Управління ризиками ІТ-продуктів

Спеціальність: Управління ІТ продуктами
Код дисципліни: 6.124.04.E.064
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: старший викладач, Рішняк Ігор Васильович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: знати методи якісного та кількісного оцінювання проектних ризиків, методи моделювання та керування ризиками; • вміти здійснити обстеження реальної системи, провести якісний та кількісний аналіз проектних ризиків;
Завдання: вміти провести моделювання ризиків, реалізувати основні етапи циклу життя системи керування ризиками.
Результати навчання: • знати методи якісного та кількісного оцінювання проектних ризиків, методи моделювання та керування ризиками; • вміти здійснити обстеження реальної системи, провести якісний та кількісний аналіз проектних ризиків; • вміти провести моделювання ризиків, реалізувати основні етапи циклу життя системи керування ризиками.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Системний аналіз • Імітаційне моделювання систем; • Теорія прийняття рішень; • Технології управління ІТ-проектами; • Управління процесами виконання проекту
Короткий зміст навчальної програми: стадії життєвого циклу ІТ-проектів, категорії ризиків ІТ-проектів та джерела їх виникнення, планування управління ризиками, ідентифікація та аналіз проектних ризиків, якісні та кількісні методи оцінювання ризиків, контроль та реагування на ризики, технології управління ризиками ІТ-проектів.
Опис: стадії життєвого циклу ІТ-проектів, категорії ризиків ІТ-проектів та джерела їх виникнення, планування управління ризиками, ідентифікація та аналіз проектних ризиків, якісні та кількісні методи оцінювання ризиків, контроль та реагування на ризики, технології управління ризиками ІТ-проектів.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, реферат, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, екзамен): письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Волков И.М. Грачова М.В. Проектный анализ. Учебник. М.: ЮНИТИ, 1998. • Грачова М.В. Аналіз проектних ризиків. Пос. Сел. М.:. Финастатинформ, 1999. • Катренко А.В. Системний аналіз об’єктів та процесів комп’ютеризації. – Львів: „Новий світ – 2000”, 2003. • Катренко А.В. Управління ІТ-проектами. Книга 1. Стандарти,моделі та методи управління проектами. Підручник – Львів: „Новий світ – 2000”, 2011. • Кобиляцький Л.С. Управління проектами: Навчальний посібник. –К.: МАУП, 2002 –200с. • Ларичев О.И. Теория и методы принятия решений. –М.: Логос, 2000. • Липаев В.В. Анализ и сокращение рисков проектов программных средств. Jet Info №1(140)/2005 • Фридмен М., Сэвидж Л. Дж. Анализ полезности при выборе среди альтернатив, предполагающих риск //Вехи экономической мысли: В 3-х т. / Сост. и ред. В.М.Гальперина. СПб.: Экономическая школа, 1999. • Управление проектами. Справочник для профессионалов. Под ред. И. И. Мазура и В. Д. Шапиро, 2001. • pmbok-2004
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).