Комунікаційні технології

Спеціальність: Управління ІТ продуктами
Код дисципліни: 6.124.04.O.008
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: д.т.н., проф. Литвин Василь Володимирович ФОП О. Гірна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечити студентам здобуття поглиблених теоретичних та практичних знань, умінь та розуміння для успішного виконання професійних обов’язків за спеціальністю «Системний аналіз» та підготувати студентів для подальшого навчання за обраною спеціалізацією. Мета дисципліни – вивчення методів та засобів комунікацій в ІТ галузі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ) Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми системного аналізу у професійній діяльності або в процесі навчання, що передбачають застосування теоретичних положень та методів системного аналізу та інформаційних технологій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов/ фахові компетентності: К28. Здатність вести переговори та здійснювати публічні виступи.
Результати навчання: ПР25. Знати і вміти формувати брендову стратегію ІТ продукту та взаємодію з громадськістю. ПР26. Володіти і вміти застосовувати сучасні технології управління проєктами та розуміти методології проєктної роботи. ПР27. Володіти сучасними навиками ефективного налагоджування комунікаційних процесів, організовувати обговорення складної проблеми без втрат часу та за короткий термін виконати усі заплановані дії із максимальним залученням учасників процесу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Дискретна математика Програмування та командна робота Алгоритмізація та програмування Основи лідогенерації та маркетингу
Короткий зміст навчальної програми: Курс присвячений комунікаційним технологіям під час управління ІТ продуктами.
Опис: Комунікація. Вступ. Зв’язок комунікації і продажів. Основні поняття комунікаційних технологій. Місце комунікації в процесі продажу. Зв’язок навичок комунікації і ефективних продажів на кожному етапі продажу. Перспектива комунікації Функції комунікації, Типи і види комунікацій за різними критеріями: ітерперсональна, групова, масова комунікація; усна, письмова; вербальна, невербальна. Зв’язок типу комунікації і етапу продажу. Вибір правильних видів комунікації. Комунікація як процес. Розгляд основних моделей комунікації. Модель комунікації з точки зору забезпечення основних функцій продажу. Бар’єри комунікацій. Принципи ефективної комунікації. Невербальна комунікація Вплив невербальної комунікації на ефективне донесення і отримання інформації. Елементи невербальної комунікації. Зовнішній вигляд, постава, голос, жести, час, простір. Активне слухання. Місце невербальної комунікації в процесі продажу. Міжособова комунікація Розуміння міжособової комунікації. Різниця в спілкуванні в сім’ї та бізнесі. Отримання інформації та самопрезентація. Спілкування особисте та дистанційне. «Холодне» спілкування і спілкування із знайомими людьми. Комунікація в групах Групова комунікація та комунікація за принципом 1-до-групи. Інтереси мовців в групі. Фасилітація групової комунікації. Масова комунікація. Особливості масової комунікації. Масова комунікація і продажі. Комунікація і соц. мережі. Імідж і PR при масовій комунікації. Міжнародна комунікація Особливості міжнародної комунікації. Міжкультурні особливості Письмова комунікація Письмова комунікація як основний засіб комунікації в ІТ компанії. Холодні листи. Листи зворотнього зв’язку. Як повідомляти негативну інформацію письмово. Індивідуальна та масова письмова комунікація. Кризисна комунікація Комунікація і конфлікти. Робота з запереченнями. Комунікація на масових заходах. Нетворкінг Презентація і самопрезентація. Нетворкінг. «Small talks» - техніка знайомства і початку розмови з незнайомцями на бізнес заходах. Невербальна комунікація, публікації, друковані матеріали як засіб донесення іміджу на масових заходах. Тактики спілкування Комунікація як основний засіб переконання замовника. Тактики спілкування. Тактики перемовин. Дзвінки. Інтерв’ю Дзвінки. Техніки першого дзвінка. Інтерв’ю. Аналіз і отримання інформації від співрозмовника. Переговори Техніки переконання замовників. Ціноутворення і цінність. Створення переконливих повідомлень
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних практичних робіт та екзаменаційного контролю (письмової та усної компоненти) у формі тестових запитань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) : виконання практичних завдань – 40 балів. Семестровий контроль (СК) : письмова компонента - 50 балів; усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення Конспект лекцій, методичні вказівки до виконання лабораторних робіт, методичні вказівки для дидактичного забезпечення самостійної роботи. ВНС: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9669 Рекомендована література Базова 1. Інформаційне забезпечення систем прийняття рішень в економіці, техніці та організаційних сферах: Колективна монографія; під заг. ред. Л.М. Савчук. – Донецьк: ЛАНДОН-ХХІ, 2013. – 592 с. 2. Інформаційні складові сучасних підходів до управління економікою: Міжнародна колективна монографія; під заг. ред. Л.М. Савчук. – Донецьк: ЛАНДОН-ХХІ, 2013. – 414 с. 3. Бакушевич Я. М. Інформатика та комп'ютерна техніка: навчальний посібник / Я. М. Бакушевич, Ю. Б. Капаціла. – Л:«Магнолія», – 2009, – 312 с. 4. Дибкова Л. М. Інформатика і комп'ютерна техніка: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. 3-є вид., доповнене, К., Академвидав, 2011, – 464 с. Допоміжна 1. Тулупьев А. Л. Байесовские сети: логико-вероятностный подход / А.Л.Тулупьев, С.И. Николенко, А.Б.Сироткин – СПб.: Наука, 2006. – 608 с. Інформаційні ресурси https://docs.microsoft.com/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Комунікаційні технології (курсова робота)

Спеціальність: Управління ІТ продуктами
Код дисципліни: 6.124.04.O.010
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: д.т.н., проф. Литвин Василь Володимирович ФОП О. Гірна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечити студентам здобуття поглиблених теоретичних та практичних знань, умінь та розуміння для успішного виконання професійних обов’язків за спеціальністю «Системний аналіз» та підготувати студентів для подальшого навчання за обраною спеціалізацією. Мета дисципліни – вивчення методів та засобів комунікацій в ІТ галузі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ) Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми системного аналізу у професійній діяльності або в процесі навчання, що передбачають застосування теоретичних положень та методів системного аналізу та інформаційних технологій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов/ фахові компетентності: К28. Здатність вести переговори та здійснювати публічні виступи.
