Дизайн предметно-просторового середовища

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.048
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: к. арх. доц. Оконченко Ольга Михайлівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є поглиблення професійних знань у конкретних напрямках розробки дизайну предметно-просторового середовища (відкритого громадського простору міста, навчального та ігрового середовища), оволодіння теоретичними знаннями та практичними навичками з заданих тем і вміння використовувати ці знання та навички у проектній роботі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральної: Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. фахових: ФКС1.1.Здатність провадити передпроектні дослідження та здійснювати аналіз аналогів проектного вирішення. ФКС1.2 Здатність розробляти кілька варіантів концептуальних вирішень об'єктів предметно-просторового середовища. ФКС1.3 Здатність розробляти дизайн середовища предметно-просторових комплексів для будівель і споруд. ФКС1.4. Здатність враховувати при створенні об'єктів предметно-просторового середовища потреб всіх категорій споживачів та застосовувати комплексний підхід у проектуванні.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРНВ1.1. Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів проектного вирішення та вміти використовувати здобуті результати в проектуванні. ПРНВ1.4. Застосовувати комплексний художньо проектний підхід для створення цілісного образу предметно-просторового середовища. ПРНВ1.5. Вирішувати функціональні завдання з урахуванням властивостей матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у створенні сучасного дизайн продукту. ПРНВ1.6. Створювати дизайн середовища предметно-просторових комплексів, будівель і споруд та малих архітектурних форм у ландшафті. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1 Здатність адаптуватись Практичні заняття – Усне опитування (виступ з 7 до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2 Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3 Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4 Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної самоідентифікації. АіВ5 Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Основи дизайну предметного середовища • Основи ергономіки • Матеріалознавство в галузі дизайну кореквізити: • Проектування інтер'єрів • Концептуальний дизайн
Короткий зміст навчальної програми: Курс "Дизайн предметно-просторового середовища" розрахований на один семестр навчання і викладається 5-му семестрі після курсу "Основи дизайну предметно-просторового середовища". У курсі детально розкрито теми за окремими видами предметно-просторового середовища. Студенти вивчають теоретичні особливості дизайну предметно-просторового середовища багатофункціональних зон громадського міського простору та навчальних, рекреаційних та ігрових зон навчального середовища, що якісно доповнює розкриття теми дизайну предметно-просторового середовища у попередніх, супутніх і наступних фахових дисциплінах. Послідовність викладу передбачає розкриття дизайну предметного середовища на різних рівнях складності середовища. За допомогою лекцій теоретичної частини курсу студентам надається важлива інформація, пов'язана з особливостями сприйняття, факторами впливу та засобами дизайну у формуванні предметно-просторового середовища громадського та міського інтер'єру. Мета практичних занять – закріплення теоретичних знань через виконання концептуальних пропозицій за заданими темами. Виконання самостійної роботи полягає у виконанні індивідуального науково-дослідного завдання, завершенні завдань аудиторних робіт, виконанні контрольної роботи, підготовці до занять та контрольних заходів.
Опис: Теми лекцій. Методична організація процесу архітектурно-дизайнерського проектування. Дизайн предметно-просторового середовища відкритого громадського простору міста. Основні вимоги для відкритих громадських просторів з комунікаційною і рекреаційною функцією. Об'єкти дизайн-діяльності з функціонально-естетичної організації відкритого громадського простору міста. Дизайн предметно-просторового середовища дитячих навчальних закладів; типологія та загальні вимоги до проектування інтер'єрів дитячих навчальних закладів; типологія меблів і обладнання; Художньо-естетичні можливості формування предметно просторового середовища. Формування результатів досліджень дизайну предметно-просторового середовища публічних просторів. Теми практичних занять. Виконання передпроектного аналізу предметно-просторового середовища відкритого громадського простору міста (вулиці або площі) з пропозицією підвищення рівня комфортності середовища засобами дизайну. Виконання ескізної концепції багатофункційного елементу дизайну в урбаністичному середовищі. Дизайн навчального та ігрового предметно-просторового середовища. Виконання ескізної концепції дизайну огороджуючих поверхонь заданого приміщення з показом об’ємно-просторового вирішення меблів та обладнання у заданому приміщенні.
Методи та критерії оцінювання: • Методи діагностики знань: практична перевірка активності студента у процесі виконання завдань практичних занять, перевірка завершених завдань, заслуховування доповідей за результатами контрольної роботи, тестовий контроль засвоєння теоретичного матеріалу у віртуальному навчальному середовищі.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Критерії оцінювання: поточний контроль завдань 60%, підсумковий контроль (тестовий контроль і контрольної робота) - 40%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Лисенко О.Ю. Основи дизайну предметного середовища: Конспект лекцій для студентів ІІ курсу базового напряму 6.020207 „Дизайн” / Укл.: Лисенко О.Ю. – Львів: Растр, 2012 р. – 150 с. 2. Мигаль С.П. Біоніка в дизайні просторово-предметного середовища. Навчальний посібник / С. П. Мигаль, І. А. Дида, Т. Є. Казанцева. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 228 с. 3. Петришин Г.П. Архітектурне проектування: початковий курс. Підручник для студентів всіх спеціальностей базового напряму 6.1201 “Архітектура” / Г.П. Петришин, М.М. Обідняк. – Львів: Видавництво „РАСТР 7”, 2010. – 272 с. 4. Даниленко В.Я. Дизайн: Підручник. - Харків: ХДАДМ, 2003. - 320 с 5. Тімохін В.О., Шебек Н.М., Малік Т.В. та ін.. Основи дизайну архітектурного середовища.– К.: КНУБА, 2010 6. The Urban Design Reader. Edited ByMichael Larice, Elizabeth Macdonald. Pub. Location London Imprint Routledge. 2012. Pages660. DOIhttps://doi.org/10.4324/9780203094235 7. Urban Design Futures. Edited ByMalcolm Moor, Jon Rowland. Pub. Location London Imprint Routledge. 2006. DOIhttps://doi.org/10.4324/9780203601723 8. Fabrizio Ceschin, Idil Gaziulusoy. Design for Sustainability. A Multi-level Framework from Products to Socio-technical Systems. Pub. Location London Imprint Routledge. 2019. Pages186. DOIhttps://doi.org/10.4324/9780429456510 9. Place, Pedagogy and Play. Participation, Design and Research with Children. Edited ByMatluba Khan, Simon Bell, Jenny Wood. Pub. Location London Imprint Routledge. 2020. Pages248. DOIhttps://doi.org/10.4324/9780429023477
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).