Система публічного управління та адміністрування

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 7.281.06.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Публічне управління та публічна служба
Лектор: Кандидат наук з державного управління, доцент Дзяна Галина Олексіївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни «Система публічного управління та адміністрування» полягає в опануванні здобувачами освіти комплексу сучасних знань, умінь і навичок з предмета дисципліни або його складових, зокрема тих, які є необхідними для їх успішності в сфері публічної взаємодії, реалізації державної політики у різних галузях на всіх рівнях управління з метою ефективного функціонування системи публічного управління та адміністрування в Україні у сучасних умовах державотворення.
Завдання: загальні компетентності: ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 04. Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні. ЗК05. Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології. ЗК07. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). фахові (спеціальні) компетентності: СК02. Здатність організовувати діяльність органів публічного управління та інших організацій публічної сфери. СК03. Здатність організовувати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій, зокрема розробляти заходи щодо впровадження електронного урядування в різних сферах публічного управління та адміністрування. СК05. Здатність представляти органи публічного управління у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, громадянами та налагоджувати ефективні комунікації з ними. СК07. Здатність самостійно готувати проєкти нормативно-правових актів, аналітичні довідки, пропозиції, доповіді, надавати експертну оцінку нормативно-правовим актам на різних рівнях публічного управління та адміністрування.
Результати навчання: ПРН02. Розв’язувати складні задачі публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми, розробляти проєкти нормативно-правових актів для їх усунення РН04 - здатність використовувати сучасні моделі, цифрові технології, спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач публічного управління та адміністрування. РН05 - вміння визначати пріоритетні напрями впровадження електронного урядування та розвитку електронної демократії. РН07- уміти розробляти національні/регіональні програмні документи щодо розвитку публічного управління, використовуючи системний аналіз і комплексний підхід, а також методи командної роботи. РН08 - вміння використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного управління та адміністрування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм. РН11 - представляти органи публічного управління й інші організації публічної сфери та презентувати для фахівців і широкого загалу результати їх діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Публічна служба та антикорупційна політика Технології та інструменти публічного управління Організація діяльності публічного службовця Комунікації в публічному управлінні
Короткий зміст навчальної програми: Зміст та структура дисципліни «Система публічного управління та адміністрування» відображають основні положення, що стосуються отримання здобувачами освіти системних знань з об’єктивних закономірностей, умов, процесів і специфічних особливостей управлінської діяльності, а також набуття навичок їх практичного використання. У навчальній дисципліні розглядається така тематика: теоретико-методологічні засади публічного управління та адміністрування; організаційно-функціональна структура публічного управління та адміністрування в Україні; Конституційні засади побудови системи публічного управління в Україні; Президент України, Верховна Рада України, суди та органи публічного управління та адміністрування; вищий та центральні органи державної виконавчої влади та їх роль у публічному управлінні та адмініструванні; суб’єкти регіонального управління та місцевого самоврядування; підготовка, прийняття та реалізація управлінських рішень в публічному управлінні; результативність та ефективність публічного управління та адміністрування.
Опис: Теоретико-методологічні засади публічного управління та адміністрування. Організаційно-функціональна структура публічного управління та адміністрування в Україні. Конституційні засади побудови системи публічного управління в Україні Президент України, Верховна Рада України, суди та органи публічного управління та адміністрування. Вищий та центральні органи державної виконавчої влади та їх роль у публічному управлінні та адмініструванні. Суб’єкти регіонального управління та місцевого самоврядування Підготовка, прийняття та реалізація управлінських рішень в публічному управлінні. Результативність та ефективність публічного управління та адміністрування.
