Живопис, рисунок, скульптура, частина 7

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.O.037
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: ст.викладач Кузьмич В.І. к.мист. Радомська В.Р.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Предмет «Живопис, рисунок, скульптура, частина 7» є складовою частиною підготовки студентів першого (бакалаврського) освітньокваліфікаційного рівня за спеціальністю «Дизайн», спрямований на формування, в процесі професійної підготовки, об’ємно-просторового мислення і уявлення, розвиток мистецького чуття і естетичного смаку, розкриття індивідуальних творчих здібностей та розширення художнього світогляду. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Освоїти різновиди графічних подач живописних прийомів. 2. Виконати графічні завдання зображення видів технічного дизайну. 3. Освоїти закономірності конструктивної побудови об’єктів технічного дизайну. 4. Вміти поєднувати різнотехнічні засоби та стилістику графічних прийомів зображення архітектурних форм, об’єктів технічного дизайну і ландшафтних об’єктів у художній образ. 5. Знати професійну термінологію, яка застосовується у процесі графічної та живописної подачі зображень. 6. Вміти створити власне графічний та живописний твір.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальних: ЗК1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Фахових (спеціальних): КС3. Здатність здійснювати композиційну побудову об’єктів дизайну. КС6. Здатність застосовувати у проектно-художній діяльності спеціальні техніки та технології роботи у відповідних матеріалах (за спеціалізаціями). КС9. Здатність зображувати об’єкти навколишнього середовища і постаті людини засобами пластичної анатомії, спеціального рисунка та живопису (за спеціалізаціями).
Результати навчання: ПРН1. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної області та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях. ПРН7. Аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та трансформувати об’єкти для розроблення художньо-проектних вирішень. ПРН11. Розробляти композиційне вирішення об’єктів дизайну у відповідних техніках і матеріалах. ПРН13. Знати надбання національної та всесвітньої культурно-мистецької спадщини, розвивати екокультуру засобами дизайну. ПРН14. Використовувати у професійній діяльності прояви української ментальності, історичної пам’яті, національної самоідентифікації та творчого самовираження; застосовувати історичний творчий досвід, а також успішні українські та зарубіжні художні практики. ПРН18. Відображати морфологічні, стильові та кольорофактурні властивості об’єктів дизайну. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Рисунок, живопис, скульптура Композиція та формотворення в дизайні Історія мистецтва, архітектури і дизайну Основи проектної та комп’ютерної графіки Супутні і наступні навчальні дисципліни Концептуальний дизайн Мультимедійний дизайн
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Живопис, рисунок, скульптура, частина 7» є складовою освітньо-професійної програми «Дизайн середовища», комплексної фахової підготовки студентів першого (бакалаврського) освітньо-кваліфікаційного рівня за спеціальністю «Дизайн». В основу дисципліни послідовно закладені теми візуальних та графічних зображень, що розкривають основні закономірності процесу вираження творчої та графічної подачі. Курс структурно включає в себе практичну та теоретичну частини. Маючи спільну мету, пов’язану із загальною підготовкою студента-дизайнера, кожна із частин має свою специфіку, котра проявляється в різній послідовності викладу й засвоєння знань в межах загальної структури курсу. За допомогою теоретичної частини, студентам надається необхідна інформація, пов’язана з проблемами графічного та живописного вираження форми та композиції предмету в сучасному середовищі. Лабораторні заняття дозволяють освоїти студентам технології зображення об’єктів навколишнього середовища, постаті людей засобами пластичної анатомії, спеціального рисунка та живопису.
Опис: Завдання 1. Графічна інтерпретація фотозображення. Засобами рисунку творчо інтерпретувати фото сюжет різними графічними техніками (лінія, штрих, тон). Завдання 2. Колористична подача відомого живописного твору. Засобами живопису творчо інтерпретувати сюжет базової картини з дотриманням відповідних кольорових технік та манер. Завдання 3. Художньо-образне відтворення характеру одного з історичних чи сучасних стилів. Засобами рисунку творчо подати характерні стилеві особливості, враховуючи притаманні історичні графічні техніки (лінія, штрих, дереворит, мідьорит, офорт тощо). Завдання 4. Біоніка. Засобами кольору подати біонічний дизайн-об’єкт обраний з аналога природного середовища із застосуванням стилізації. Провести тектонічну схожість розкривши його основний зміст та функцію.
Методи та критерії оцінювання: Протягом семестру студент може набрати 100 балів за виконання чотирьох графічних завдань. Залік є обов'язковою підсумковою формою контролю, яка дає змогу оцінити системне засвоєння навчального матеріалу з «Живопис, рисунок, скульптура, частина 7» і зведений до поточних форм контролю. Лабораторні завдання підлягають періодичному перегляду з фіксацією стадії їх виконання у журналі. Оцінювання робіт відбувається після закінчення кожного завдання. Середній бал за аудиторні завдання вираховується наступним чином: сумується кількість балів за кожне із завдань та ділитися на їх кількість.
Критерії оцінювання результатів навчання: Композиційне розташування зображення на площині формату, визначення пропорцій зображення та загального характеру форм (20 балів); Пропорційне співвідношення між формами, об’ємами та характерами моделей (20 балів); Лінійно-тональна перспектива побудови форм та їх складових (20 балів); Виявлення характеру об’ємів та їх пропорцій і співвідношень (20 балів); Узагальнена техніка виконання композиції на форматі засобами рисунку та живопису (20 балів). Загальний бал за виконання одного завдання 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Академічний живопис натюрмортів: Методичні вказівки до виконання завдань з дисципліни «Живопис». / Я. Г. Шеремета. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007. – 24 с. 2. Декоративний живопис: метод. вказівки до виконання аудиторних та домашніх завдань / О.М. Оконченко, О.В. Мер’є, Кузьмич В.І. –Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 46 с. 3. Методичні вказівки до виконання завдань з основ курсу живопису «Живопис натюрморту» / Г.Ф. Кічула. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 1993. – 12 с. 4. Методичні вказівки з курсової роботи «Рисунок, живопис, скульптура» / Б.Н. Скиба, О.Й. Лясковський. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003. – 72 с. 5. Навчальні натюрморти: Методичні вказівки до виконання завдань з дисципліни «Живопис» / Я. Г. Шеремета. – Львів: Видавництво Державного університету «Львівська політехніка», 1994. – 15 с. 6. Боднар О. Я . Золотий переріз і неевклідова геометрія у науці та мистецтві : монографія. – Львів : Українські технології, 2005. – 198 с. 7. Мигаль С.П. Біоніка в дизайні просторово-предметного середовища. Навчальний посібник / С. П. Мигаль, І. А. Дида, Т. Є. Казанцева. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 228 с. 8. Гребенюк Г.Є. Основи композиції та рисунок / Г.Є. Гребенюк. – К.:Техніка, 1997. – 221 с. 9. Прищенко С.В. Кольорознавство: навчальний посібник. -К.: Альтерпрес, 2016. -452 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).