Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.O.042
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: канд. архітектури, доцент Білінська Оксана Богданівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни Мета практики за темою БКР – підвищити рівень підготовки студентів та отримати широкий спектр додаткової інформації в практичній реалізації дизайнерського проекту на базі профільного підприємства. Ці навики необхідні студентам для успішного виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи та для майбутньої практичної дизайнерської діяльності. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати: 1. Володіти сучасними науковими методами пізнання для вирішення професійних завдань, методами пошуку та узагальнення інформації. 2. Згідно обраної теми дипломної роботи визначити концепцію, завдання, сформулювали основні етапи та методику виконання проектної частини. 3. Володіти професійною термінологією, технічними прийомами виконання дизайн-пропозиції. 4. Знати класифікацію об’єктів дизайну та основні принципи проектування дизайн-об'єктів. 5. Визначати галузі використання результатів дослідження, виробничо-промислову базу на якій може бути реалізований майбутній проект. 6. Ознайомитися з можливим процесом підготовки запроектованого виробу до виробництва. 7. Ознайомитись з особливостями підготовки оформлення проекту та виготовлення проектної документації, вербально коментувати та презентувати виконану роботу. 8. Володіти навичками усної, письмової та візуальної презентації результатів проходження практики. 9. Підготувати та оформити документацію «Бланк-звіт» про виконану роботу й здати його у терміни визначені керівником практики від ВНЗ.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ): здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності: ЗК1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК2. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК3. Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК5. Здатність працювати в команді. ЗК6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК7. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. ЗК8. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК9. Здатність зберігати та примножувати культурно-мистецькі, екологічні, моральні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: КС1. Здатність застосовувати сучасні методики проектування одиничних, комплексних, багатофункціональних об’єктів дизайну. КС2. Здатність здійснювати формоутворення, макетування і моделювання об’єктів дизайну. КС3. Здатність здійснювати композиційну побудову об’єктів дизайну. КС4. Здатність застосовувати навички проектної графіки у професійній діяльності. КС5. Здатність застосовувати знання історії українського і зарубіжного мистецтва та дизайну в художньо-проектній діяльності. КС6. Здатність застосовувати у проектно-художній діяльності спеціальні техніки та технології роботи у відповідних матеріалах (за спеціалізаціями). КС7. Здатність використовувати сучасне програмне забезпечення для створення об’єктів дизайну. КС8. Здатність здійснювати колористичне вирішення майбутнього дизайн-об’єкта. КС9. Здатність зображувати об’єкти навколишнього середовища і постаті людини засобами пластичної анатомії, спеціального рисунка та живопису (за спеціалізаціями). КС10. Здатність застосовувати знання прикладних наук у професійній діяльності (за спеціалізаціями). КС11. Здатність досягати успіху в професійній кар’єрі, розробляти та представляти візуальні презентації, портфоліо власних творів, володіти підприємницькими навичками для провадження дизайн-діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРН1. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної області та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях. ПРН2. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово з професійних питань, формувати різні типи документів професійного спрямування згідно з вимогами культури усного і писемного мовлення. ПРН3. Збирати та аналізувати інформацію для обґрунтування дизайнерського проекту, застосовувати теорію і методику дизайну, фахову термінологію (за професійним спрямуванням), основи наукових досліджень. ПРН4. Визначати мету, завдання та етапи проектування. ПРН5. Розуміти і сумлінно виконувати свою частину роботи в команді; визначати пріоритети професійної діяльності. ПРН6. Усвідомлювати відповідальність за якість виконуваних робіт, забезпечувати виконання завдання на високому професійному рівні. ПРН7. Аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та трансформувати об’єкти для розроблення художньо-проектних вирішень. ПРН8. Оцінювати об’єкт проектування, технологічні процеси в контексті проектного завдання, формувати художньо-проектну концепцію. ПРН9. Створювати об’єкти дизайну засобами проектно-графічного моделювання. ПРН10. Визначати функціональну та естетичну специфіку формотворчих засобів дизайну в комунікативному просторі ПРН11. Розробляти композиційне вирішення об’єктів дизайну у відповідних техніках і матеріалах. ПРН12. Дотримуватися стандартів