Техніка та технологія фізичних досліджень

Спеціальність: Прикладна фізика та наноматеріали
Код дисципліни: 6.105.02.E.060
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: канд. техн. наук, доцент Кондир Анатолій Іванович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: -
Завдання: -
Результати навчання: • знати взаємозв'язок фізичних властивостей матеріалів з їхніми хімічним складом та будовою, основні тенденції та напрямки дослідження сучасних матеріалів, сучасні методи керування структурою та властивостями функціональних матеріалів, засоби стандартного програмного забезпечення для опрацювання результатів експерименту • вміти визначати структурні параметри та теплофізичні властивості; • застосовувати фізичні теорії сучасних методів дослідження, техніки та методики проведення експериментів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • пререквізити: механіка, молекулярна фізика, теоретична механіка і механіка суцільного середовища, атомна і ядерна фізика, квантова механіка, статистична фізика і термодинаміка, фізика твердого тіла, фізичне матеріалознавство; • кореквізити: фізика і технологія наносистем, наноматеріалознавство, імпедансна спектроскопія, комп'ютерне моделювання фізичних процесів
Короткий зміст навчальної програми: Систематизація властивостей матеріалів. Методи термодинамічного дослідження. Калориметрія. Термічний аналіз. Дилатометрія. Внутрішнє тертя. Вимірювання густини.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт та індивідуальних завдань, усне опитування, контрольні роботи (40 %); • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, залік)
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сучасні методи дослідження структури речовини. Спеціальний фізичний практикум: навч. посіб. / Лобода В.Б., Іваній В.С., Хурсенко С.М. та ін. За заг. ред. доц. В.Б. Ло-боди. – Суми : Університетська книга, 2010. – 259 с. 2. Кондир А.І. Сучасні методи фізичних досліджень: конспект лекцій // А.І. Кондир / Кафедра ПФН НУ «Львівська політехніка». 2016. – 361 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Техніка та технологія фізичних досліджень (курсова робота)

Спеціальність: Прикладна фізика та наноматеріали
Код дисципліни: 6.105.02.E.063
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: канд. техн. наук, доцент Кондир Анатолій Іванович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: -
Завдання: -
Результати навчання: • знати взаємозв'язок фізичних властивостей матеріалів з їхніми хімічним складом та будовою, основні тенденції та напрямки дослідження сучасних матеріалів, сучасні методи керування структурою та властивостями функціональних матеріалів, засоби стандартного програмного забезпечення для опрацювання результатів експерименту • вміти визначати структурні параметри та теплофізичні властивості; • застосовувати фізичні теорії сучасних методів дослідження, техніки та методики проведення експериментів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • пререквізити: механіка, молекулярна фізика, теоретична механіка і механіка суцільного середовища, атомна і ядерна фізика, квантова механіка, статистична фізика і термодинаміка, фізика твердого тіла, фізичне матеріалознавство; • кореквізити: фізика і технологія наносистем, наноматеріалознавство, імпедансна спектроскопія, комп'ютерне моделювання фізичних процесів
Короткий зміст навчальної програми: Систематизація властивостей матеріалів. Методи термодинамічного дослідження. Калориметрія. Термічний аналіз. Дилатометрія. Внутрішнє тертя. Вимірювання густини.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт та індивідуальних завдань, усне опитування, контрольні роботи (40 %); • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, залік)
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сучасні методи дослідження структури речовини. Спеціальний фізичний практикум: навч. посіб. / Лобода В.Б., Іваній В.С., Хурсенко С.М. та ін. За заг. ред. доц. В.Б. Ло-боди. – Суми : Університетська книга, 2010. – 259 с. 2. Кондир А.І. Сучасні методи фізичних досліджень: конспект лекцій // А.І. Кондир / Кафедра ПФН НУ «Львівська політехніка». 2016. – 361 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).