Деталі машин, частина 2

Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.00.O.037
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Малащенко Володимир Олександрович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчання навчальної дисципліни здобувачами освіти є оволодіння ними знаннями щодо конструкції і розрахунку деталей машин загального призначення і сучасними методами проектування механічних передач та інших технічних об‘єктів, які включають такі деталі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів вищої освіти наступних компетентностей у відповідності з ОПП: загальні компетентності: здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; здатність до застосування знань на практиці; здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел та використовувати інформаційні і комунікаційні технології; підвищення потенціалу що до подальшого навчання (ЗК 1,2,4,10); фахові компетентності: здатність застосовувати типові аналітичні методи та комп'ютерні програмні засоби для розв'язування інженерних завдань галузевого машинобудування, ефективні кількісні методи математики, фізики, інженерних наук, а також відповідне комп'ютерне програмне забезпечення для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування.. (ФК1); здатність застосовувати фундаментальні наукові факти, концепції, теорії, принципи для розв’язування професійних задач і практичних проблем галузевого машинобудування (ФК2). здатність використовувати комп‘ютеризовані системи проектування для вирішення прикладних завдань (ФК5).
Результати навчання: РН1. Знання і розуміння засад фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі РН2. Знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку. РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні. РН6. Відшуковувати потрібну наукову і технічну інформацію в доступних джерелах, зокрема, іноземною мовою, аналізувати і оцінювати її. РН14. Розробляти деталі та вузли машин із застосуванням систем автоматизованого проектування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Математика Інженерна графіка Теоретична механіка ТММ Супутні і наступні навчальні дисципліни Технологія машинобудування
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Деталі машин» передбачає вивчення здобувачами освіти загальних питань розрахунку і конструювання деталей машин і складальних одиниць загального призначення. Розрахунки деталей виконуються за механічними критеріями роботоздатності для забезпечення надійності їх роботи. Передбачається ознайомлення здобувачів освіти з питаннями стандартизації та уніфікації деталей, комп‘ютерними методами проектування і сучасними тенденціями машинобудування, знання яких потрібні для подальшого вивчення спеціальних дисциплін..
Опис: РОЗДІЛ 5. Тема. Приводи машин. Структура машин, структурні схеми приводів, характеристики двигунів, визначення потужності двигуна. Електричний, гідравлічний та пневматичні приводи. Приводи з ДВЗ. Тема. Редуктори. Загальні відомості, основні схеми редукторів, характеристики стандартних редукторів. Методика вибору редукторів загального призначення. Конструювання опор валів у редукторах. Загальні відомості, методи фіксування підшипників у корпусі. Конструкції опор з різними типами підшипників. РОЗДІЛ 6. Тема. Муфти приводів. Загальні відомості, класифікація, вибір стандартних і нестандартних муфт. Конструкції і розрахунок некерованих муфт (глухих, компенсуючих, пружних). Конструкції і розрахунок керованих муфт (кулачкових, зубчастих, фрикційних). Конструкції і розрахунок самокерованих муфт (запобіжних, обгінних, відцентрових). Тема. Пружини та інші елементи загального призначення Загальні відомості, класифікація, матеріали і допустимі напруження, виготовлення пружин. Розрахунок на міцність і конструювання пружин: витих, плоских, стержньових. Стальні канати. РОЗДІЛ 7. Тема. Хвильові передачі. Призначення, класифікація. Кінематика механізмів і хвильових передачах. Розрахунок і конструювання хвильової передачі.
Методи та критерії оцінювання: Контроль підготовленості до лабораторних занять. Захист звітів лабораторних робіт. Контроль знань на практичних заняттях. Контроль виконання завдань самостійної роботи. Захист курсового проекту роботи. Залік Екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 20 Лакбораторні 10 Практичні 10 Екзаменаційний контроль 80 Письмова компонента - 70 Усна компонента 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Малащенко В.О. Деталі машин. – Львів: Новий світ -2000, 2015. -192с. 2. Павлище В.Т. Основи конструювання та розрахунок деталей машин. Львів, Афіша, 2003, - 557 с. (друге видання ). 4. Ansel C. Ugural Mechanical Design of Machine Components. 2015. International Standard Book Number-13: 978-1-4398-8781-3 (eBook - PDF). 1010p. Допоміжна 1. Малащенко В.О., Сологуб Б.В. Деталі машин. Конспект лекцій. ¬– Львів: Видав. НУЛП, 2014. – 152 с. 2. Малащенко В.О. Муфти приводів, конструкції та приклади розрахунків. Львів, НУЛП, 2006. – 196 с. 3. Малащенко В.О., Стрілець В.М., Стрілець О.Р. Методи графічних розрахунків деталей машин. Рівне, НУВГП. 2013. – 320с. 4. Малащенко В.О., Павлище В.Т. Деталі машин. Збірник завдань та прикладів розрахунків. Львів, 2008. – 148 с. – Львів. Новий світ-2000,2010, – 216с. 5. Малащенко В.О. Муфти приводів, конструкції та приклади розрахунків. Львів, НУЛП, 2009. – 208 с. 6. Малащенко В.О., Янків В.В. Деталі машин. Проектування елементів механічних приводів. Львів. Новий світ-2000, 2013, – 264с. 7. Малащенко В.О., Янків В.В. Деталі машин. Курсове проектування. Львів. Новий світ – 2000, 2004, - 236 с.; 2006, - 252 с.; 2007, - 252 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Деталі машин, частина 2 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.00.O.039
