Медицина надзвичайних ситуацій

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.00.O.015
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: доцент, к.т.н., доцент Білінський Богдан Омелянович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів медичного стереотипу мислення щодо вибору способів адекватної поведінки при виконанні службових обов’язків та в побуті, вивчення загальних відомостей про анатомію і фізіологію організму людини та надбання знань і практичних навичок зі своєчасного швидкого і правильного надання першої медичної допомоги, взаємодопомоги при отриманні різноманітних травм та ушкоджень.
Завдання: • навчити вміло застосовувати отримані знання у практичній роботі під час екстремальних ситуацій, ліквідації наслідків аварій; • сформувати вміння швидко і правильно визначити стан потерпілого по зовнішнім ознакам; сформувати вміння чітко визначати вид і спосіб надання потерпілому першої долікарської допомоги;
Результати навчання: РН15. Організовувати вивчення оперативно-тактичної характеристики району виїзду пожежно-рятувального підрозділу; розробляти плани пожежогасіння; виконувати розрахунок сил та засобів для ліквідації пожеж та їх наслідків; організовувати розвідку пожежі та моніторинг обстановки на пожежі; взаємодіяти з іншими пожежно-рятувальними підрозділами, службами району та об'єктів, що залучаються до ліквідування пожежі; організовувати зв’язок та забезпечувати взаємний обмін інформацією з залученими силами. РН17. Керувати проведенням робіт з рятування та евакуювання людей, оперативного розгортання сил та засобів; діями з гасіння пожежі; згортанням сил і засобів та поверненням до місця постійної дислокації. РН18. Проводити візуальну діагностику постраждалого, попередити можливі ускладнення, що становлять небезпеку для життя, використовувати засоби надання домедичної допомоги.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: 1. Електротехніка та пожежна профілактика в електроустановках.
Короткий зміст навчальної програми: 1. Поняття про органи та системи організму людини та їх фізіологію. Будова та фізіологія систем дихання, травлення і крові. 2. Порушення основних життєвоважливих функцій організму. Перша медична допомога при гострих серцево-судинних захворюваннях. 3. Травми. Перша медична допомога при пошкодженні шиї, хребта, таза. Синдром тривалого стиснення. Засоби і організація першої медичної допомоги. 4. Основи епідеміології, токсикології, радіології та поведінка людей в надзвичайних ситуаціях. Променева хвороба. Розлади психіки та поведінки людей в умовах надзвичайних ситуацій 5. Задачі і проблеми першої медичної допомоги при аваріях, в осередках катастроф. Медичне забезпечення населення під час НС
Опис: 1. Поняття про органи та системи організму людини та їх фізіологію. Будова та фізіологія систем дихання, травлення і крові. 2. Порушення основних життєвоважливих функцій організму. Перша медична допомога при гострих серцево-судинних захворюваннях. 3. Травми. Перша медична допомога при пошкодженні шиї, хребта, таза. Синдром тривалого стиснення. Засоби і організація першої медичної допомоги. 4. Основи епідеміології, токсикології, радіології та поведінка людей в надзвичайних ситуаціях. Променева хвороба. Розлади психіки та поведінки людей в умовах надзвичайних ситуацій 5. Задачі і проблеми першої медичної допомоги при аваріях, в осередках катастроф. Медичне забезпечення населення під час НС
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: РН17. Керувати проведенням робіт з рятування та евакуювання людей. РН18. Проводити візуальну діагностику постраждалого, попередити можливі ускладнення, що становлять небезпеку для життя, використовувати засоби надання домедичної допомоги.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Конституція України; 2. Закон України “Про правові засади цивільного захисту”,(№1859-IV) від 24.06.2004 р.; Марчук А.І. , Солодкий В.М., Чорний М.В.. Долікарська допомога. - підручник, Київ, – 2000, – 458 с. 3. Олійник П.В., Бейзим І.Х. та інші, Перша медична допомога. - Львів: Смолом, 2004. - .253 с.. 4. Кошелев А.А. Медицина катастроф. - Санкт-Петербург, 2006, 319 с.. 5.Тимовская Ю.А., Нестеренко В.Б., Тимовский А.А. Медицинское обеспечение безопасности дорожного движения. - Киев, – 2007. – 168 с. 6. Організація і надання першої медичної допомоги населенню в надзвичайних ситуаціях. - за ред. професора В.С. Тарасюка. - Вінниця: Нова Книга, 2007. -144 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).