Результати навчання: ПР25. Знати і вміти формувати брендову стратегію ІТ продукту та взаємодію з громадськістю. ПР26. Володіти і вміти застосовувати сучасні технології управління проєктами та розуміти методології проєктної роботи. ПР27. Володіти сучасними навиками ефективного налагоджування комунікаційних процесів, організовувати обговорення складної проблеми без втрат часу та за короткий термін виконати усі заплановані дії із максимальним залученням учасників процесу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Дискретна математика Програмування та командна робота Алгоритмізація та програмування Основи лідогенерації та маркетингу
Короткий зміст навчальної програми: Курс присвячений комунікаційним технологіям під час управління ІТ продуктами.
Опис: Комунікація. Вступ. Зв’язок комунікації і продажів. Основні поняття комунікаційних технологій. Місце комунікації в процесі продажу. Зв’язок навичок комунікації і ефективних продажів на кожному етапі продажу. Перспектива комунікації Функції комунікації, Типи і види комунікацій за різними критеріями: ітерперсональна, групова, масова комунікація; усна, письмова; вербальна, невербальна. Зв’язок типу комунікації і етапу продажу. Вибір правильних видів комунікації. Комунікація як процес. Розгляд основних моделей комунікації. Модель комунікації з точки зору забезпечення основних функцій продажу. Бар’єри комунікацій. Принципи ефективної комунікації. Невербальна комунікація Вплив невербальної комунікації на ефективне донесення і отримання інформації. Елементи невербальної комунікації. Зовнішній вигляд, постава, голос, жести, час, простір. Активне слухання. Місце невербальної комунікації в процесі продажу. Міжособова комунікація Розуміння міжособової комунікації. Різниця в спілкуванні в сім’ї та бізнесі. Отримання інформації та самопрезентація. Спілкування особисте та дистанційне. «Холодне» спілкування і спілкування із знайомими людьми. Комунікація в групах Групова комунікація та комунікація за принципом 1-до-групи. Інтереси мовців в групі. Фасилітація групової комунікації. Масова комунікація. Особливості масової комунікації. Масова комунікація і продажі. Комунікація і соц. мережі. Імідж і PR при масовій комунікації. Міжнародна комунікація Особливості міжнародної комунікації. Міжкультурні особливості Письмова комунікація Письмова комунікація як основний засіб комунікації в ІТ компанії. Холодні листи. Листи зворотнього зв’язку. Як повідомляти негативну інформацію письмово. Індивідуальна та масова письмова комунікація. Кризисна комунікація Комунікація і конфлікти. Робота з запереченнями. Комунікація на масових заходах. Нетворкінг Презентація і самопрезентація. Нетворкінг. «Small talks» - техніка знайомства і початку розмови з незнайомцями на бізнес заходах. Невербальна комунікація, публікації, друковані матеріали як засіб донесення іміджу на масових заходах. Тактики спілкування Комунікація як основний засіб переконання замовника. Тактики спілкування. Тактики перемовин. Дзвінки. Інтерв’ю Дзвінки. Техніки першого дзвінка. Інтерв’ю. Аналіз і отримання інформації від співрозмовника. Переговори Техніки переконання замовників. Ціноутворення і цінність. Створення переконливих повідомлень
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних практичних робіт та екзаменаційного контролю (письмової та усної компоненти) у формі тестових запитань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестровий контроль (СК) : захист курсової роботи - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення Конспект лекцій, методичні вказівки до виконання лабораторних робіт, методичні вказівки для дидактичного забезпечення самостійної роботи. ВНС: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9669 Рекомендована література Базова 1. Інформаційне забезпечення систем прийняття рішень в економіці, техніці та організаційних сферах: Колективна монографія; під заг. ред. Л.М. Савчук. – Донецьк: ЛАНДОН-ХХІ, 2013. – 592 с. 2. Інформаційні складові сучасних підходів до управління економікою: Міжнародна колективна монографія; під заг. ред. Л.М. Савчук. – Донецьк: ЛАНДОН-ХХІ, 2013. – 414 с. 3. Бакушевич Я. М. Інформатика та комп'ютерна техніка: навчальний посібник / Я. М. Бакушевич, Ю. Б. Капаціла. – Л:«Магнолія», – 2009, – 312 с. 4. Дибкова Л. М. Інформатика і комп'ютерна техніка: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. 3-є вид., доповнене, К., Академвидав, 2011, – 464 с. Допоміжна 1. Тулупьев А. Л. Байесовские сети: логико-вероятностный подход / А.Л.Тулупьев, С.И. Николенко, А.Б.Сироткин – СПб.: Наука, 2006. – 608 с. Інформаційні ресурси https://docs.microsoft.com/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).