Публічні фінанси та сталий розвиток

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 7.281.06.O.004
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Регіональний та місцевий розвиток
Лектор: Матвіїшин Євген Григорович Бліщук Катерина Михайлівна Козак Іванна Ігорівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Підготувати фахівців до практичної діяльності через надання знань і вмінь щодо компетентностей досліджувати та розв‘язувати складні проблеми сталого розвитку суспільства та сфери публічних фінансів, застосовувати отримані результати та сучасні інструменти управління розвитком при виробленні політики органів державного управління і місцевого самоврядування
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: ЗК04. Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні. ЗК05. Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології. Спеціальні компетентності: СК04. Здатність визначати показники сталого розвитку на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях СК08. Здатність розробляти стратегічні документи розвитку соціально-економічних систем на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях.
Результати навчання: Результати навчання РН04. Використовувати сучасні статистичні методи, моделі, цифрові технології, спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач публічного управління та адміністрування. РН07. Уміти розробляти національні/регіональні програмні документи щодо розвитку публічного управління, використовуючи системний аналіз і комплексний підхід, а також методи командної роботи Методи навчання і викладання Лекції, практичні заняття – інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу; самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання Поточний контроль – виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – тестовий контроль
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні та супутні навчальні дисципліни: Система публічного управління та адміністрування Комунікації в публічному управлінні Технології та інструменти публічного управління Наступні: Управління розвитком територій Правове та інформаційне забезпечення публічного управління Управління проектами
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні розглядаються концепції, стратегії та глобальні цілі сталого розвитку, інструменти аналізу екологічної політики держави та її знаряддя, показники сталого розвитку та для розробки стратегічних документів розвитку територіальних громад, районів, областей, а також процеси у фінансовій сфері загалом і бюджетній сфері зокрема, функціонування системи публічних фінансів. Набуті знання та вміння можуть бути корисними для публічних управлінців у центральних органах виконавчої влади, територіальних і місцевих органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування, державних і муніципальних установах, інституціях громадянського суспільства, громадських об’єднаннях, некомерційних організаціях, міжнародних неурядових організаціях, міждержавних органах та структурах на посадах, що вимагають вищої профільної освіти.
Опис: Назви тем 1.1. Цивілізаційна парадигма сталого розвитку 1.2. Характеристика складових сталого розвитку 1.3. Моніторинг стану досягнення Цілей сталого розвитку в Україні 1.4. Сучасна практика забезпечення сталого розвитку в Україні 1.5. Міжнародні стандарти і системи управління у забезпеченні сталого розвитку 2.1. Сталий розвиток населених пунктів 2.2. Процедура проведення стратегічної екологічної оцінки 2.3. Формування середовища, сприятливого для підтримки людської гідності, здоров’я та якісної освіти 2.4. Концептуальні засади розробки стратегії сталого розвитку територіальної громади (району, області) 2.5. Визначення показників сталого розвитку та застосування їх для розробки стратегічних документів розвитку соціально-економічних систем 3.1. Вступ до управління публічними фінансами 3.2. Загальна характеристика державного бюджету 3.3. Управління публічними надходженнями та публічними видатками 3.4. Сучасна практика бюджетного процесу в Україні
