Паблік менеджмент: управління персоналом та лідерство

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 7.281.06.M.011
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Регіональний та місцевий розвиток
Лектор: Борщук Євген Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета: сформувати спроможність застосування сучасних концепцій публічного врядування та паблік менеджменту у теоретичних дослідженнях та при виробленні прикладних рекомендацій у сфері публічного управління
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: ЗК04. Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні. ЗК05. Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології.
Результати навчання: Результати навчання: Ініціювати, розробляти та організовувати впровадження інноваційних проєктів на різних рівнях публічного управління та адміністрування Розробляти та реалізовувати заходи щодо адаптації та впровадження кращих вітчизняних та зарубіжних практик діяльності органів публічного управління та інших організацій публічної сфери.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Система публічного управління та адміністрування Комунікації в публічному управлінні Наступні: Правове та інформаційне забезпечення публічного управління
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчальної дисципліни передбачає комплексне розуміння основних теорій та принципів розвитку публічного управління та адміністрування, критичне аналізування закордонного досвіду реформування публічного управління, створення нових системо утворюючих знань та технологій у сфері управління персоналом органів публічної влади, які необхідні для вирішення важливої наукової або прикладної проблеми, що має загальнонаціональне значення, розуміння процесів, що відбуваються у публічній сфері в контексті маркетингової теорії; оцінювання організаційного середовища, як внутрішнього, так зовнішнього, у тому числі культурне, політичне та інституціональне, розуміння теоретичних та практичних проблем застосування різних стилів публічного врядування та публічного менеджменту, а також контекст культурних стилів/типів адміністративної культури, розуміння природи управлінського лідерства, а також феномену адміністративної та організаційної культури .
Опис: Тема 1. Основи дослідження концепцій врядування та паблік менеджменту 1. Теоретичні засади вивчення сучасних концепцій публічного управління. 2. Європейські принципи публічного адміністрування та рекомендації OECD щодо аспектів лідерства і спроможності публічної служби. Тема 2. Сучасні тренди дослідження, розвитку та імплементації концепцій «публічне врядування» та «паблік менеджмент» 1. Сутність процесів паблік менеджменту. 2. Концепції: HRM (управління людськими ресурсами), «ланцюжка публічних цінностей (PCV)», «сервіс-орієнтованої публічної служби (co-prodact)»; «громадянин у центрі уваги». 3. Метаврядування: контекст культурних стилів/типів адміністративної культури. Тема 3. Дослідження організаційної поведінки та організаційної культури 1. Концепція «організаційної поведінки» для дослідження та розвитку паблік менеджменту. 2. Рівні вивчення та характеристики ОК. ОК і лідерство. 3. Сучасні методи діагностики ОК. Тема 4. Дослідження лідерства в управлінні органами публічної влади 1. Класичні та сучасні концепції лідерства. 2. Нові моделі лідерства. 3. Розвиток характеристик лідерства для формування інноваційних та клієнтоорієнтованих аспектів організаційної культури Тема 5. Завдання реформування державного управління в Україні у контексті сучасних концепцій публічного врядування та паблік менеджменту 1. Актуальні завдання та інструменти організаційного розвитку у контексті стратегій реформування державного управління в Україні. 2. Сучасний досвід проведення досліджень процесів розвитку у органах публічної влади : методологічні та теоретичні проблеми і парадокси.
Методи та критерії оцінювання: Основними організаційними формами навчання є лекції, практичні заняття, самостійна робота, виконання індивідуальних завдань та контрольні заходи. Студенти заохочуються до самостійної роботи над літературою та виконання індивідуальних завдань із використанням технологій інформаційно-аналітичної діяльності. Поточний контроль охоплює виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: Система контролю знань та умінь студентів охоплює: поточний контроль (на практичних заняттях) – до 40 балів, у т. ч. оцінювання контрольної роботи - індивідуального навчально-практичного завдання (ІНПЗ) – до 10 балів; підсумкове оцінювання у формі екзамену (комп’ютерного тестування) – до 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Andrews, Matthew. New Public Management and Democratic Participation: Complementary or Competing Reforms? A South African Study // International Journal of Public Administration. 2003. Vol. 26 2. Recommendation on Public Service Leadership and Capability / OECD-2019. URL : http://www.oecd.org/gov/pem/recommendation-public-service-leadership-and-capability-2019.pdf. 3. The_Principles of_Public_Administration / OECD-2017_edition. URL : http://ww w.sigmaweb.org/publications/Principles-of-Public-administration_Overview%202017_ ENG. pdf. 4. Zahorskyy V., Lipentsev A., Andreyeva S. Peculiarities of Public Administration Development in Ukraine in the Conditions of Democratic Transition: Status and Instruments // 32nd IBIMA : International Business Information Management Association Conference (Seville, Spain 15-16 November 2018). URL : https://ibima.org/accepted-paper/peculiarities-of-public-administration-development-in-ukraine-in-the-conditions-of-democratic-transition-status-and-instruments. 5. Ліпенцев А. В. Аспекти надання якісних державних послуг у контексті сучасних концепцій державного управління / Україна – Польща – Європейський Союз, з досліджень системної трансформації на рубежі ХХ і ХХІ ст. : монографія / за ред. Генріха Стронського, Януша Голоти, Ореста Красівського. Львів – Ольштин – Остролєнка : Instytut historii i stosuokow w Olsztynie, 2014. С. 279–285. 6. Ліпенцев А. В. Організаційна культура в управлінні органами публічної влади : наук.-метод. розробка. Київ : НАДУ, 2015. 50 с. 7. Ліпенцев А. В., Василевська Т. Е. , Князєв В. М. Організаційна культура : навч.-метод. посіб. Київ : НАДУ, 2007. 53 с. 8. Ліпенцев А. В., Фурса М. В. Етикет в управлінні органами публічної влади : наук.-метод. розробка. Київ : НАДУ,2016. 57с. 9. Ліпенцев А.В. Культурниі стилі врядування у контексті концепції метагавернанс (metagovernance): теоретичні засади дослідження // Ефективність державного управління : зб. наук. пр. ЛРІДУ НАДУ. 2016. Вип. 48. С. 24–48. 10. Ліпенцев А.В. Сучасні підходи до модернізації державного управління: публічне врядування та паблік менеджмент // Надання адміністративних послуг : навч.­метод. посіб. / уклад. А.Ліпенцев. Київ : К.І.С., 2013. С. 5–24. 11. Що є належне урядування? / Європейська Україна, Український просвітницький інститут. URL : http://upi.org.ua/load/0-0-0-117-20 [doc] 12. Що таке публічна політика? / С. В. Ситник, С. О. Телешун, І. Рейтерович / під редакцією проф., д. політ. н., С. О. Телешуна. URL : http://www.vidkryti-ochi.org.ua/2012/12/blog-post_26.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).