак Анна Ярославівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Проектування інтер’єрів, частина 1» є навчання студентів типологічних особливостей поділу інтер’єрів будівель та споруд; засвоєння вимог до проектування інтер’єрів будівель, що належать до різних типів; заохочення до застосування відповідних знань та умінь в практичній діяльності. Опанування студентами теорії з типології будівель сприяє вдосконаленню рівня знань про методи формування інтер’єрного середовища з високим рівнем комфортності для різних процесів життєдіяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Фахових компетентностей професійного спрямування (1 Блок Предметно-просторовий дизайн): ФКС1.2 Здатність розробляти кілька варіантів концептуальних вирішень об’єктів предметно-просторового середовища. ФКС1.3 Здатність розробляти дизайн середовища предметно-просторових комплексів для будівель і споруд. ФКС1.4. Здатність враховувати при створенні об’єктів предметно-просторового середовища потреб всіх категорій споживачів та застосовувати комплексний підхід у проектуванні.
Результати навчання: ПРНВ1.1. Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів проектних вирішення та вміти використовувати здобуті результати в проектуванні. ПРНВ1.2.Вміти користуватись нормативно-довідковою літературою при проектуванні предметно просторового середовища. ПРНВ 1.3 Орієнтуватися в розмаїтті сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням. ПРНВ1.4. Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу предметно-просторового середовища. ПРНВ1.7. Використовувати основні теоретичні та методологічні поняття і принципи у дизайні предметно-просторового середовища. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1 Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2 Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3 Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4 Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ5 Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Основи ергономіки Матеріалознавство в проектуванні інтер’єрів Основи дизайну предметного середовища (КП) Наступні навчальні дисципліни: Дизайн предметно-просторового середовища Проектування інтер’єрів, частина 1 (КП) Проектування інтер’єрів, частина 2
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Проектування інтер’єрів, частина 1» структурно розкриває основні положення щодо типології будівель за функціональними ознаками, ознайомлює з кількісними і якісними параметрами середовища життєдіяльності, створення якого є змістом архітектурного і дизайнерського проектування.
Опис: Навчальна дисципліна «Проектування інтер’єрів, частина 1» є вибірковою дисципліною професійної підготовки студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти бакалавр, спеціальності «Дизайн». Вивчення дисципліни допоможе студентам зрозуміти зв’язок між характером процесів життєдіяльності і організацією їх матеріального оточення; нерозривність «внутрішнього» і «зовнішнього», форми і змісту в проектуванні середовища; ознайомитись з принципами просторової і планувальної організації інтер’єрів будівель різного призначення. Знання надбані в процесі вивчення дисципліни повинні в значній мірі доповнити комплекс знань які студенти отримують під час курсового проектування. Дана дисципліна дозволить глибше зрозуміти майбутній фах дизайнера, а також підготує свідомість студента до творчості.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: за виконання практичних завдань 40 балів Екзаменаційний контроль: 60 балів Діагностика знань студентів з навчальної дисципліни «Дизайн інтер’єру, частина 1» здійснюється шляхом оцінювання виконаної роботи на практичних заняттях та самостійно, шляхом проходження контрольних питань на ВНС Львівської політехніки, письмового та усного опитування під час іспиту. Екзамен є обов’язковою підсумковою формою контролю, яка дає змогу оцінити засвоєння студентом навчального теоретичного матеріалу на лекційних заняттях.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова оцінка виставляється за результатами виконання практичних робіт, контрольних тестових завдань у ВНС, підсумкового екзаменаційного тесту та усного опитування під час екзамену. Протягом семестру студент може набрати 40 балів за виконання трьох завдань. Сума оцінок, отриманих студентом за вказані види виконаної навчальної роботи, становить підсумкову семестрову оцінку. При оцінюванні завдань враховуються: - відповідність креслень вихідному завданню; - повнота, логічність та послідовність виконаних креслень, які відображають проектну пропозицію; - відповідність будівельним нормам і правилам, державним стандартам та іншим нормативним документам, які необхідні в процесі архітектурного і дизайнерського проектування для правильного виконання поставленого завдання; - представлення в необхідному обсязі виконаних креслень та розрахунків.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2015. - 348 с. Бойко Х. С. Типи будинків та архітектурні конструкції. Навчальний посібник. Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2015. – 204 с. Грицюк Л. С., Лінда С. М., Якубовський В. Б. Проектування закладів харчування. Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2012. — 184 с. Тімохін В.О., Шебек Н.М., Малі Т.В. Основи дизайну архітектурного середовища: Підручник. К.: Основа, 2010. –395 с. Neufert E., Neufert P. Architects' data. Wiley-Blackwell, 2002. - 648 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктування інтер'єрів, частина 1 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.050
