Проєктне бюджетування та фінансове планування

Спеціальність: Управління проектами
Код дисципліни: 7.073.13.E.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Управління проєктами
Лектор: д.е.н., проф. Ільчук П.Г.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни „Проектне бюджетування та фінансове планування” є набуття здатності студентами вирішувати спеціалізовані завдання інноваційного характеру шляхом оволодіння знань щодо фінансового планування проектів, застосування бюджетного методу управління проектом.
Завдання: ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани; СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації; СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію; ФКС 1.1. Здатність здійснювати фінансове планування проектів та програм та застосовувати метод бюджетування для управління фінансуванням проектів та програм ФКС 1.4. Здатність управління витратами в проектній діяльності на засадах оптимізації та пошуку напрямів та методів їхнього фінансування
Результати навчання: ПРН 8. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією; ПРН 13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу). ПРН 1.4. Вміти складати фінансові плани проектів, формувати бюджети проектів та забезпечувати проектне фінансування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Планування та аналізування проектів та програм Прийняття проектних рішень Проектний менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни „Проектне бюджетування та фінансове планування” передбачає оволодіння знань щодо фінансового планування проектів і застосування бюджетного методу управління проектом, а також набуття практичних навиків складання фінансового бюджету проекту, аналізування та оцінювання ризиків та ефективності виконання бюджету в системі управління проектом.
Опис: Сутність, завдання та методи фінансового планування Етапи фінансового планування проектів та його види Інформаційне забезпечення фінансового планування та методи оцінювання фінансового стану суб’єктів господарської діяльності Планування капіталу суб’єктів господарської діяльності Джерела фінансування та аналізування беззбитковості проектів Проектне фінансування Загальна характеристика бюджетного методу управління проектом Особливості проектного бюджетування
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування в процесі роботи студентів у малих групах на лекційних та лабораторних заняттях. Письмовий контроль і усна компонента на екзамені, комп’ютерне тестування, захист лабораторних робіт. Під час дистанційної роботи (у тому числі за умов карантину) передбачається співбесіда зі студентами під час проведення відеоконференцій на лекційних заняттях. Лабораторні роботи проводяться в аудиторії або (у випадку дистанційного навчання) на домашньому комп’ютері. Індивідуальні звіти з лабораторних робіт та письмові роботи пересилаються до ВНС, або на електронну пошту викладача через канал зв’язку @lpnu.ua. Дистанційні заняття проводяться на платформах MS Teams та ZOOM.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання завдань в межах лабораторних занять (та контрольних робіт для ЗФН) здобувачами освіти оцінюється у 30 балів. Виконання екзаменаційного контролю здобувачами освіти оцінюється у 70 балів. Критерії оцінювання результатів виконання екзаменаційного контролю: - оцінку 60-70 балів отримує здобувач освіти, котрий правильно та повністю виконав усі завдання екзаменаційного контролю, дав правильно та вичерпно відповіді на усі додаткові запитання викладача як в межах завдань, поставлених у даному екзаменаційному контролі так і в межах усіх тем дисципліни дисципліною «Проектне бюджетування та фінансове планування». Допускаються незначні похибки у відповідях здобувача освіти на запитання викладача, які в цілому не ставлять під сумнів високий рівень знань здобувачем освіти усіх тем дисципліни дисципліною «Проектне бюджетування та фінансове планування» - оцінку 40-59 балів отримує здобувач освіти, котрий повністю виконав усі завдання екзаменаційного контролю, однак допустив незначні помилки у ході виконання екзаменаційного контролю або у відповідях на додаткові запитання викладача стосовно їх виконання як в межах завдань, поставлених у екзаменаційному контролю так і в межах усіх тем дисципліни дисципліною «Проектне бюджетування та фінансове планування». Допускаються похибки у відповідях здобувача освіти на запитання викладача чи виконанні екзаменаційного контролю, які можуть призвести до помилкового підсумкового результату виконання окремих завдань або ставлять під сумнів належний рівень знань здобувачем освіти усіх тем дисципліни дисципліною «Проектне бюджетування та фінансове планування» - оцінку 1-39 балів отримує здобувач освіти, котрий не повністю виконав усі завдання екзаменаційного контролю, допустив значні помилки у ході виконання екзаменаційного контролю або у відповідях на додаткові запитання викладача як в межах завдань, так і в межах усіх тем дисципліни дисципліною «Проектне бюджетування та фінансове планування». Допускаються значні похибки у відповідях здобувача освіти на запитання викладача чи виконанні екзаменаційного контролю, які призводять до помилкового