Методи та критерії оцінювання: Основними організаційними формами навчання є лекції, практичні заняття, самостійна робота, виконання індивідуальних завдань та контрольні заходи. Студенти заохочуються до самостійної роботи над літературою та виконання індивідуальних завдань із використанням технологій інформаційно-аналітичної діяльності. Поточний контроль охоплює виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: Система контролю знань та умінь студентів охоплює: поточний контроль (на практичних заняттях) – до 40 балів, у т. ч. оцінювання контрольної роботи - індивідуального навчально-практичного завдання (ІНПЗ) – до 10 балів; підсумкове оцінювання у формі екзамену (комп’ютерного тестування) – до 60 балів. Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: оцінки ставляться за підсумками практичних занять і виконання ІНПЗ, яке є обов’язковим елементом самостійної роботи з вивчення дисципліни.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Бліщук К. М. Особливості управління публічними фінансами у воєнний період. Ефективність державного управління : зб. наук. пр. Вип. 1/2(70/71). Львів: НЛТУ України, 2022. С. 62–67. URL: https://doi.org/10.36930/507008 2. Бліщук К., Козак І.І. Ефективність управління публічними фінансами в нових економічних умовах// Ефективність державного управління: зб. наук. пр. Львівського регіонального інституту державного управління Національної академії державного управління при Президентові України : у 2 ч. Ч. 2 : Економічна політика та фінанси. – Вип. 2(63). – Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2020. URL: https://doi.org/10.33990/2070-4011.63.2020.212676 3. Бліщук К.М. Нові підходи в управлінні публічними процесами: зб. наук. пр. Львівського регіонального інституту державного управління Національної академії державного управління при Президентові України. Вип. 1 (50) – Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2017. – С. 208–215. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/efdu_2017_1_26.pdf 4. Бліщук К.М. Cтратегії вдосконалення управління публічними фінансами - Ефективність державного управління, 2021 URL: http://edu.lvivacademy.com/article/view/240248 5. Гречко Т. К., Лісовський С. А., Романюк С. А., Руденко Л. Г. Публічне управління в забезпеченні сталого (збалансованого) розвитку : [навч. посіб.] / Т. К. Гречко, С. А. Лісовський, С. А. Романюк, Л. Г. Руденко. – Херсон : Грінь Д.С., 2015. – 264 с. URL: https://igu.org.ua/sites/default/files/pdf-text/public-management.pdf 6. Кононенко О.Ю. Актуальні проблеми сталого розвитку: навчально-методичний посібник / О.Ю. Кононенко. –К.: ДП «Прінт сервіс», 2016. – 109 с. URL: http://www.geo.univ.kiev.ua/images/doc_file/navch_lit/posibnik_Kononenko.pdf 7. Луніна І. О., Бондарук Т. Г. Публічні фінанси та міжбюджетні відносини: навч. посіб. Київ: ДП «Інформ.-аналіт. агентство», 2019. 304 с. URL: http://194.44.12.92:8080/jspui/handle/123456789/4483 8. Марушевський Г.Б. Стратегічна екологічна оцінка: навч. посіб. з компакт-диском. – Київ: К.І.С.,2014. – 88 с 9. Методичні рекомендації для врахування Цілей сталого розвитку в стратегіях розвитку територіальних громад / уклад.: Г.Б. Марушевський, О.М. Нижник. – Київ: Проект ПРООН, 2017. – 58 с. 10. Методологія стратегічного планування розвитку об’єднаних територіальних громад в Україні .– URL: https://surdp.eu/uploads/files/SP_OTG_Methodology_UA.pdf 11. Моніторинг досягнення ЦСР в Українію URL: https://niss.gov.ua/sites/default/files/2019-10/prezentaciya-csr_22.10.2019_karmazina.pdf 12. Національна доповідь «Цілі сталого розвитку: Україна» URL: file:///E:/Download/SDG%20leaflet%20ukr_F.pdf 13. Планування розвитку територіальних громад: навч. посіб. .– URL: https://www.auc.org.ua/sites/default/files/library/1plangrweb.pdf 14. Посібник з питань просторового планування для уповноважених органів містобудування та архітектури об’єднаних територіальних громад (видання друге, доповнене). – Київ: U-LEAD, 2019. 256 c. 15. Innovative Instruments of Monetary and Fiscal Policy / D Danylyshyn, M Dubyna, M Zabashtanskyi… - 2021 URL: https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1524 Інформаційні ресурси 1. Державна служба статистики України: http://www.ukrstat.gov.ua/. 2. Інститут бюджету та соціально-економічних досліджень: http://www.ibser.org.ua/news/412/ 3. Інститут демографії та соціальних досліджень імені М. В. Птухи Національної академії наук України: http://www.idss.org.ua/. 4. Міжнародний центр перспективних досліджень / http://www.icps.com.ua/index.html 5. Open Budget / Відкритий бюджет. URL: https://openbudget.gov.ua 6. Міністерство економіки України. URL: www.me.gov.ua. 7. Міністерство фінансів України. URL https://mof.gov.ua/uk. 8. Фонд державного майна України. URL: www.spfu.gov.ua. 9. Національний інститут стратегічних досліджень. URL: niss.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).