Міжнародні інвестиційно-інноваційні програми і проєкти підприємств

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.02.E.021
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Дорошкевич К. О.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є оволодіння базовими знаннями та одержання практичних навичок з управління міжнародними інноваційно-інвестиційними проектами, ознайомлення з процесами, які супроводжують планування та реалізацію міжнародних проектів, набуття навичок адаптації та впровадження проектних рішень у практичну діяльність.
Завдання: Здатність виявляти та розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, генерувати нові ідеї у сфері міжнародних економічних відносин та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог. ЗК.4.Здатність працювати в команді.
Результати навчання: РН 4 Приймати обґрунтовані рішення з проблем міжнародних економічних відносин за невизначених умов і вимог. РН 6. Аналізувати нормативно-правові документи, оцінювати аналітичні звіти, грамотно використовувати нормативно-розпорядчі документи та довідкові матеріали, вести прикладні аналітичні розробки, професійно готувати аналітичні матеріали. РН 9 Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їхніх конкурентних позицій та переваг на світових ринках. РН11 Розуміти сутність соціального виміру глобального економічного розвитку та імплементувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН 13. Ідентифікувати зміни кон’юнктури ринків під дією невизначених факторів, здійснювати їх компаративний аналіз, критично оцінювати наслідки продукованих ідей та прийнятих рішень з метою прогнозування тенденції розвитку глобальних ринків. ЗН 1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи. АіВ 2 Відповідальність за розвиток професійного знання і ефективне застосування накопиченого практичного досвіду, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит:міжнародний стратегічний менеджмент; міжнародний фінансовий менеджмент - кореквізит: управління міжнародними інноваційними системами, управління міжнародною конкурентоспроможністю.
Короткий зміст навчальної програми: Загальна характеристика управління міжнародними інноваційно-інвестиційними програмами і проектами. Середовище міжнародного проектного менеджменту. Обґрунтування доцільності реалізації міжнародних інноваційно-інвестиційних програм і проектів та оцінювання економічної ефективності. Організаційні системи та організаційні структури управління міжнародними інноваційно-інвестиційними проектами. Процеси управління міжнародними інноваційно-інвестиційними програмами і проектами. Управління інтеграцією в міжнародних інноваційно-інвестиційних програмах і проектах. Управління змістом міжнародного інноваційно-інвестиційного проекту. Управління часом у міжнародних інноваційно-інвестиційних програмах і проектах. Управління вартістю міжнародного інноваційно-інвестиційного проекту. Управління якістю у міжнародних інноваційно-інвестиційних програмах проектах. Управління ресурсами у міжнародних інноваційно-інвестиційних програмах і проектах. Управління інформаційним зв’язком у міжнародних інноваційно-інвестиційних програмах і проектах. Управління ризиком у міжнародних інноваційно-інвестиційних програмах і проектах. Управління закупівлями у міжнародних інноваційно-інвестиційних проектах.
Опис: Тема. 1. Загальна характеристика управління міжнародними інноваційно-інвестиційними програмами і проектами. Поняття та класифікація міжнародних інноваційно-інвестиційних програм і проектів, сутність управління міжнародними програмами та проектами. Тема 2. Середовище міжнародного проектного менеджменту. Фази та життєвий цикл міжнародного інноваційно-інвестиційного проекту. Зацікавлені сторони інноваційно-інвестиційного проекту Тема 3. Обґрунтування доцільності реалізації міжнародних інноваційно-інвестиційних програм і проектів та оцінювання економічної ефективності. Обґрунтування доцільності міжнародних інноваційно-інвестиційних програм та проектів. Оцінювання ефективності міжнародних інноваційно-інвестиційних програм і проектів. Тема 4. Організаційні системи та організаційні структури управління міжнародними інноваційно-інвестиційними проектами. Організаційні системи, організаційні структури управління міжнародними програмами та проектами. Побудова організаційних структур управління інноваційно-інвестиційних програм і проектів. Тема 5. Процеси управління міжнародними інноваційно-інвестиційними програмами і проектами. Процеси у міжнародних проектах. Групи процесів у міжнародних проектах. Узгодження взаємодій між процесами у міжнародних інноваційно-інвестиційних проектах. Тема 6. Управління інтеграцією в міжнародних інноваційно-інвестиційних програмах і проектах. Загальна характеристика управління інтеграцією в інноваційно-інвестиційному проекті. Розробка плану міжнародного інноваційно-інвестиційного проекту. Виконання плану проекту. Загальний контроль за змінами Тема 7. Управління змістом міжнародного інноваційно-інвестиційного проекту. Загальна характеристика управління змістом проекту. Ініціалізація, планування, визначення та перевірка змісту проекту. Контроль за змінами змісту міжнародного інноваційно-інвестиційного проекту Тема 8. Управління часом у міжнародних інноваційно-інвестиційних програмах і проектах. Загальна характеристика управління часом у міжнародних інноваційно-інвестиційних програмах і проектах. Визначення діяльності, задання послідовності та оцінювання тривалості робіт. Розроблення та контроль за дотриманням календарного плану Тема 9. Управління вартістю міжнародного інноваційно-інвестиційного проекту Загальна оцінка управління вартістю міжнародного інноваційно-інвестиційного проекту. Планування ресурсів, оцінювання та контролювання вартості. Визначення бюджету Тема. 10. Управління якістю у міжнародних інноваційно-інвестиційних програмах проектах. Загальна характеристика управління якістю у міжнародних інноваційно-інвестиційних програмах і проектах. Планування, контролювання та забезпечення якості міжнародних інноваційно-інвестиційних проектів
