Пожежна тактика

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.00.O.017
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: 1к.т.н., ст.викладач Перетятко Богдан Маркович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – вивчення особливостей розвитку і гасіння пожеж та методики розрахунку сил і засобів пожежогасіння. Рятування людей та матеріальних цінностей на пожежах.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - теоретичні та практичні основи пожежної тактики; - тактичні можливості підрозділів на пожежних автомобілях основного та спеціального призначення; - методику розрахунку сил і засобів для гасіння пожеж; - основи управління оперативними діями пожежно-рятувальних підрозділів; - особливості гасіння пожеж та проведення рятувальних робіт на об’єктах різноманітної форми власності; - вимоги Статуту дій у надзвичайних ситуаціях, настанов, вказівок та інших керівних документів, які регламентують організацію та тактику гасіння пожеж.
Результати навчання: Навчальна дисципліна «Пожежна тактика» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору. Основними завданнями вивчення дисципліни «Пожежна тактика» є вивчення тактичних можливостей пожежно-рятувальних підрозділів ОРС ЦЗ, основ організації гасіння пожеж, а також особливостей рятування людей, матеріальних цінностей та гасіння пожеж на об’єктах різного призначення. РН15. Організовувати вивчення оперативно-тактичної характеристики району виїзду пожежно-рятувального підрозділу; розробляти плани пожежогасіння; виконувати розрахунок сил та засобів для ліквідації пожеж та їх наслідків; організовувати розвідку пожежі та моніторинг обстановки на пожежі; взаємодіяти з іншими пожежно-рятувальними підрозділами, службами району та об'єктів, що залучаються до ліквідування пожежі; організовувати зв’язок та забезпечувати взаємний обмін інформацією з залученими силами. РН16. Оцінювати обстановку на пожежі, розраховувати параметри розвитку пожежі та прогнозувати її наслідки. Обирати та передбачати пріоритетність застосування вогнегасних речовин для гасіння пожеж, автоматичних систем пожежогасіння, систем зв’язку та відповідних видів протипожежної техніки; визначити вид пожежно-технічного та спеціального оснащення, основні тактичні прийоми з обмеження розвитку пожежі та її ліквідування, а також заходи безпеки для особового складу, який приймає участь у гасінні пожежі. РН17. Керувати проведенням робіт з рятування та евакуювання людей, оперативного розгортання сил та засобів; діями з гасіння пожежі; згортанням сил і засобів та поверненням до місця постійної дислокації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Безпека життєдіяльності Тактика пожежогасіння та рятувальних робіт. Автоматичні системи забезпечення протипожежного захисту. Організація аварійно-рятувальних робіт. Організація управління діяльністю органів та підрозділів цивільного захисту Пожежно-рятувальна підготовка та підготовка газодимозахисника
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Пожежна тактика» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору. Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни «Пожежна тактика» визначений державними вимогами і складає 210 академічних годин (7,0 кредитів EСTS), з яких 90 годин відведено на аудиторні заняття, 105 годин – самостійна робота студентів. У процесі опанування навчальним матеріалом студенти виконують курсовий проект. Форма підсумкового контролю знань – екзамен.
Опис: Навчальна дисципліна «Пожежна тактика» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору. Основними завданнями вивчення дисципліни «Пожежна тактика» є вивчення тактичних можливостей пожежно-рятувальних підрозділів ОРС ЦЗ, основ організації гасіння пожеж, а також особливостей рятування людей, матеріальних цінностей та гасіння пожеж на об’єктах різного призначення. Розділи курсу: - Пожежа та її розвиток; - Припинення горіння на пожежі; - Тактичні можливості пожежних підрозділів; - Організація гасіння пожеж; - Дії підрозділів під час гасіння пожеж; - Гасіння пожеж; - Гасіння пожеж громадських об’єктів; - Гасіння пожеж у будівлях промислових підприємств; - Гасіння пожеж на відкритому просторі.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (20%): письмові звіти з практичних робіт Підсумковий контроль (80%): іспит - письмова форма
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: опитування на практичних заняттях та результат виконання курсового проекту. Підсумковий контроль – семестровий екзамен. Контрольні заходи (КЗ) курсовий проект і екзамен проводяться в письмовій формі або на комп’ютерах. Екзамен перед комісією студент складає в усній формі з фіксацією запитань та оцінок відповідей на екзаменаційному листі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Кодекс цивільного захисту України від 02.10.2012 № 5403-VI, чинний з 1 липня 2013 р.: – 2013. – 108 с. 2.Наказ МНС України від 26.04.2018 року №340 „Про затвердження Статуту дій у НС органів управління та підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту та Статуту дій органів управління та підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту під час гасіння пожеж”. – 209 с. 3.Наказ МНС України від 07.05.2007 р. № 312 „Про затвердження Правил безпеки праці в органах і підрозділах Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи”. – 2007, – 282 с. 4.Наказ ДСНС України від 01.04.2013 р. № 107 „Методичні рекомендації з експлуатації та ремонту пожежних рукавів”, К.:ДСНС – 2013 – 30 с. 5.Гаврилко О.А., Білінський Б.О., Перетятко Б.М., Холод П.Ф. „Пожежна безпека. Ч. 6. Пожежні автомобілі”, – 2019. – 191 с. 6.Насоси, вентилятори, компресори в пожежній техніці: Навч. посібник /Мандрус В.І., Юзьків Т.Б., Назарчук С.П., Ковалишин В.В. – Львів: Сполом, 2007. – 348 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Пожежна тактика (курсовий проєкт)

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.00.O.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: к.т.н., ст.викладач Перетятко Богдан Маркович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – вивчення особливостей розвитку і гасіння пожеж та методики розрахунку сил і засобів пожежогасіння. Рятування людей та матеріальних цінностей на пожежах.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - теоретичні та практичні основи пожежної тактики; - тактичні можливості підрозділів на пожежних автомобілях основного та спеціального призначення; - методику розрахунку сил і засобів для гасіння пожеж; - основи управління оперативними діями пожежно-рятувальних підрозділів; - особливості гасіння пожеж та проведення рятувальних робіт на об’єктах різноманітної форми власності; - вимоги Статуту дій у надзвичайних ситуаціях, настанов, вказівок та інших керівних документів, які регламентують організацію та тактику гасіння пожеж.