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: к.арх., доц. Березко Олена Володимирівна к.арх., доц. Петровська Юліана Романівна Ст. викладач Служинська Марія Степанівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Предмет «Проектування інтер’єрів, частина 1 (КП)» є складовою частиною професійної підготовки студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Дизайн середовища», спеціальності «Дизайн». Вивчення дисципліни забезпечує засвоєння теоретичних знань та практичних навичок у формуванні дизайну інтер’єрів магазину самообслуговування. Основною метою курсу є виконання завдань по розміщенні торговельно-технологічного обладнання, функціональних зв’язків та дизайн інтер’єру магазину самообслуговування в комплексному його вирішенні із супутніми технічними кресленнями та візуалізаціями оригінальної дизайн-ідеї.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: - Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. - Здатність розробляти кілька варіантів концептуальних вирішень об’єктів предметно-просторового середовища. - Здатність розробляти дизайн середовища предметно-просторових комплексів для будівель і споруд. - Здатність враховувати при створенні об’єктів предметно-просторового середовища потреб всіх категорій споживачів та застосовувати комплексний підхід у проектуванні. - Здатність виконувати робочі креслення та супровідну технічну документацію для дизайну інтер’єрів та окремих елементів. - Здатність виконувати візуалізацію проектованих об’єктів предметно-просторового середовища та макет проектного рішення. У результаті навчання здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Аналізувати сучасні тенденції українських та світових проектів в дизайні інтер’єрів магазинів з функцією самообслуговування. 2. Знати Державні будівельні норми України закладів підприємства торгівлі та розуміти основні підходи до проектування та дизайну інтер’єрів закладів даного типу. 3. Здобути навички з планування чи перепланування приміщень, організації функціональних зв’язків та технологічних процесів у магазинах з функцією самообслуговування. 4. Сформувати альбом технічних креслень проекту та візуалізації інтер’єру закладу. 5. Вміти створити та презентувати власне дизайнерське вирішення інтер’єру закладу, враховуючи фірмовий стиль та тип продажу продукції.
Результати навчання: ПРНВ1.1.Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів проектних вирішення та вміти використовувати здобуті результати в проектуванні. ПРНВ1.2.Вміти користуватись нормативно-довідковою літературою при проектуванні предметно просторового середовища. ПРНВ 1.3 Орієнтуватися в розмаїтті сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням. ПРНВ1.4. Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу предметно-просторового середовища. ПРНВ1.5.Вирішувати функціональні завдання з урахуванням властивостей матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у створенні сучасного дизайн-продукту. ПРНВ1.8. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної галузі та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях при виконанні робочих креслень і супровідної технічної документації а також під час презентації готових проектів. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Матеріалознавство в проектуванні інтер’єрів (КП) Основи ергономіки Наступні навчальні дисципліни: Проектування інтер’єрів, ч.2
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Проектування інтер’єрів, ч.1 (КП)» розрахований на один семестр вивчання та є однією зі складових комплексу фахової підготовки. Охоплює 120 годин практичних занять у 6-му семестрі, містить теоретичну та практичну частини в межах роботи над курсовим проектом. У теоретичній частині курсу викладаються матеріали, які висвітлюють основні державні будівельні норми закладів підприємства торгівлі та підходи до проектування та дизайну інтер’єрів закладів даного типу. Студенти ознайомлюються з історією, сучасним досвідом та прогресивними ідеями у дизайн-проектуванні інтер’єрів магазинів самообслуговування. У практичній роботі студент вивчає методи аналізу реалізованих проектів у світовій та вітчизняній практиці, професійну термінологію та принципи формування робочих креслень проекту; отримує навички з планування чи перепланування приміщень, організації функціональних зв’язків та технологічних процесів у магазинах з функцією самообслуговування, а також опановує методи презентації власного дизайнерського вирішення інтер’єру закладу, враховуючи фірмовий стиль та тип продажу продукції.