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): робота у ВНС, виконання лабораторних робіт, усне опитування; виконання контрольних робіт (для ЗФН); - підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: • виконання та захист лабораторних робіт (2 роботи по 15 балів) – 30 балів; • за виконання контрольного заходу (екзаменаційного завдання) – 70 балів (50 – письмова компонента, 20 – усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Doroshkevych K., Maslak O., Motorniuk U., Zhezhuha V., Terebuh M., Malinovska O. The choice of tactical approaches to the implementation of enterprise strategy in terms of innovative development [Електронний ресурс] // Estudios de Economia Aplicada. – 2021. – Vol. 39, No.7 2. Doroshkevych K., Maslak O., Voronovska M., Salata I. Use of Markov chains for modeling processes of strategic planning of innovative activity of the enterprise // WSEAS Transactions on Environment and Development. – 2020. – Vol. 16. – P. 440–447. 3. Kerzner H. (2017) Project management: a systems approach to planning, scheduling, and controllin. John Wiley & Sons, Inc. 4. Cordoba JR and Piki A. Facilitating project management education through groups as systems. Int J Proj Manag 2012; 30: 83–93. 5. Ojiako U, Chipulu M, Ashleigh M, et al. Project Management learning: key dimensions and saliency from student experiences. Int J Proj Manag 2014; 32(8): 1445–1458. 6. Rumeser D and Emsley M. Project management serious games and simulation: a comparison of three learning methods. J Mod Proj Manag 2018; 5(3): 62–73.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Міжнародні інвестиційно-інноваційні програми і проєкти підприємств (курсовий проєкт)

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.02.E.023
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Дорошкевич К.О.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою даного курсового проекту є: - ознайомлення з міжнародними проектами, їх характерними рисами та принципами управління; - ознайомлення з концепцією управління міжнародними проектами; - навчитись прийомів та методів управління змістом, часом, вартістю, трудовими ресурсами, якістю, ризиками міжнародних проектів тощо; - навчитись проводити фінансові розрахунки, пов’язані з управлінням міжнародними проектами.
Завдання: Здатність виявляти та розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, генерувати нові ідеї у сфері міжнародних економічних відносин та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог. ЗК 2.Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 3.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК 5.Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
Результати навчання: РН 2 Креативно мислити, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу і ресурсів на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій РН 3. Систематизувати, синтезувати й упорядковувати отриману інформацію, ідентифікувати проблеми, формулювати висновки і розробляти рекомендації, використовуючи ефективні підходи та технології, спеціалізоване програмне забезпечення з метою розв’язання складних задач практичних проблем з урахуванням крос-культурних особливостей суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН6 Аналізувати нормативно-правові документи, оцінювати аналітичні звіти, грамотно використовувати нормативно-розпорядчі документи та довідкові матеріали, вести прикладні аналітичні розробки, професійно готувати аналітичні матеріали. РН9 Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їхніх конкурентних позицій та переваг на світових ринках. РН 13 Ідентифікувати зміни кон’юнктури ринків під дією невизначених факторів, здійснювати їх компаративний аналіз, критично оцінювати наслідки продукованих ідей та прийнятих рішень з метою прогнозування тенденції розвитку глобальних ринків. РН14 Презентувати результати власних досліджень шляхом підготовки наукових публікацій і апробацій на наукових заходах. КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. АіВ 1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та навиків прогнозування. АіВ 3. Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Міжнародний фінансовий менеджмент, Міжнародний стратегічний менеджмент - кореквізит: управління міжнародними інноваційними системати, міжнародні інвестиційно-інноваційні програми і проекти підприємства
Короткий зміст навчальної програми: обґрунтування концепції міжнародного проекту, управління змістом проекту, управління часом проекту, управління якістю і трудовими ресурсами проекту, управління вартістю проекту, управління ризиками проекту
Опис: Курсовий проект складається із вступу, шести розділів, які становлять найважливіші етапи управління міжнародними програмами і проектами (розділ 1. Обґрунтування концепції міжнародного проекту; pозділ 2. Управління змістом проекту; pозділ 3. Управління часом проекту; poзділ 4. Управління якістю і трудовими ресурсами проекту; pозділ 5. Управління вартістю проекту; pозділ 6. Управління ризиками проекту), висновків, списку використаної літератури, додатків.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та підсумковий контроль: поточний контроль за виконанням індивідуального завдання, підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту (залік - 100%).
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль за виконанням індивідуального завдання, підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту (залік - 100%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Doroshkevych K., Maslak O., Motorniuk U., Zhezhuha V., Terebuh M., Malinovska O. The choice of tactical approaches to the implementation of enterprise strategy in terms of innovative development [Електронний ресурс] // Estudios de Economia Aplicada. – 2021. – Vol. 39, No.7 2. Doroshkevych K., Maslak O., Voronovska M., Salata I. Use of Markov chains for modeling processes of strategic planning of innovative activity of the enterprise // WSEAS Transactions on Environment and Development. – 2020. – Vol. 16. – P. 440–447. 3. Kerzner H. (2017) Project management: a systems approach to planning, scheduling, and controllin. John Wiley & Sons, Inc. 4. Cordoba JR and Piki A. Facilitating project management education through groups as systems. Int J Proj Manag 2012; 30: 83–93. 5. Ojiako U, Chipulu M, Ashleigh M, et al. Project Management learning: key dimensions and saliency from student experiences. Int J Proj Manag 2014; 32(8): 1445–1458. 6. Rumeser D and Emsley M. Project management serious games and simulation: a comparison of three learning methods. J Mod Proj Manag 2018; 5(3): 62–73.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).