Наукова робота у музейній та пам'яткоохоронній діяльності

Спеціальність: Музейна, пам'яткоохоронна діяльність і культурний туризм
Код дисципліни: 6.027.03.O.064
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: к.і.н. Банах В. М.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Здатність продемонструвати знання і розуміння наукових засад організації, модернізації процесів у професійній галузі. Виконувати облік, консервацію й збереження фондів музею. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи й досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи екскурсійної діяльності в музейній, пам'яткоохоронній і туристичній галузях
Короткий зміст навчальної програми: Наукові дослідження в музеї спрямовані на створення оптимально-ефективних умов для здійснення процесу відбору музейних предметів, їх вивчення, збереження та експонування. У процесі цієї діяльності відбувається комплексне дослідження як самого музейного предмету, так і взаємовідносин музейного предмету з першопочаткових середовищем його побутування, його місця у музейних фондах, а також особливостей його взаємовідносин із відвідувачем. Науково-дослідницька діяльність в музеї та пам'яткоохоронній галузі відбувається у двох взаємопов’язаних площинах: 1. галузеві дослідження, які за своїм змістом співпадають із дослідженнями в інших наукових установах. В цих дослідженнях музейні предмети вивчаються з точки зору нового знання, які вони дають конкретній галузі знань; 2. музеєзнавчі дослідження, спрямовані на здобуття нових знань із теорії та методології колекціонування, збереження, опрацювання, експонування та інших видів використання музейних предметів. Отримані нові знання ведуть до наукової оцінки музейних колекцій, доповнення існуючих, складення спеціальної документації, науково-організованої експозиції та друку каталогів та публікацій.
Методи та критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (екзамен).
Рекомендована література: 1. Банах В. М. Феномен музейного предмету: музеологічний аспект // Молодий вчений .№8 (48). 2017. С. 26 – 30. 2. Банах В., Барановська Н. Експозиційна робота музеїв. Навчальний посібник – Львів: Логос, 2018 – 175 с. 3. Банах В. М. Музейні інновації та інтерактивність у теорії та практиці музейної справи // Історико-культурні студії №1 (3). 2016. С. 1 – 5. 4. Долак Ян. Вещь в музее. Музейная коллекция как структура // Studia Slavica et Balcanica Petropolitana. 2018. № 2. С. 25-35. 5. Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали П’ятої науково-практичної конференції (28–29 вересня 2017 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2017. – 132 с. 6. Bogunia-Borowska М. The Museum as a Space of Social Relations. Oskar Schindler’s Enamel Factory Museum in Cracow and POLIN Museum of the History of Polish Jews in Warsaw. Monitoring of Public Opinion: Economic and Social Changes. 2016. № 5. P. 233—255s