Методи та критерії оцінювання: Заходи з оцінювання результатів навчання студентів передбачають вхідний, поточний, семестровий контроль результатів навчання та діагностику набуття компетентностей. Ці заходи регламентуються Положенням про рейтингове оцінювання досягнень студентів і Положенням про організацію й проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів. Вхідний контроль (діагностика вхідного рівня знань студентів) застосовують як передумову успішного планування та вивчення дисциплін. Він дає змогу викладачеві визначити наявний рівень знань студентів і використати його як орієнтир складності матеріалу, а також для вибору форм і методів проведення занять. Поточний контроль здійснюють під час практичних та індивідуально-консультативних занять студента; він має на меті перевірку рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та оцінювання публічних доповідей і презентацій на практичних заняттях. Контрольна робота (далі – КР) – форма організації навчання, яка має на меті поглиблення, узагальнення та закріплення вмінь і знань, які студенти отримують у процесі навчання, а також їх застосування на практиці. КР – це завершена практична робота в межах навчальної програми дисципліни, що виконується на основі знань, умінь і навичок, отриманих у процесі лекційних та практичних занять. Семестровий контроль проводять у формі заліку з даної навчальної дисципліни за накопичувальною системою і в терміни, встановлені в Університеті. Залік – це форма семестрового контролю результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр. Залік проводять, як правило, упродовж трьох тижнів семестрового контролю згідно з розкладом.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів під час поточного та семестрового контролю з навчальної дисципліни «Система публічного управління та адміністрування» проводиться згідно з Положенням «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затвердженим ректором Національного університету «Львівська політехніка» від 30 серпня 2018 р. Оцінювання результатів навчання та досягнень студента здійснюється відповідно до інституційної 100-бальної шкали. - Поточний контроль (опитування на практичних заняттях) – до 20 балів; - Оцінювання контрольної роботи – до 20 балів; - Підсумковий контроль – залік – до 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Публічне управління в Україні: проблеми та перспективи розвитку: монографія / за заг. ред. чл.-кор. НАН України, д. е. н., проф. В. С. Загорського, проф. П. М. Петровського. Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2021. 256 с. ISBN 978-617-644-059-8. 2. Асланов С. Політико-правове забезпечення публічного управління та адміністрування: навчально-методичні рекомендації (для студентів-магістрантів спеціальності «281 Публічне управління та адміністрування») / Навчально-методична серія «КАФЕДРА» / № 57; [Ужгород. нац. ун-т; Ф-т сусп. наук; Каф. політології і держ. управління]. Ужгород, УжНУ. 2022. 48 с. 3. Організаційно-правові засади публічного управління та адміністрування : конспект лекцій / Укладач А.Л. Помаза-Пономаренко. – Х. : НУЦЗУ, 2020. – 54 с. 4. Державне та регіональне управління : навчальний посібник для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» / С. І. Архієреєв, Н. Н. Губанова, О. В. Кузьменко, А. С. Митрофанова ; за ред. проф. С. І. Архієреєва. – Харків : Видавництво Іванченка І.С., 2018. – 128 с 5. Деякі питання документування управлінської діяльності: Постанова Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 55. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/55-2018-%D0%BF#Text 6. Калашник Н., Худоба О., Заяць Д., Нєма О. Інструменти публічного управління у цифровому суспільстві: можливості та виклики : навч. посіб. Львів : ЛА “Піраміда”, 2020. 224 с. 7. Конституція України прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України від 28 червня 1996 р. [Електронний ресурс] // Законодавство України. — Режим доступу: www.zakon.rada.gov.ua. 8. Міжнародна хартія відкритих даних. URL : http://opendatacharter.net/adopt-the-charter/. 9. Прийняття управлінських рішень [Текст] : навчальний посібник / [Петруня Ю. Є., Говоруха В. Б., Літовченко Б. В. та ін.] ; за ред. Ю. Є. Петруні. – Дніпропетровськ : АМСУ, 2015. – 189 с. 10. Про державну службу: Закон України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/889-19#Text. 11. Про місцеві вибори: Закон України від 14 липня 2015 р. № 595-VIII URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/595-19. 12. Про службу в органах місцевого самоврядування: Закон України від 7 червня 2001 р. № 2493-III. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2493-14#Text. 13. Про центральні органи виконавчої влади : Закон України від 17.03.2011 № 3166-VI. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3166-17.. 14. Публічне управління та адміністрування : словник-довідник // Укладники: Руденко О.М., Шершньова О.В., Бакуменко В.Д., Філіпова Н.В., Ткаленко Н.В. За заг. ред. – К.: Кондор-Видавництво, – 2016. – 178 с. 15. Публічне управління та адміністрування в умовах інформаційного суспільства: вітчизняний і зарубіжний досвід: монографія / За заг. ред. Сергія Чернова, Валентини Воронкової, Віктора Банаха, Олександра Сосніна, Пранаса Жукаускаса, Йоліти Ввайнхардт, Регіни Андрюкайтене; Запоріз. держ. інж. акад. – Запоріжжя: ЗДІА, 2016. – 606 с 16. Регіональне управління : підручник / за заг. ред. Ю. В. Ковбасюка, В. М. Вакуленка, М. К. Орлатого. – К. : НАДУ, 2014. – 740 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).