Опис: Завдання курсового проекту: Розробка дизайн інтер’єру магазину самообслуговування торговельною площею до 400 м2 з широким асортиментом продовольчих товарів. Проект включає перепланування існуючих приміщень, розрахунок робочих місць продавців, площі для покупців, площі проходів, основних евакуаційних проходів, зонування приміщення, влаштування кафетерію у вхідній зоні магазину, шаф для тимчасового зберігання речей, вхідних турнікетів, місця для візочків та корзин для покупців, блоку санвузлів, розташування стелажів та nехнологічного обладнання у залі магазину, місць касових терміналів для розрахунку покупців, а також передбачення складських, адміністративних та виробничих приміщень.
Методи та критерії оцінювання: За виконання курсового проекту протягом семестру студент може отримати максимально 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Стисла інформацію про дослідження об’єкту дизайну. Натурні обстеження. Фотофіксація. Ситуаційна схема. Обмірний план. Пошук художнього образу. Довідка про тематику обраного закладу. Аналоги вирішень дизайну інтер’єрів - (10 балів). Плану монтажу та демонтажу стін та перегородок дизайн-проекту. Умовні позначення. Примітки - (5 балів). Функціональне зонування приміщення магазину самообслуговування - (5 балів). План розташування технологічного обладнання в залі магазину. Специфікація обладнання. Розмірні креслення, осьові лінії. Експлікація. Площі приміщень закладу торгівлі. Схема організації руху потоків відвідувачів - (10 балів). Передбачення адміністративно-побутових, складських та технічних приміщень закладу. Завантаження продукції в заклад - (5 балів). План підлогового покриття магазину, вхідної групи, санітарних кімнат, кафетерію та торгового залу. Специфікація покриття, площі, матеріали та фірма виробника - (5 балів). План вентиляції - (5 балів). План освітлення - (5 балів). Розгортки стін у залах магазину. Специфікація оздоблювальних матеріалів приміщень для відвідувачів (на стінах торгового залу, вхідній зоні-тамбуру, кафетерії та санвузлах). Матеріали виготовлення, площі оздоблення та фірма виробника - (10 балів). Візуалізація авторських деталей та елементів в інтер’єрі закладу (загальні та детальні розміри, виносні лінії та додаткові пояснення, масштаб, матеріали виготовлення). Специфікація вже існуючих меблів та елементів обладнання - (10 балів). Логотип та назва для магазину самообслуговування. Креслення. Перспективні зображення в інтер'єрі закладу. Розміщення вивіски із зазначенням типу й назви закладу. Графічні засоби навігації та інформації у магазині - (10 балів). Перспективні зображення інтер'єру залів, вхідної групи, кафетерію та санітарних приміщень - (20 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: ДБН В.2.2-9:2018 Громадські будинки та споруди. Основні положення ДБН В.2.2-23:2009 Підприємства торгівлі. Будинки і споруди. ДБН В.2.2-40:2018 Інклюзивність будівель і споруд ДБН В.2.2-25:2009 Підприємства харчування (заклади ресторанного господарства) ДБН В.2.5-28:2018 Природне і штучне освітлення. Проектування закладів харчування : навч. посіб. / Л. С. Грицюк, С. М. Лінда, В. Б. Якубовський ; Нац. ун-т «Львів. політехніка». Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2012. 184 с. Архітектурне проектування громадських будівель і споруд: Навчальний посібник. С.М. Лінда, Львів : видавництво Нац. Університету «Львівська політехніка», 2010. Бойко Х. С. Типи будинків та архітектурні конструкції. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).