Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Атомна енергетика
Код дисципліни: 6.143.00.O.042
Кількість кредитів: 7.50
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: Матіко Галина Федорівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни, студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- закріплення та поглиблення теоретичних знань, одержаних студентами під час вивчення навчальних дисциплін;
- ознайомлення з структурою та організацією бази практики;
- практичне вивчення основних технологічних процесів і технологічного обладнання;
- вивчення теоретичних та практичних питань для виконання магістерської кваліфікаційної роботи;
- одержання практичних навиків з експлуатації теплоенергетичного обладнання та засобів автоматизації, в тому числі найбільш сучасного – на новій технологічній базі;
- вивчення основних нормативно-технічних документів (стандартів, технічних умов тощо), що використовуються на базі практики;
- ознайомлення з методами розрахунку економічних показників роботи бази практики;
- збір матеріалів для виконання магістерської кваліфікаційної роботи;
- вибір відповідного економічного обґрунтування магістерської кваліфікаційної роботи.
фахових:
- здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності;
- здатність застосовувати знання і розуміння наукових понять, теорій і методів, необхідних для вирішення задач синтезу ядерних та теплоенергетичних систем АЕС, керування технологічними процесами на АЕС;
- здатність до знання і розуміння сучасних технологій процесів та систем технологічної підготовки виробництва, технічних характеристик, конструктивних особливостей та призначення ядерного та теплоенергетичного устаткування АЕС.
Результати навчання: • знати конструктивне виконання та технологічні особливості основного теплотехнічного устаткування;
• знати сучасну технологію проектування теплоенергетичного обладнання АЕС;
• знати методи і форми оперативно-диспетчерського управління технологічними процесами;
• вміти монтувати і налагоджувати теплотехнічне обладнання, запускати, експлуатувати та зупиняти реакторні, парогенераторні і турбінні установки;
• вміти досліджувати стосовно до теми бакалаврської роботи питання проектування та налагодження систем АЕС;
• вміти аналізувати існуючі технологічні процеси перетворення ядерної енергії в теплову і електричну, проводити порівняльну оцінку стану виробництва до і після втілення заходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Атомні електричні станції, частина 1, частина 2
• Режими роботи атомних електростанцій.
Короткий зміст навчальної програми: Практика – обов’язкова компонента освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів з атомної енергетики. Вона є важливою та обов’язковою ланкою освітнього процесу і дає змогу закріпити знання і навички за спеціальністю, здобуті під час вивчення теоретичних курсів, забезпечити набуття фахових компетентностей студентів, здатності до самостійного навчання та проведення наукових робіт і розробок та/або проектно-конструкторських робіт, аналізу результатів і підготовки до їх оприлюднення, а також забезпечення конкурентоспроможності випускників при їх працевлаштуванні на українському та міжнародному ринках праці.
Опис: Історія бази практики, значення бази в системі народного господарства України;
Сировина, що використовується для виготовлення продукції;
Номенклатура основної продукції та показники її якості;
Відходи виробництва та методи їх утилізації;
Технологічні процеси бази практики: технологічні схеми, фізико-хімічні основи процесів, характеру процесу (періодичний, безперервний), параметри процесу та допустимі відхилення;
Контроль параметрів технологічного процесу (температури, тиску, витрати, концентрації, тощо). Автоматичні методи контролю і конструкції технічних засобів (принцип дії, тип, основні технічні і метрологічні характеристики).
Автоматичне регулювання, автоматизоване та дистанційне керування технологічними процесами (цехами, виробництвами, тощо);
Керування процесами за критеріями економії енергії;
Схеми сигналізації, захисту та блокування;
Розміщення технічних засобів автоматизації на щитах і пультах;
Визначення параметрів об’єктів регулювання.
Структура метрологічної служби, підрозділів АСК і КВПіА;
Участь в експлуатаційному обслуговуванні, ремонті та наладці теплоенергетичного обладнання.
Основні питання експлуатації, ремонту, монтажу і налагодження теплоенергетичного обладнання та проектування енергетичних об’єктів.
Організація робіт з експлуатації енергетичного обладнання;
Організація робіт з ремонту енергетичного обладнання;
Організація робіт з монтажу енергетичного обладнання;
Організація робіт з налагодження енергетичного обладнання;
Нормативно-технічні документи, що використовуються на базі практики.
Основні питання з економіки повинні включати методики визначення трудомісткості робіт і заробітної плати, прогресивних норм витрати матеріальних та енергетичних ресурсів для забезпечення сучасного міжнародного рівня ресурсоощадності, а також господарські взаємовідносини з внутрішніми споживачами (всередині підприємства) продукції та послуг і договірні взаємовідносини із зовнішніми споживачами.
Методики визначення трудомісткості робіт і заробітної плати, прогресивних норм витрати матеріальних та енергетичних ресурсів для забезпечення сучасного міжнародного рівня ресурсоощадності, а також господарські взаємовідносини з внутрішніми споживачами (всередині підприємства) продукції та послуг і договірні взаємовідносини із зовнішніми споживачами.
Охорона праці та захист навколишнього природного середовища.
Методи та критерії оцінювання: Підсумкове оцінювання проводиться за результатами захисту письмового звіту з практики та на основі відгуку про роботу студента під час практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Підсумковий контроль (100%, залік): захист письмових звітів з практики усна форма (100%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Топольницький М.В. Атомні електричні станції: Підручник для ВУЗів. – Львів: Видавництво “Бескид Біт”, 2005. – 524 с.
2. Иванов В.А. Эксплуатация АЭС : учебник для вузов. – Санкт-Петербург: Энергоатомиздат, 1994. – 384 с.
3. Атомные электрические станции с ВВЭР: Режимы, характеристики, эфективность / Р.З. Аминов, В.А. Хрусталев, А.С. Духовенский, А.И. Осадчий. – М.: Энергоатомиздат, 1990. – 264 с.
4. Острейковский В. А. Эксплуатация атомных станций: Учебник для вузов. – М.: Энергоатомиздат. – 1999. – 928 с.
5. Тевлин С.А. Атомные электрические станции с реакторами ВВЭР-1000. – М: Изд-во МЭИ, 2008. – 358 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).