Міжнародний фінансовий менеджмент

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.00.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., доцент Харчук Вікторія Юріївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою даної дисципліни є оволодіння шляхами розв'язку проблемних питань організації фінансових операцій ознайомлення зі специфікою проблем та протиріч функціонування грошових потоків та методами і прийомами роботи фінансового менеджера для здійснення професійного управління фінансовими активами суб'єктів виробничо-господарської діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: ІНТ Здатність виявляти та розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, генерувати нові ідеї у сфері міжнародних економічних відносин та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог. загальні компетентності: ЗК 1 Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК 4 Здатність працювати в команді. фахові компетентності: ФК 1 Здатність приймати обґрунтовані рішення щодо налагодження міжнародних економічних відносин на усіх рівнях їх реалізації. ФК 3 Здатність визначати і оцінювати прояви економічного глобалізму, виклики та дисбаланси глобального розвитку та їх вплив на міжнародні економічні відносини. ФК 6 Здатність застосовувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин і аналізі їхнього впливу на економічний розвиток країни. ФК 8 Здатність прогнозувати тенденції розвитку міжнародних ринків з урахуванням кон’юнктурних змін. ФКБ 2.3. Здатність аналізувати основні тенденції щодо географічного розміщення та галузевої структури іноземних інвестицій. ФКБ 3.2. Здатність цілеспрямовано діагностувати окремі сфери та параметри функціонування суб’єкта митної діяльності на засадах використання ефективних діагностичних методологій провідних країн світу.
Результати навчання: РН 1. Мати необхідні для професійної діяльності знання та навички з ділових комунікацій у сфері міжнародних економічних відносин, а також ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях, включаючи усну та письмову комунікацію іноземною мовою/іноземними мовами. РН 4. Приймати обґрунтовані рішення з проблем міжнародних економічних відносин за невизначених умов і вимог. РН 6. Аналізувати нормативно-правові документи, оцінювати аналітичні звіти, грамотно використовувати нормативно-розпорядчі документи та довідкові матеріали, вести прикладні аналітичні розробки, професійно готувати аналітичні матеріали. РН 8. Розробляти та досліджувати адаптивні моделі вирівнювання дисбалансів та нівелювання загроз глобального розвитку, пропонувати варіанти вирішення проблем за результатами дослідження. РН 11. Розуміти сутність соціального виміру глобального економічного розвитку та імплементувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН 13. Ідентифікувати зміни кон’юнктури ринків під дією невизначених факторів, здійснювати їх компаративний аналіз, критично оцінювати наслідки продукованих ідей та прийнятих рішень з метою прогнозування тенденції розвитку глобальних ринків. ЗН 2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності і на межі предметних галузей УМ2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності КОМ 2. Використання іноземних мов у професійній діяльності. АіВ 2. Відповідальність за розвиток професійного знання і ефективне застосування накопиченого практичного досвіду, оцінку стратегічного розвитку
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Міжнародна економіка; Міжнародний фондовий ринок кореквізити: Міжнародний стратегічний менеджмент, Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Міжнародний фінансовий менеджмент» ґрунтується на фундаментальних постулатах і результатах сучасних теоретико-прикладних досліджень у сфері міжнародного фінансового менеджменту, а саме: значення міжнародного фінансового управління, правове та податкове середовище фінансового менеджменту, оцінювання фінансового стану компанії, визначення вартості боргового цінного паперу, ризик і планування доходності підприємств, управління оборотним капіталом, управління грошовими коштами та ліквідними цінними паперами, короткострокове фінансування, аналіз ефективності капіталовкладень.
Опис: Значення фінансового управління. Фінансова звітність. Ключові фінансові показники. Фінансове середовище, фінансові ринки фінансові посередники та відсоткові ставки. Ризик і планування доходності корпорації. Вартість капіталу компанії. Оптимізація структури капіталу організації. Прості відсотки. Складні відсотки.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль знань студентів з дисципліни «Міжнародний фінансовий менеджмент» проводиться за такими формами: - опитування або тестування знань студентів з теоретичного матеріалу; - лабораторні роботи у формі презентації. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Екзамен відбувається у письмовій формі з наступною усною компонентою. Екзамен перед комісією студент складає в усній формі з фіксацією відповідей на письмовій роботі. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій; відповіді на питання при захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (30%): виконання лабораторних робіт, усне опитування; виконання контрольних робіт (для заочників); - підсумковий контроль (70%): тестування (40%), дискусія (30%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Харчук, В.Ю., 2021. Формування та використання систем гармонійного розвитку в умовах глобалізації бізнесу: теоретико-концептуальні засади та інструментарій моделювання. Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2. Харчук, В.Ю., Чернобай, Л.І., Рябічіна, Ю.С., 2021. Корпоративна соціальна відповідальність вітчизняних компаній: особливості імплементації та розкриття інформації. Підприємництво і торгівля: збірник наукових праць/Львівський торговельно-економічний університет, Вип. 28, с. 103 – 110. 3. David K. Eiteman; Arthur I. Stonehill; Michael H Moffett (2019). Multinational Business Finance, 15th Edition.: Pearson. 4. Michael H. Moffett, Arthur I. Stonehill, David K. Eiteman (2018) Fundamentals of Multinational Finance, 6th Edition. Pearson 5. Paul R. Krugman, Maurice Obstfeld, Marc Melitz (2018) International Finance: Theory and Policy, 11th Edition. Pearson 6. Frederic S., Stanley Eakins (2018). Financial Markets and Institutions, 9th Edition. Pearson. 7. Харчук, В.Ю., Омелянчук, A. Б., 2020. Analysis of GRI and CSR Reports, submitted by Ukrainian Companies. Modern Economics, 24, с. 200-204. 8. Харчук, В.Ю., Зіміна, Є. С., 2020. Prerequisites for the sustainable development of the Ukrainian economy. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку, Вип. 2, № 1, с. 122–134. 9. Bhide, A., 2022, Reversing Corporate Diversification, in The New Corporate Finance- Where Theory meets Practice, ed. D.H. Chew Jr., McGraw Hill. 10. Bierman, H. and S. Smidt, 2020, The Capital Budgeting Decision, Macmillan Company, New York. 11. Black, F. and M. Scholes, 2022, The Valuation of Option Contracts and a Test of Market Efficiency, Journal of Finance, Vol 27, 399-417. 12. Методичні вказівки для самостійної роботи з курсу «Міжнародний фінансовий менеджмент» для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 292 «Міжнародні економічні відносини» галузі знань 29 Міжнародні відносини "Міжнародна економіка" всіх форм навчання / Укл. І.Б.Олексів, В. Ю. Харчук – Львів: НУ ЛП, Самвидав, 2020р. – 40с. № 3625 від 15.09.2020р. 13. Методичні вказівки для проведення лабораторних занять з курсу „Міжнародний фінансовий менеджмент” для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 292 «Міжнародні економічні відносини» галузі знань 29 Міжнародні відносини "Міжнародна економіка" всіх форм навчання / Укл. В.Ю. Харчук, І.Б. Олексів. – Львів: НУ ЛП, Самвидав, 2020р. – 40с. № 3626 від 15.09.2020р. 14. Кузьмін О.Є., Олексів І.Б., Харчук В.Ю. Міжнародний фінансовий менеджмент: Конспект лекцій, НУ ЛП, Самвидав, 2020. – 90с. № 3626 від 15.09.2020р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).