Загальна електротехніка

Спеціальність: Атомна енергетика
Код дисципліни: 6.143.00.O.011
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: професор, д.т.н. Маляр Василь Сафронович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Надання студентам загальнотеоретичних знань в царині електротехніки в такому обсязі, щоб вони могли правильно вибирати необхідне електротехнічне обладнання, вміли правильно його експлуатувати. Отримання інформації щодо призначення, будови, принципу дії та особливостей ефективної й безпечної експлуатації електротехнічного обладнання, керування ним та його захисту. Оволодіння з розрахунку параметрів та характеристик й оцінювання техніко-економічних показників електроустановок, достатніх для успішного виконання відповідних професійних обов’язків.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: • здатності застосовувати набуті знання на базі професійного підходу до основного технологічного та суміжного обладнання в межах свого роду занять на рівні фахівця з кваліфікацією першого рівня вищої освіти; • уміння ефективно спілкуватися на професійному рівні; фахових: • базові знання теорії і методів аналізу, які необхідні для розуміння принципів роботи та функціонального призначення електротехнічного устаткування; • набуття знань та розумінь в царині електротехніки, пов’язаних з принципом дії та характеристиками електротехнічного обладнання, а також їх функціонуванням в комплексі з іншим обладнанням; • здатність застосовувати набуті знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також експлуатації електротехнічних та електромеханічних систем; • здатність висувати аргументи стосовно необхідних для конкретного технологічного процесу властивостей електричних двигунів, а також обґрунтовано вибирати електротехнічне обладнання. • набуття студентами навиків застосування набутих знань з достатньою для подальшого вивчення спеціальних навчальних дисциплін компетентністю, інформацію, ідеї, проблеми та рішення щодо електричних апаратів аудиторії, що складається як із спеціалістів, так і неспеціалістів; • здатність використовувати знання й уміння для розрахунку, дослідження, вибору, впровадження, ремонту та проектування електротехнічних та теплотехнічних систем та їх складових;
Результати навчання: 1. ЗК3 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. 2. ЗК 12 Здатність засвоювати базові знання в галузі електричної інженерії, необхідної для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін. 3. Ум.2. Здійснювати аналіз процесів в електроенергетичному, електротехнічному та електромеханічному обладнанні, відповідних комплексах і системах. 4. Ум.10. Розуміти та демонструвати добру професійну, соціальну та емоційну поведінку, дотримуватись здорового способу життя. 5. Ум.11. Знати вимоги нормативних актів, що стосуються інженерної діяльності, захисту інтелектуальної власності, охорони праці, техніки безпеки та виробничої санітарії, враховувати їх при прийнятті рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика • Фізика
Короткий зміст навчальної програми: Основні властивості та закони електричних кіл. Електричні кола постійного струму. Електричні кола синусоїдного та несинусоїдного струму. Трифазні електричні кола. Перехідні процеси в електричних колах. Трансформатори, їх типи, призначення, будова, принцип дії та заступна схема. Рівняння електричної рівноваги трансформатора. Асинхронні двигуни. Будова, принцип дії, заступна схема, рівняння електричної рівноваги, електромагнітний момент та механічні характеристики асинхронних двигунів з фазним та короткозамкненим ротором. Пуск та регулювання швидкості обертання, коефіцієнт потужності. Однофазні асинхронні двигуни. Двигуни постійного струму, механічні характеристики, регулювання швидкості обертання. Будова та принцип дії синхронних двигунів, способи пуску, основні характеристики. Електричні мікромашини.
Опис: Тема 1. Вступ. Основні поняття та визначення. Тема 2. Методи аналізу електричних кіл постійного струму. Тема 3. Однофазні електричні кола синусоїдного струму. Тема 4. Трифазні електричні кола. Тема 5. Електричні кола несинусоїдного струму. Тема 6. Магнітні матеріали та їх властивості. Тема 7 Трансформатори: призначення, будова, принцип дії. Тема 8. Асинхронні електричні машини. Тема 9. Синхронні електричні машини. Тема 10. Будова та принцип дії машини постійного струму.
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування, виконання тестових практичних завдань, звіти з лабораторних робіт, екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота, колоквіум (30%) • підсумковий контроль (контрольний захід - іспит): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Бали та відповідні до них оцінки фактичного рівня досягнення програмних результатів навчання формуються за результатами поточного та семестрового контролів шляхом урахування оцінювання повноти та якості виконання обов’язкових індивідуальних робіт, результатів тестування, що проводиться за допомогою електронного навчально-методичного комплексу, розміщеного у віртуальному навчальному середовищі, та усного опитування. Методика розподілу та нарахування балів здобувачам вищої освіти регламентована Положенням про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання здобувачів освіти Національного університету «Львівська політехніка»
Рекомендована література: 1. Маляр В.С. Теоретичні основи електротехніки. Підручник – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 412 с. 2. Малинівський С.М. Загальна електротехніка. Навчальний посібник. – Львів, 2001.– 586 с. Київ 2010, 158 c. 3. Яцун М.А. Електричні машини: Навч. посібник. – Львів: Вид. Львівського Держ. ун-ту "Львівська політехніка". – 2004. – 427 с. 4. Бобало Ю. Я. Комбінований (гібридний) лабораторний практикум з теорії електричних та електронних кіл, сигналів і вимірювань у комп'ютеризованій лабораторії: навчальний посібник / Ю. Я. Бобало, П. Г. Стахів, С. Й. Рендзіняк, В. І. Коруд, О. Є. Гамола, В. І. Горячко, В. С. Мадай, Т. І. Рижий. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2016. – 152 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).