проектування та технологій виготовлення об’єктів дизайну у професійній діяльності. ПРН13. Знати надбання національної та всесвітньої культурно-мистецької спадщини, розвивати екокультуру засобами дизайну. ПРН14. Використовувати у професійній діяльності прояви української ментальності, історичної пам’яті, національної самоідентифікації та творчого самовираження; застосовувати історичний творчий досвід, а також успішні українські та зарубіжні художні практики. ПРН15. Розуміти українські етнокультурні традиції у стильових вирішеннях об’єктів дизайну, враховувати регіональні особливості етнодизайну у мистецьких практиках. ПРН16. Враховувати властивості матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у професійній діяльності. ПРН17. Застосовувати сучасне загальне та спеціалізоване програмне забезпечення у професійній діяльності (за спеціалізаціями) ПРН18. Відображати морфологічні, стильові та кольоро-фактурні властивості об’єктів дизайну. Комунікація (КОМ): КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях Автономія і відповідальність (АіВ): АіВ1 Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2 Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3 Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4 Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ5 Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Основи охорони праці та безпеки життєдіяльності; -Дисципліна для вибору; -Дисципліна для вибору; Супутні і наступні навчальні дисципліни: - Теорія та методика в дизайні предметного середовища - Теорія та методика в дизайні візуальних комунікацій - Дисципліна для вибору - Маркетинг та менеджмент у дизайн-проектуванні - Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи» є обов’язковим етапом завершення повного курсу навчання для здобувачів освіти кафедри ДОА інституту ІАРД спеціальності 022 «Дизайн». Для успішного проходження практики здобувач освіти зобов’язаний знайти виробничу базу, яка відповідає певній спеціалізації та темі дипломної роботи, завчасно подати та укласти з обраним підприємством угоду для оформлення відповідних наказів на кафедрі. У випадку невчасного укладення угоди з підприємством, студент зобов’язаний проходити переддипломну практику за індивідуальними рекомендаціями закріпленого за групою керівника від навчального закладу, Інституту чи кафедри. Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи пов’язана з отриманням практичного досвіду на профільній фірмі (підприємстві) за обраним напрямком згідно із спеціалізацією та тематикою бакалаврської роботи. Оскільки дисципліна «Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи» є обов’язковим предметом для здобувачів освіти базового напряму 022 «Дизайн», студент повинен пройти цю практику і надати для заліку відповідні матеріали. Сегмент «Індивідуального завдання» включений в програму з метою надбання здобувачами освіти під час практики вмінь та навичок самостійного розв’язання виробничих, наукових або організаційних завдань, зокрема виконання одного або декількох індивідуальних завдань за відсутності у студента укладеного договору з підприємством. Здобувачеві освіти керівник практики від ВНЗ надає завдання на базі кафедри, університету в контексті досліджуваного напрямку, спеціалізації та теми бакалаврської роботи. Такі завдання активізують діяльність здобувачів освіти, збагачують їх світогляд, підвищують ініціативу та роблять проходження практики більш конструктивним і цілеспрямованим. Результати роботи, отримані студентом під час індивідуального завдання, можуть бути використані в дипломному проектуванні, для підготовки доповіді, публікації статті або для інших цілей за узгодженням з кафедрою, університетом та базою практики.
Опис: Ознайомлення з матеріально-виробничою базою проходження практики за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи Отримання та формулювання проектно-дизайнерського завдання по місцю проходження практики. Підбір аналітичної бази та джерел. Ознайомлення з метою, завданнями, технічними параметрами та засобами реального виконання роботи Розробка дизайнерської пропозиції згідно обраної теми Підбір концепції та способи інтерпретація стилю в дизайні інтер’єру та предметного наповнення, чи у графічній айдентиці тощо, пошук структурних ідентифікаторів у проектуванні Подача та обговорення скетчбуків: пошуки та дизайнерські пропозиції проектування інтер’єру чи графічної ідентифікації Поточний контроль: - здача візуальної презентації виконаного проектного завдання; - оформлення документації «Бланк- звіт» проходження практики на підприємстві
Методи та критерії оцінювання: Контроль рівня знань здобувачів освіти відбувається за перевіркою самостійної роботи на виробництві у формі підсумкового семестрового заліку. Сума всіх отриманих балів становить оцінку диференційованого заліку. Залік є обов’язковою формою підсумкового семестрового контролю, що дозволяє системно оцінити рівень засвоєння студентом дисципліни «Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи». «Автоматично» підсумкова оцінка в балах не виставляється.
