Управління міжнародною конкурентоспроможністю

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.03.E.026
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Кара Н.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Управління міжнародною конкурентоспроможністю» є дати студентам теоретичні знання та практичні навички управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств, галузей, регіонів.
Завдання: ІНТ Здатність виявляти та розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, генерувати нові ідеї у сфері міжнародних економічних відносин та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог. ЗК 5 Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. фахові компетентності: ФК 2 Здатність розробляти та аналізувати моделі розвитку національних економік і визначати їхню роль у сучасній світогосподарській системі. ФК 3 Здатність визначати і оцінювати прояви економічного глобалізму, виклики та дисбаланси глобального розвитку та їх вплив на міжнародні економічні відносини. ФК 4 Здатність оцінювати масштаби діяльності глобальних фірм та їх позиції на світових ринках. ФК 7 Здатність аналізувати й оцінювати геоекономічні стратегії країн, суб’єктів міжнародних економічних відносин з позиції національних економічних інтересів. ФКБ1.1. Здатність аналізувати та оцінювати основні моделі та стратегії розвитку суб’єктів міжнародних економічних відносин та проводити фундаментальну діагностику досліджуваного об’єкта на засадах використання сучасних підходів, методів та інструментів.
Результати навчання: РН 5. Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів. РН 7 Досліджувати й аналізувати моделі розвитку національних економік та обґрунтовувати заходи досягнення їх стратегічних цілей в умовах трансформації світогосподарських відносин. РН8. Розробляти та досліджувати адаптивні моделі вирівнювання дисбалансів та нівелювання загроз глобального розвитку, пропонувати варіанти вирішення проблем за результатами дослідження. РН 9. Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їхніх конкурентних позицій та переваг на світових ринках. РН 12 Визначати геоекономічні стратегії країн та їхні регіональні економічні пріоритети з урахуванням національних економічних інтересів і безпекової компоненти міжнародних економічних відносин у контексті глобальних проблем людства й асиметричності розподілу світових ресурсів. ЗН 1 Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи. УМ 1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує постійного оновлення й інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Глобальна економіка, Міжнародний стратегічний менеджмент - кореквізит: Міжнародна венчурна діяльність
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Управління міжнародною конкурентоспроможністю» розглядає питання: конкуренції в системі ринкової економіки; конкурентоспроможності товарів і послуг на міжнародному ринку; аналізу та оцінювання міжнародної конкурентоспроможності підприємств; стратегій міжнародної конкурентоспроможності; системи управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств; сучасні конкурентні політики країн та глобальна конкурентоспроможність.
Опис: Конкуренція в системі ринкової економіки. Конкурентоспроможність товарів і послуг на міжнародному ринку. Аналіз і оцінювання міжнародної конкурентоспроможності підприємств. Стратегії міжнародної конкурентоспроможності підприємств. Система управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств. Сучасні конкурентні політики країн та їхня ефективність. Глобальна конкурентоспроможність.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання завдань. Підсумковий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень; захист лабораторних робіт і контрольних робіт для заочників. Екзамен – письмове опитування та усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль (30%): робота у ВНС, виконання лабораторних робіт, усне опитування; виконання контрольних робіт (для ЗФН); - підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Rysin V., Galenko O., Duchynska N., Kara N., Voitenko O., Shalapak A. Financial convergence as a mechanism for modifying sectors of the global financial services market // Universal Journal of Accounting and Finance. – 2021. – Vol. 9, No. 1. – P. 65–73. 2. Audretsch, D., Lehmann, E., Meoli, M., & Vismara, S. (Eds.). (2016). University evolution, entrepreneurial activity and regional competitiveness. Basel: Springer International Publishing. 447 p. 3. Porter, M.E. & Heppelmann, J.E. (2017) "Why Every Organization Needs an Augmented Reality Strategy", Harvard Business Review, November 2017, pp. 46–62. 4. 4. Richard Mead, Tim G. Andrews International Management. – John Wiley & Sons, 2009. – Business & Economics. – 486 p. 5. Sforzi, F., & Amin, A. (Eds.). (2018). The institutions of local development. Routledge.216 p. 6. Ughanwa, D. O., & Baker, M. J. (2018). The role of design in international competitiveness. Routledge. 390 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Управління міжнародною конкурентоспроможністю (курсовий проєкт)

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.03.E.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Кара Н.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Управління міжнародною конкурентоспроможністю» є дати студентам теоретичні знання та практичні навички управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств, галузей, регіонів.
