Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.03.E.025
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Сай Леся Петрівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчальна дисципліна “Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності" орієнтована на вивчення засвоєння теоретичних основ митного обслуговування, формування сукупності знань та набуття практичних навичок з митного обслуговування міжнародної економічної діяльності та митного оформлення товарів і транспортних засобів відповідно до митного режиму переміщення через кордон, вивчення проблемних питань пов?язаних з переміщенням товарів через митний кордон України при здійсненні міжнародної економічної діяльності на основі застосування правових і методологічних принципів здійснення митного обслуговування міжнародної економічної діяльності.
Завдання: загальні компетентності: ЗК 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. фахові компетентності: ФК 1. Здатність приймати обґрунтовані рішення щодо налагодження міжнародних економічних відносин на усіх рівнях їх реалізації. ФК 8. Здатність прогнозувати тенденції розвитку міжнародних ринків з урахуванням кон’юнктурних змін. ФКБ 1.1. Здатність аналізувати та оцінювати основні моделі та стратегії розвитку суб’єктів міжнародних економічних відносин та проводити фундаментальну діагностику досліджуваного об’єкта на засадах використання сучасних підходів, методів та інструментів; ФКБ 1.3. Здатність ефективно використовувати на практиці теорії та концепції у сфері навчання та реалізації міжнародних економічних відносин.
Результати навчання: РН3. Систематизувати, синтезувати й упорядковувати отриману інформацію, ідентифікувати проблеми, формулювати висновки і розробляти рекомендації, використовуючи ефективні підходи та технології, спеціалізоване програмне забезпечення з метою розв’язання складних задач практичних проблем з урахуванням крос-культурних особливостей суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН 6.Аналізувати нормативно-правові документи, оцінювати аналітичні звіти, грамотно використовувати нормативно-розпорядчі документи та довідкові матеріали, вести прикладні аналітичні розробки, професійно готувати аналітичні матеріали РН 13. Ідентифікувати зміни кон’юнктури ринків під дією невизначених факторів, здійснювати їх компаративний аналіз, критично оцінювати наслідки продукованих ідей та прийнятих рішень з метою прогнозування тенденції розвитку глобальних ринків. ЗН 2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності і на межі предметних галузей. КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. АіВ 3. Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним. Методи навчання і викладання:Лекції, лабораторні заняття - інформаційно- рецептивний метод , репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу Самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький Методи оцінювання досягнення результатів навчання: Поточний і екзаменаційний контроль. Поточний контроль – усне опитування, оцінювання підготовленості студентів до виконання конкретної лабораторної роботи (вибіркове усне опитування на початку занять), захист лабораторних робіт (оцінювання виконання завдань за темою лабораторної роботи і оформлення індивідуального звіту з виконаної лабораторної роботи, усне опитування), захист контрольних робіт для заочної форми навчання. Екзамен: письмове і усне опитування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • пререквізити: міжнародна економіка, митна справа • кореквізит: бізнес-планування експортно-імпортної діяльності; інфраструктурне обслуговування міжнародної економічної діяльності державне управління митною діяльністю
Короткий зміст навчальної програми: Митна система України; організація митного контролю; характеристика системи митних режимів; митні платежі як інструмент митного регулювання міжнародної економічної діяльності; митна та фактурна вартість товару: сутність і методи визначення; товарна номенклатура зовнішньоекономічної діяльності; зовнішньоекономічні контракти в міжнародній діяльності; специфіка митного оформлення окремих видів міжнародної економічної діяльності; митне оформлення та декларування товарів і транспортних засобів; митний контроль і митне оформлення транспортних засобів, які переміщують товари через кордон транзитом; незаконне переміщення предметів через митний кордон; інтегрування митної системи України у світову як інструмент розвитку міжнародної економічної діяльності.
Опис: Тема 1. Митна система України Тема 2. Організація митного контролю Тема 3. Характеристика системи митних режимів Тема 4. Митні платежі як інструмент митного регулювання міжнародної економічної діяльності Тема 5. Митна та фактурна вартість товару: сутність і методи визначення Тема 6. Товарна номенклатура зовнішньоекономічної діяльності Тема 7. Зовнішньоекономічні контракти в міжнародній діяльності Тема 8. Специфіка митного оформлення окремих видів міжнародної економічної діяльності. Тема 9. Митне оформлення та декларування товарів і транспортних засобів Тема 10. Митний контроль і митне оформлення транспортних засобів, які переміщують товари через кордон транзитом Тема 11. Незаконне переміщення предметів через митний кордон Тема 12. Інтегрування митної системи України у світову як інструмент розвитку міжнародної економічної діяльності
Методи та критерії оцінювання: Основними формами контролю знань студентів є поточний контроль на лабораторних заняттях і підсумковий контроль на екзамені. Поточний контроль проводиться з метою виявлення готовності студентів до занять і їх вміння на практиці продемонструвати отримані знання шляхом використання таких методів оцінювання: усне вибіркове опитування, оцінювання підготовленості студентів до виконання конкретної лабораторної роботи (вибіркове усне опитування на початку занять), захист лабораторних робіт (оцінювання виконання завдань за темою лабораторної роботи і оформлення індивідуального звіту з виконаної лабораторної роботи, усне опитування), захист контрольних робіт для заочної форми навчання. Підсумковий контроль проводиться у формі екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка - 100балів : 1. Поточний контроль - 30 балів: Виконання і захист лабораторних робіт – 25 балів Усне опитування – 5 балів 2. Екзаменаційний контроль-70 балів: Письмова компонента -50 балів Усна компонента - 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Sai L. Resource support of enterprises in the conditions of transformation processes in the economy / L. Say, L. Gnylianska //Stages of formation and development of the economy of independent Ukraine : collective monograph. – Nurnberg, Germany: Verlag SWG imex GmbH, 2021.-321с. 2. Budz, O. and Budynskyi, R. Factors of impact on the customs service of enterprises’ business projects. European Journal of Economics and Management, 2020 - 6(1), pp. 83-93. 3. The Customs Activity and Corruption / Efim Obreja, Viorelia Gasca, Natalia Calenic; Transparency International - Moldova. – Ch.: Transparency International - Moldova, 2012 (Bons Offices). – 135 p. 4. Zyuzko, D. A. Customs-Business Partnership: world experience, reflection in the Customs Code of the Eurasion Economic Union/ Journal of Development Economics, vol. 72, pp. 57-89 5. S. Elahi, A. Hasanzadeh. Examining the role of electronic customs in facilitating exports /Journal of Business Research, 43 (2017)- 211р. 6. The Customs law of EC. – Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 2002. – 174 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності (курсовий проєкт)

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.03.E.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Сай Леся Петрівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчальна дисципліна “Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності" орієнтована на вивчення засвоєння теоретичних основ митного обслуговування, формування сукупності знань та набуття практичних навичок з митного обслуговування міжнародної економічної діяльності та митного оформлення товарів і транспортних засобів відповідно до митного режиму переміщення через кордон, вивчення проблемних питань пов?язаних з переміщенням товарів через митний кордон України при здійсненні міжнародної економічної діяльності на основі застосування правових і методологічних принципів здійснення митного обслуговування міжнародної економічної діяльності.
