Оподаткування міжнародної економічної діяльності

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.00.M.010
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Дорошкевич К. О.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: володіння теоретичними основами та практичними навиками проведення операцій в сфері обслуговування зовнішньоекономічних та інвестиційних операцій фізичних і юридичних осіб, специфікою оподаткування діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин, планування вихідних фінансових потоків, пов’язаних зі сплатою податків та зборів; визначення податкового навантаження та застосування податкового планування з метою покращення показників фінансово-господарської діяльності підприємства
Завдання: ЗК 2.Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК3.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК4.Здатність працювати в команді. ЗК5.Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
Результати навчання: РН 4. Приймати обґрунтовані рішення з проблем міжнародних економічних відносин за невизначених умов і вимог. РН 5 Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів. РН 9. Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їхніх конкурентних позицій та переваг на світових ринках. ЗН 1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи. ЗН 2 Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності і на межі предметних галузей. КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. АіВ1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та навиків прогнозування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: міжнародний фінансовий менеджмент; кореквізит: бізнес–планування експортно-імпортної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Сутність і основні принципи оподаткування зовнішньоекономічної діяльності, особливості оподаткування окремих видів міжнародної економічної діяльності, повернення ПДВ і податкові кредити міжнародної економічної діяльності, нарахування та сплата акцизу, оподаткування товарообмінних операцій (бартер), митні платежі у системі оподаткування зовнішньоекономічної діяльності.
Опис: Навчальна дисципліна присвячена вивченню сутності та основних принципів оподаткування зовнішньоекономічної діяльності, особливостей оподаткування окремих видів міжнародної економічної діяльності, відшкодування ПДВ та податкових пільг суб’єктів міжнародних економічних відносин, нарахування та сплати акцизного збору, оподаткування товарообмінних (бартерних) операцій, вивченню митних платежів у системі оподаткування зовнішньоекономічної діяльності.
Методи та критерії оцінювання: підсумковий контроль у формі диференційованого заліку за результатами: виконання та захисту лабораторних робіт (30%), усного опитування (20%), письмового опитування у формі тестування (50%)
Критерії оцінювання результатів навчання: робота на лабораторних заняттях це розв’язок задач, ситуаційних вправ, кейсів - 20 балів, опитування, тестування - 10 балів, разом – 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Adiputra, I. M. P., Martani, D., & Martadinata, I. P. H. (2019). Corporate Social Responsibility, Corporate Governance and Aggressive Tax Action. Journal of Economics, Business & Accountancy Ventura, 22(2). https://doi.org/10.14414/jebav.v22i2.1295 2. Behravan H, Nowghani M, Ojaghlou K. The Case Study of Tax Action and Effective Sociological Factors for Taxpayers of VAT in Zanjan. taxjournal. 2016; 24 (30). URL: http://taxjournal.ir/article-1-920-en.html. 3. Bourdeaux C. , Pathak R. , Wallace S. State Tax Measures and Revenue Growth through and Post-Crisis. Proceedings. Annual Conference on Taxation and Minutes of the Annual Meeting of the National Tax Association. Vol. 109 (2016), pp. 1-21. 4. Beliza, N. (2015). Effect of Tax Aggressiveness, Level Earnings Persistence, and Corvorate Governance on Firm Value. 5. Doroshkevych K., Maslak O., Voronovska M., Salata I. Use of Markov chains for modeling processes of strategic planning of innovative activity of the enterprise // WSEAS Transactions on Environment and Development. – 2020. – Vol. 16. – P. 440–447. 6. Doroshkevych K., Maslak O., Motorniuk U., Zhezhuha V., Terebuh M., Malinovska O. The choice of tactical approaches to the implementation of enterprise strategy in terms of innovative development [Електронний ресурс] // Estudios de Economia Aplicada. – 2021. – Vol. 39, No.7
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).