Критерії оцінювання результатів навчання: За результатами здачі повного обсягу завдання практики, здобувач освіти може отримати максимально «100» балів за 100-бальною шкалою Університету. Визначення рівня знань та технічної ерудиції здійснюється такими методами контролю: контроль самостійної роботи (візуальна презентація виконаної роботи на підприємстві), оформлення документації: «Бланк-звіт про проходження практики за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи». Розподіл балів у 100-бальній шкалі Поточний контроль (ПК) Разом за дисципліну 1.Виконання індивідуального проектного завдання: здача візуальної презентації виконаної роботи на підприємстві 70 2.Бланк-звіт про проходження практики 20 100 3.Захист роботи 10 При оцінюванні завдань враховуються повнота, логічність, послідовність, обґрунтованість усіх положень завдання: - формулювати завдання проектування; - складати перспективний план та етапи виконання проектної частини бакалаврського диплому; - використовувати сучасні методи наукового дослідження, модифікувати їх, виходячи із завдань конкретного дослідження та технічного завдання; - обробляти отримані теоретичні та практичні дані на виробничій базі, аналізувати, порівнювати й синтезувати їх за напрямком дипломного проектування; - оформляти результати практичної роботи відповідно до сучасних вимог та рекомендацій з виконання дипломних дизайн-проектів. Здобувач освіти отримує суму балів, яка є основою для виставляння підсумкових балів і оцінки за національною шкалою та шкалою ЕСТS на диференційованому заліку з навчальної дисципліни. Таким чином, сумування результатів загального семестрового контролю дають змогу отримати підсумкову кількість балів, які студент отримує за проходження дисципліни «Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи». 100-88 балів – оцінка «А» («відмінно») виставляється, якщо здобувач освіти демонструє високий рівень знання теоретичного матеріалу в заданому обсязі, необхідний рівень умінь і навичок, правильно й обґрунтовано приймає необхідні рішення в різних нестандартних ситуаціях, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідає на поставлені запитання, а також вміє застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних завдань; 87-80 балів – оцінка В («дуже добре») виставляється за знання навчального матеріалу модуля вище середнього рівня, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можливі певні неточності), уміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 79-71 бал – оцінка С («добре») виставляється за загалом правильне розуміння здобувачем освіти навчального матеріалу, включаючи аргументовані відповіді на поставлені запитання (можливі певні (неістотні) недоліки), засвоєння основного теоретичного матеріалу та вміння використовувати знання для вирішення стандартних завдань. 70-61 бал – оцінка D («посередньо») виставляється за посередні знання навчального матеріалу модуля, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач, а трансформація умінь в нових умовах викликає певні труднощі. 60-50 балів – оцінка Е («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу модуля, неточні або неаргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних знань на практиці, що, однак, не є перешкодою до подальшого навчання; 49-26 балів – оцінка FX («незадовільно» з можливістю повторного заліку) виставляється за незнання основної частини навчального матеріалу модуля, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25-00 балів оцінка F («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням модуля) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу модуля, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватись під час розв’язання практичних задач.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова: 1. Білуха М. Т. Основи наукових досліджень: підручник для студ. екон. спец. Вузів / М.Т.Білуха. – К.: Вища школа, 1997.–271 с. 2. Документація. Звіти у сфері науки і техніки: структура і правила оформлення: ДСТУ 3008-95. – Введ. 23.02.95. – К.: Держстандарт України, 1995. – 38 с. 3. Лудченко А. А. Основы научных исследований : учеб. пособие / А.А. Лудченко, Я.А. Лудченко, Т.А. Примак; под. Ред. А.А. Лудченко. – К.: Знання, КОО, 2000. – 114 с. 4. Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України (зі змінами і доповненнями) Затверджено наказом Міністерства освіти України 8 квітня 1933р. № 93, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 квітня 1933р за № 35 / Вища освіта в Україні. Нормативно-правове регулювання. Нормативний збірник / за заг. ред. М.Ф. Степана, Л.М. Горбунової. – К.: ФОРУМ, 2007. – Т. 2. – С.1111–1124. Допоміжна: 5. Рузавин Г. И. Методология научного исследования: учебное пособие для вузов/ Г.И. Рузавин. – М.: ЮНИТИ – ДАНА, 1999. – 317 с. 6. Філіпченко А. С. Основи наукових досліджень: конспект лекцій/ А.С. Філіпченко. – К.: Академвидав, 2004. – 208 с. 7. Шейко В. М., Кушнаренко Н. М. Організація та методика науково – дослідницької діяльності [Текст]: підручник / В.М. Шейко, Н.М. Кушнаренко. – 6-те вид., перероб. і допов. – К.: Знання, 2008. – 310 с. Інформаційні ресурси 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи» розміщений у віртуальному навчальному середовищі НУ «Львівська політехніка» за адресою: 2.http://archikorovin.ucoz.ru/load/knigi_po_arkhitekture/uchebnye_posobija_po_arkhitekture/ehrnst_nojfert_stroitelnoe_proektirovanie/11-1-0-188 3.http://mirknig.com/2006/02/19/nojjfert__stroitelnoe_proektirovanie.html3.http://dafna-dom.ru/index.php/to-be-aware-of-when-repairing-kitchen/24-kitchen-design/93-2011-02-18-17-32-04html 4.http://www.liveinternet.ru/users/olala_kisunya/post107045964/ 5.http://www.forum-grad.ru/forum1617/thread49438.html 6.http://obyk.ru/book/966-osnovy-ergonomiki-chelovek-prostranstvo-interer.html7.http://arch-grafika.ru/news/1/2010-07-06-8658. 7.http://www.kinnarps.com/pl/pl/9.http://www.ikea.com/ms/en_US/about_ikea/the_ikea_way/history/index.html 8.http://www.rosslynmedical.com11.Eva Minguet, Kidsdesign.Monsa; http://www.monsa.com 9. Міністерство освіти і науки України. Наука. Атестація кадрів вищої кваліфікації. Реєстр наукових фахових видань: http://nfv.ukrintei.ua/ 10. Національний університет «Львівська політехніка». Наукові конференції: https://science.lpnu.ua/conferences 11. ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 «Бібліографічний запис, бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання» http://dnpb.gov.ua wpcontent/uploads/ 2015/12/DSTU-7.1-2006_2010.pdf 12. Оформлення списку бібліографічних посилань наукової літератури. Гарвардський стиль. http://lib.knukim.edu.ua/wpcontent/uploads/2018/10/Harvard_vs_DSTU-2015.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).