Завдання: ЗК 2.Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 3.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ФК1.Здатність приймати обґрунтовані рішення щодо налагодження міжнародних економічних відносин на усіх рівнях їх реалізації. ФК8.Здатність прогнозувати тенденції розвитку міжнародних ринків з урахуванням кон’юнктурних змін. ФК9.Здатність до самонавчання, підтримки належного рівня знань, готовність до опанування знань нового рівня, підвищення своєї фаховості та рівня кваліфікації. ФКБ 1.2. Здатність розвивати корпоративну соціальну відповідальність як чинник забезпечення конкурентоспроможності суб’єкта міжнародного бізнесу; ФКБ 1.3.Здатність ефективно використовувати на практиці теорії та концепції у сфері навчання та реалізації міжнародних економічних відносин.
Результати навчання: РН 2. Креативно мислити, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу і ресурсів на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій. РН3. Систематизувати, синтезувати й упорядковувати отриману інформацію, ідентифікувати проблеми, формулювати висновки і розробляти рекомендації, використовуючи ефективні підходи та технології, спеціалізоване програмне забезпечення з метою розв’язання складних задач практичних проблем з урахуванням крос-культурних особливостей суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН 6.Аналізувати нормативно-правові документи, оцінювати аналітичні звіти, грамотно використовувати нормативно-розпорядчі документи та довідкові матеріали, вести прикладні аналітичні розробки, професійно готувати аналітичні матеріали РН 13. Ідентифікувати зміни кон’юнктури ринків під дією невизначених факторів, здійснювати їх компаративний аналіз, критично оцінювати наслідки продукованих ідей та прийнятих рішень з метою прогнозування тенденції розвитку глобальних ринків. РН 14. Презентувати результати власних досліджень шляхом підготовки наукових публікацій і апробацій на наукових заходах. КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. АіВ 3. Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним. Методи навчання і викладання:консультації - інформаційно- рецептивний метод , репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу Самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький Методи оцінювання досягнення результатів навчання: захист курсового проекту (оцінювання виконання завдань за темою роботи і оформлення курсового проекту, усне опитування)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • пререквізити: глобальна економіка • кореквізит: бізнес-планування експортно-імпортної діяльності; державне управління митною діяльністю
Короткий зміст навчальної програми: Технологія митного оформлення товарів. Порядок переміщення та пропуск через митний кордон України відповідно до митного режиму. Розрахунок мита, митних платежів. Визначення митної та фактурної вартості імпортних товарів з використанням Інкотермс-2010.
Опис: 1. Характеристика системи митних режимів 2. Митні платежі як інструмент митного регулювання міжнародної економічної діяльності 3.. Митна та фактурна вартість товару: сутність і методи визначення 4. Специфіка митного оформлення окремих видів міжнародної економічної діяльності. 5. Митне оформлення та декларування товарів і транспортних засобів
Методи та критерії оцінювання: Поточний та підсумковий контроль: поточний контроль за виконанням індивідуального завдання, підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту (залік - 100%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів - 100 балів: 1.Оцінювання відповідності завданню, оцінювання рівня виконання завдань за темою роботи і оцінювання оформлення курсового проекту - 70балів; 2. Усне опитування -30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Sai L. Resource support of enterprises in the conditions of transformation processes in the economy / L. Say, L. Gnylianska //Stages of formation and development of the economy of independent Ukraine : collective monograph. – Nurnberg, Germany: Verlag SWG imex GmbH, 2021.-321с. 2. Budz, O. and Budynskyi, R. Factors of impact on the customs service of enterprises’ business projects. European Journal of Economics and Management, 2020 - 6(1), pp. 83-93. 3. The Customs Activity and Corruption / Efim Obreja, Viorelia Gasca, Natalia Calenic; Transparency International - Moldova. – Ch.: Transparency International - Moldova, 2012 (Bons Offices). – 135 p. 4. Zyuzko, D. A. Customs-Business Partnership: world experience, reflection in the Customs Code of the Eurasion Economic Union/ Journal of Development Economics, vol. 72, pp. 57-89 5. S. Elahi, A. Hasanzadeh. Examining the role of electronic customs in facilitating exports /Journal of Business Research, 43 (2017)- 211р. 6. The Customs law of EC. – Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 2002. – 174 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).