Пожежна та аварійно-рятувальна техніка

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.00.O.030
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: к.т.н., доцент Гаврилко Олександр Андрійович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування інженерних знань, умінь та навичок, що дозволяють ефективно використовувати пожежну та аварійно-рятувальну техніку при гасінні пожеж, проведенні аварійно-рятувальних робіт та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: КЗ06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. КЗ09. Навички здійснення безпечної діяльності. Фахових: ФК27. Здатність до розуміння характеристик аварійно-рятувальної, протипожежної, спеціальної техніки, засобів зв'язку, пожежно-технічного оснащення та застосування їх при гасінні пожеж. ФК28. Здатність організовувати експлуатацію аварійно-рятувальної, протипожежної, спеціальної техніки, засобів зв'язку, обладнання димовидалення та пожежно-технічного оснащення. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКС) ФКС 104. Здатність до участі в управлінні комплексними проектами з забезпечення пожежної безпеки з усвідомленням відповідальності за прийняті рішення та забезпеченням якості робіт.
Результати навчання: Формування у студентів інженерних знань, умінь та сучасних методів що дозволяють ефективно використовувати пожежну та аварійно-рятувальну техніку при гасінні пожеж, проведенні аварійно-рятувальних робіт та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій. РН19. Визначати необхідну та достатню кількість аварійно-рятувальної, протипоже- жної, спеціальної техніки, засобів зв'язку та пожежно-технічного оснащення, викорис- товуючи можливості їх конструктивних і технічних характеристик. РН20. Оцінювати технічний стан аварійно-рятувальної, протипожежної, спеціальної техніки, засобів зв'язку, обладнання димовидалення та пожежно-технічного оснащення, контролювати безпечну роботу ланок газодимозахисної служби.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прореквізити: Пожежна тактика. Пожежно-рятувальна підготовка та підготовка газодимозахисника. Кореквізити: Автоматичні системи забезпечення протипожежного захисту. Основи проектування і конструювання інженерної та аварійно-рятувальної техніки.
Короткий зміст навчальної програми: Курс „Пожежної та аварійно-рятувальної техніки” охоплює принципи, методи та прийоми застосування аварійно-рятувальної, інженерної та протипожежної техніки для гасіння пожеж і проведення рятувальних робіт, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, тощо. Передбачає формування інженерних знань, умінь та навичок, що дозволяють ефективно використовувати аварійно-рятувальну, інженерну та протипожежну техніку при гасінні пожеж, проведенні аварійно-рятувальних робіт та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій. Основні розділи: Пожежно-технічне-обладнання. Пожежні насоси і мотопомпи. Пожежні автомобілі. Вогнегасники.
Опис: Курс „Пожежної та аварійно-рятувальної техніки” охоплює принципи, методи та прийоми застосування аварійно-рятувальної, інженерної та протипожежної техніки для гасіння пожеж і проведення рятувальних робіт, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, тощо. Передбачає формування інженерних знань, умінь та навичок, що дозволяють ефективно використовувати аварійно-рятувальну, інженерну та протипожежну техніку при гасінні пожеж, проведенні аварійно-рятувальних робіт та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій. Основні теми: Пожежно-технічне-обладнання. Пожежні насоси. Пожежні автомобілі. Вогнегасники.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (20%): письмові звіти з практичних робіт і результат виконання контрольної роботи. Підсумковий контроль (80%): іспит - письмова форма
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів в університеті здійснюється за 100- баловою шкалою, яка переводиться відповідно у національну шкалу («відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно»)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Кодекс цивільного захисту України від 02.10.2012 № 5403-VI, чинний з 1 липня 2013 р.: 2013. 108 с. 2.Наказ МНС України від 26.04.2018 року №340 „Про затвердження Статуту дій у НС органів управління та підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту та Статуту дій органів управління та підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту під час гасіння пожеж”. 209 с. 3.Наказ МНС України від 07.05.2007 р. №312 „Про затвердження Правил безпеки праці в органах і підрозділах Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи”. 2007, 282 с. 4.Наказ ДСНС України від 01.04.2013 р. №107 „Методичні рекомендації з експлуатації та ремонту пожежних рукавів”, К.:ДСНС, 2013. 30 с. 5.Гаврилко О.А., Білінський Б.О., Перетятко Б.М., Холод П.Ф. „Пожежна безпека. Ч. 6. Пожежні автомобілі”, 2019. 191 с. 6.Насоси, вентилятори, компресори в пожежній техніці: Навч. посібник /Мандрус В.І., Юзьків Т.Б., Назарчук С.П., Ковалишин В.В. Львів: Сполом, 2007. 348 с. 7. https://www.dsns.gov.ua//. 8. https://idundcz.dsns.gov.ua/.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).