Результати навчання: Навчальна дисципліна «Пожежна тактика» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору. Основними завданнями вивчення дисципліни «Пожежна тактика» є вивчення тактичних можливостей пожежно-рятувальних підрозділів ОРС ЦЗ, основ організації гасіння пожеж, а також особливостей рятування людей, матеріальних цінностей та гасіння пожеж на об’єктах різного призначення. РН15. Організовувати вивчення оперативно-тактичної характеристики району виїзду пожежно-рятувального підрозділу; розробляти плани пожежогасіння; виконувати розрахунок сил та засобів для ліквідації пожеж та їх наслідків; організовувати розвідку пожежі та моніторинг обстановки на пожежі; взаємодіяти з іншими пожежно-рятувальними підрозділами, службами району та об'єктів, що залучаються до ліквідування пожежі; організовувати зв’язок та забезпечувати взаємний обмін інформацією з залученими силами. РН16. Оцінювати обстановку на пожежі, розраховувати параметри розвитку пожежі та прогнозувати її наслідки. Обирати та передбачати пріоритетність застосування вогнегасних речовин для гасіння пожеж, автоматичних систем пожежогасіння, систем зв’язку та відповідних видів протипожежної техніки; визначити вид пожежно-технічного та спеціального оснащення, основні тактичні прийоми з обмеження розвитку пожежі та її ліквідування, а також заходи безпеки для особового складу, який приймає участь у гасінні пожежі. РН17. Керувати проведенням робіт з рятування та евакуювання людей, оперативного розгортання сил та засобів; діями з гасіння пожежі; згортанням сил і засобів та поверненням до місця постійної дислокації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прореквізити: Безпека життєдіяльності Тактика пожежогасіння та рятувальних робіт. Автоматичні системи забезпечення протипожежного захисту. Організація аварійно-рятувальних робіт. Організація управління діяльністю органів та підрозділів цивільного захисту Пожежно-рятувальна підготовка та підготовка газодимозахисника
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Пожежна тактика» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору. Основними завданнями вивчення дисципліни «Пожежна тактика» є вивчення тактичних можливостей пожежно-рятувальних підрозділів ОРС ЦЗ, основ організації гасіння пожеж, а також особливостей рятування людей, матеріальних цінностей та гасіння пожеж на об’єктах різного призначення. Розділи курсу: - Пожежа та її розвиток; - Припинення горіння на пожежі; - Тактичні можливості пожежних підрозділів; - Організація гасіння пожеж; - Дії підрозділів під час гасіння пожеж; - Гасіння пожеж; - Гасіння пожеж громадських об’єктів; - Гасіння пожеж у будівлях промислових підприємств; - Гасіння пожеж на відкритому просторі.
Опис: Навчальна дисципліна «Пожежна тактика» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору. Основними завданнями вивчення дисципліни «Пожежна тактика» є вивчення тактичних можливостей пожежно-рятувальних підрозділів ОРС ЦЗ, основ організації гасіння пожеж, а також особливостей рятування людей, матеріальних цінностей та гасіння пожеж на об’єктах різного призначення. Розділи курсу: - Пожежа та її розвиток; - Припинення горіння на пожежі; - Тактичні можливості пожежних підрозділів; - Організація гасіння пожеж; - Дії підрозділів під час гасіння пожеж; - Гасіння пожеж; - Гасіння пожеж громадських об’єктів; - Гасіння пожеж у будівлях промислових підприємств; - Гасіння пожеж на відкритому просторі.
Методи та критерії оцінювання: Виконання курсового проекту (10%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (20%): письмові звіти з практичних робіт Підсумковий контроль (80%): іспит - письмова форма
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Кодекс цивільного захисту України від 02.10.2012 № 5403-VI, чинний з 1 липня 2013 р.: – 2013. – 108 с. 2.Наказ МНС України від 26.04.2018 року №340 „Про затвердження Статуту дій у НС органів управління та підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту та Статуту дій органів управління та підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту під час гасіння пожеж”. – 209 с. 3.Наказ МНС України від 07.05.2007 р. № 312 „Про затвердження Правил безпеки праці в органах і підрозділах Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи”. – 2007, – 282 с. 4.Наказ ДСНС України від 01.04.2013 р. № 107 „Методичні рекомендації з експлуатації та ремонту пожежних рукавів”, К.:ДСНС – 2013 – 30 с. 5.Гаврилко О.А., Білінський Б.О., Перетятко Б.М., Холод П.Ф. „Пожежна безпека. Ч. 6. Пожежні автомобілі”, – 2019. – 191 с. 6.Насоси, вентилятори, компресори в пожежній техніці: Навч. посібник /Мандрус В.І., Юзьків Т.Б., Назарчук С.П., Ковалишин В.В. – Львів: Сполом, 2007. – 348 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).