Завдання: ІНТ Здатність виявляти та розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, генерувати нові ідеї у сфері міжнародних економічних відносин та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог. ЗК 2 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 3 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК 5 Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ФК 4 Здатність оцінювати масштаби діяльності глобальних фірм та їх позиції на світових ринках. ФК 7 Здатність аналізувати й оцінювати геоекономічні стратегії країн, суб’єктів міжнародних економічних відносин з позиції національних економічних інтересів. ФК 9 Здатність до самонавчання, підтримки належного рівня знань, готовність до опанування знань нового рівня, підвищення своєї фаховості та рівня кваліфікації. ФКБ1.1. Здатність аналізувати та оцінювати основні моделі та стратегії розвитку суб’єктів міжнародних економічних відносин та проводити фундаментальну діагностику досліджуваного об’єкта на засадах використання сучасних підходів, методів та інструментів; ФКБ 1.3. Здатність ефективно використовувати на практиці теорії та концепції у сфері навчання та реалізації міжнародних економічних відносин.
Результати навчання: РН2 Креативно мислити, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу і ресурсів на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій РН 3. Систематизувати, синтезувати й упорядковувати отриману інформацію, ідентифікувати проблеми, формулювати висновки і розробляти рекомендації, використовуючи ефективні підходи та технології, спеціалізоване програмне забезпечення з метою розв’язання складних задач практичних проблем з урахуванням крос-культурних особливостей суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН 5. Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів. РН 9. Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їхніх конкурентних позицій та переваг на світових ринках. РН 12 Визначати геоекономічні стратегії країн та їхні регіональні економічні пріоритети з урахуванням національних економічних інтересів і безпекової компоненти міжнародних економічних відносин у контексті глобальних проблем людства й асиметричності розподілу світових ресурсів. РН 14 Презентувати результати власних досліджень шляхом підготовки наукових публікацій і апробацій на наукових заходах. ЗН 1 Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи. КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. АіВ 1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та навиків прогнозування. АіВ 3. Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Глобальна економіка, Міжнародний стратегічний менеджмент - кореквізит: Управління міжнародною конкурентоспроможністю, Міжнародна венчурна діяльність
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Управління міжнародною конкурентоспроможністю» розглядає питання: конкуренції в системі ринкової економіки; конкурентоспроможності товарів і послуг на міжнародному ринку; аналізу та оцінювання міжнародної конкурентоспроможності підприємств; стратегій міжнародної конкурентоспроможності; системи управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств; сучасні конкурентні політики країн та глобальна конкурентоспроможність.
Опис: 1.Загальна характеристика аналізованого підприємства. Предмет та об’єкт конкуренції, особливості конкуренції. 2. Тип ринку, на якому діє підприємство і дія сил конкуренції згідно з моделлю М. Портера. 3. Аналіз конкурентних переваг основних товарів підприємства, галузі, регіону, країни, де воно функціонує та внутрішніх і зовнішніх конкурентних переваг аналізованого підприємства. 4. Моніторинг та оцінка конкурентоспроможності трьох основних конкурентів підприємства, включно із закордонними. 5. Конкурентні переваги та недоліки аналізованого підприємства, а також загрози і можливості за допомогою SWOT-аналізу. 6. Формування та обґрунтування стратегії діяльності підприємства на внутрішньому та зовнішньому ринках. 7.Особливості системи управління конкурентоспроможністю на певному підприємстві. 8. Оцінка можливостей підприємства щодо участі у глобальній конкуренції та його можлива глобальна стратегія.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та підсумковий контроль: поточний контроль за виконанням індивідуального завдання, підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту (залік - 100%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100%): письмова компонента (80%), усна компонента (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Rysin V., Galenko O., Duchynska N., Kara N., Voitenko O., Shalapak A. Financial convergence as a mechanism for modifying sectors of the global financial services market // Universal Journal of Accounting and Finance. – 2021. – Vol. 9, No. 1. – P. 65–73. 2. Audretsch, D., Lehmann, E., Meoli, M., & Vismara, S. (Eds.). (2016). University evolution, entrepreneurial activity and regional competitiveness. Basel: Springer International Publishing. 447 p. 3. Porter, M.E. & Heppelmann, J.E. (2017) "Why Every Organization Needs an Augmented Reality Strategy", Harvard Business Review, November 2017, pp. 46–62. 4. 4. Richard Mead, Tim G. Andrews International Management. – John Wiley & Sons, 2009. – Business & Economics. – 486 p. 5. Sforzi, F., & Amin, A. (Eds.). (2018). The institutions of local development. Routledge.216 p. 6. Ughanwa, D. O., & Baker, M. J. (2018). The role of design in international competitiveness. Routledge. 390 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).