підсумкового результату виконання окремих завдань екзаменаційного контролю та ставлять під сумнів належний рівень знань здобувачем освіти усіх тем дисципліни дисципліною «Проектне бюджетування та фінансове планування» - оцінку 0 балів отримує здобувач освіти, котрий не виконав усі завдання екзаменаційного контролю, допустив значні помилки у ході виконання екзаменаційного контролю або у відповідях на додаткові запитання викладача як в межах завдань, поставлених екзаменаційному контролі так і в межах усіх тем дисципліни дисципліною «Проектне бюджетування та фінансове планування», які призводять до помилкового підсумкового результату виконання екзаменаційного контролю та ставлять під сумнів знання здобувача освіти матеріалу дисципліни дисципліною «Проектне бюджетування та фінансове планування» в обсягу, передбаченому вимогами робочої програми.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Давиденко Н. М. Бюджетування суб'єктів господарювання: навч. посіб. / Н. М. Давиденко, А. В. Буряк, З. М. Тітенко ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. - Київ : Компринт, 2020. - 430 с Фінансовий менеджмент: підручник / [М. І. Крупка та ін.] ; за ред. д-ра екон. наук, проф. М. І. Крупки ; Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. - Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2019. - 438 с. Конспект лекцій з дисципліни «Проектне бюджетування та фінансове планування» [Електронний ресурс] / П. Г. Ільчук – Львів, 2021. Поліщук С. В. Організація інтегрованої системи бюджетування на підприємствах машинобудування [Текст] : монографія / С. В. Поліщук, П. В. Круш, О. П. Кавтиш ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - Київ : НТУУ "КПІ", 2016. - 267 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктне бюджетування та фінансове планування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Управління проектами
Код дисципліни: 7.073.13.E.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Управління проєктами
Лектор: д.е.н., проф. Ільчук П.Г.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсового проекту „Проектне бюджетування та фінансове планування” є набуття здатності студентами вирішувати спеціалізовані завдання інноваційного характеру шляхом оволодіння знань щодо фінансового планування проектів, застосування бюджетного методу управління проектом.
Завдання: ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани; СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації; СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію; ФКС 1.1. Здатність здійснювати фінансове планування проектів та програм та застосовувати метод бюджетування для управління фінансуванням проектів та програм ФКС 1.4. Здатність управління витратами в проектній діяльності на засадах оптимізації та пошуку напрямів та методів їхнього фінансування
Результати навчання: ПРН 8. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією; ПРН 13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу). ПРН 1.4. Вміти складати фінансові плани проектів, формувати бюджети проектів та забезпечувати проектне фінансування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Планування та аналізування проектів та програм Прийняття проектних рішень Проектний менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Виконання курсового проекту „Проектне бюджетування та фінансове планування” передбачає оволодіння знань щодо фінансового планування проектів і застосування бюджетного методу управління проектом, а також набуття практичних навиків складання фінансового бюджету проекту, аналізування та оцінювання ризиків та ефективності виконання бюджету в системі управління проектом.
Опис: Сутність, завдання та методи фінансового планування Етапи фінансового планування проектів та його види Інформаційне забезпечення фінансового планування та методи оцінювання фінансового стану суб’єктів господарської діяльності Планування капіталу суб’єктів господарської діяльності Джерела фінансування та аналізування беззбитковості проектів Проектне фінансування Загальна характеристика бюджетного методу управління проектом Особливості проектного бюджетування
Методи та критерії оцінювання: Захист курсового проекту
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист курсового проекту оцінюється у 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Давиденко Н. М. Бюджетування суб'єктів господарювання: навч. посіб. / Н. М. Давиденко, А. В. Буряк, З. М. Тітенко ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. - Київ : Компринт, 2020. - 430 с Фінансовий менеджмент: підручник / [М. І. Крупка та ін.] ; за ред. д-ра екон. наук, проф. М. І. Крупки ; Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. - Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2019. - 438 с. Конспект лекцій з дисципліни «Проектне бюджетування та фінансове планування» [Електронний ресурс] / П. Г. Ільчук – Львів, 2021. Поліщук С. В. Організація інтегрованої системи бюджетування на підприємствах машинобудування [Текст] : монографія / С. В. Поліщук, П. В. Круш, О. П. Кавтиш ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - Київ : НТУУ "КПІ", 2016. - 267 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).