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Малащенко Володимир Олександрович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчання навчальної дисципліни здобувачами освіти є оволодіння ними знаннями щодо конструкції і розрахунку деталей машин загального призначення і сучасними методами проектування механічних передач та інших технічних об‘єктів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів вищої освіти наступних компетентностей у відповідності з ОПП: загальні компетентності: здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; здатність до застосування знань на практиці; здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел та використовувати інформаційні і комунікаційні технології; підвищення потенціалу що до подальшого навчання (ЗК 1,2,4,10); фахові компетентності: здатність застосовувати типові аналітичні методи та комп'ютерні програмні засоби для розв'язування інженерних завдань галузевого машинобудування, ефективні кількісні методи математики, фізики, інженерних наук, а також відповідне комп'ютерне програмне забезпечення для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування.. (ФК1); здатність застосовувати фундаментальні наукові факти, концепції, теорії, принципи для розв’язування професійних задач і практичних проблем галузевого машинобудування (ФК2). здатність використовувати комп‘ютеризовані системи проектування для вирішення прикладних завдань (ФК5).
Результати навчання: РН1. Знання і розуміння засад фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі РН2. Знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку. РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні. РН14. Розробляти деталі та вузли машин із застосуванням систем автоматизованого проектування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Математика Інженерна графіка Теоретична механіка ТММ Супутні і наступні навчальні дисципліни Технологія машинобудування
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Деталі машин / КР» передбачає вивчення здобувачами освіти загальних питань розрахунку і конструювання деталей машин і складальних одиниць загального призначення. Розрахунки деталей виконуються за механічними критеріями роботоздатності для забезпечення надійності їх роботи. Передбачається ознайомлення здобувачів освіти з питаннями стандартизації та уніфікації деталей, комп‘ютерними методами проектування і сучасними тенденціями машинобудування, знання яких потрібні для подальшого вивчення спеціальних дисциплін.
Опис: 1. Завдання 2. Вибір двигуна та навантажуючі параметри передач 3. Розрахунок передач на міцність 4. Зусилля в зачепленні передач та навантаження на вали 5. Проектний розрахунок валів 6. Вибір та розрахунок підшипників 7. Перевірочний розрахунок шпонок 8. Визначення розмірів основних деталей редуктора 9. Мащення та ущільнення 10. Розрахунок та проектування муфти 11. Рама редукторної установки 12. Список літератури Графічна частина Арк.№1 Редуктор. Складальне креслення. Формат А1 Арк.№2 Редуктор. Деталювання. Вал тихохідний. Складальне креслення. Формат А3 Вал тихохідний. Креслення вала. Формат А3 Вал тихохідний. Креслення колеса зубчастого. Формат А3 Креслення муфти. Складальне креслення. Формат А3 Арк.№3 Привод. Складальне креслення. Формат А1
Методи та критерії оцінювання: Контроль роботи над аркушом КП №1 . Контроль роботи над аркушом КП №2 . Контроль роботи над аркушом КП №3. Контроль роботи над пояснювально-розрахунковою запискою КР.
Критерії оцінювання результатів навчання: Дотримання термінів виконання КП - 20 б. Якість виконання КП - 20 б. Захист КП - 60 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Анурьев В.И. Справочник конструктора-машиностроителя: В 3 т. – М., 1979–1982. Т.1 – 728 с. Т.2. – 559 с. Т.3. – 557 с. 2. Бочков В.Н. Чернилевский Д.В., Будько П.П. Детали машин: Атлас. – М., 1983. – 164 с. 3. Детали машин: Атлас конструкцій. (Беляев В.Н., Богатырев И.С., Буланже А.В. и др.) – М., 1979. – 367 с. 4. Дунаев П.Ф., Леликов О.П. Конструирование узлов и деталей машин. – М., 1985. – 416 с. 5. Малащенко В.О., Янків В.В. Деталі машин. Курсове проектування. Львів. Новий світ – 2000, 2004, - 236 с.; 2006, - 252 с.; 2007, - 252 с. 6. Павлище В.Т. Підшипники кочення. Довідник. Львів, Інтелект Захід, 2001, - 148 с. 7. Павлище В.Т., Данило Я.Я. Різьби, різьбові з”єднання та кріпильні деталі. Довідник. Львів, Інтелект-Захід, 2001. – 239 с. 8. Поляков В.С., Барбаш И.Д., Ряховский О.А. Справочник по муфтам. – Л., 1979. – 344 с. 9. Проектирование механических передач. Чернавский С.А., Снесарев Г.А., Козинцов Б.С. и др. – М., 1984. – 560 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).