Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.04.E.029
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Бала О.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни - засвоєння форм і методів планування експортно-імпортної діяльності при зовнішньоекономічній діяльності з метою створення сприятливих умов її здійснення, ознайомлення студентів з роботою експортно-імпортних служб підприємства.
Завдання: загальні: ЗК4 Здатність працювати в команді. фахові: ФК 6 Здатність застосовувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин і аналізі їхнього впливу на економічний розвиток країни. ФК 8 Здатність прогнозувати тенденції розвитку міжнародних ринків з урахуванням кон’юнктурних змін. ФКБ 3.2. Здатність цілеспрямовано діагностувати окремі сфери та параметри функціонування суб’єкта митної діяльності на засадах використання ефективних діагностичних методологій провідних країн світу
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни: РН 4 Приймати обґрунтовані рішення з проблем міжнародних економічних відносин за невизначених умов і вимог. РН 11 Розуміти сутність соціального виміру глобального економічного розвитку та імплементувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН 13. Ідентифікувати зміни кон’юнктури ринків під дією невизначених факторів, здійснювати їх компаративний аналіз, критично оцінювати наслідки продукованих ідей та прийнятих рішень з метою прогнозування тенденції розвитку глобальних ринків. ЗН 2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності і на межі предметних галузей. АіВ 2 Відповідальність за розвиток професійного знання і ефективне застосування накопиченого практичного досвіду, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності, Міжнародний стратегічний менеджмент кореквізит: КП Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає вивчення: основи моделювання бізнес-процесів експортно-імпортної діяльності, методологію формування бізнес моделі ЕІД, організаційне моделювання та управління бізнес-процесами експортно-імпортної діяльності, сутнісна характеристика бізнес-плану ЕІД, загальна методологія розробки бізнес-плану експортно-імпортної діяльності, методологічні основи експертизи бізнес-планів експортно-імпортної діяльності
Опис: Тема1. Основи моделювання бізнес-процесів експортно-імпортної діяльності Сутнісний зміст бізнес-плану. Функції системи управління бізнес-процесами експортно-імпортної діяльності. Інформаційне поле бізнес-плану Методолгія бізнес-планування. Типологія (видова класифікація бізнес планування) Тема 2. Загальна методологія розробки бізнес-плану експортно-імпортної діяльності. Зміст бізнес-плану. Структура бізнес-плану. Логіка розробки бізнес-плану. Стиль написання бізнес-плану. Оформлення бізнес-плану. Титульний лист бізнес-плану. Сторінка змісту бізнес-плану. Резюме бізнес-плану Бізнес-план експортно-імпортної діяльності. Зовнішні функції бізнес-плану. Внутрішні функції бізнес-плану. Початкова стадія розробки бізнес-плану. Підготовча стадія розробки бізнес-плану. Основна стадія розробки бізнес-плану експортно-імпортної діяльності. Тема 3. Харкетеристика продукту експортно-імпортної діяльності Тема 4. Сутнісна характеристика бізнес-плану експортно-імпортної діяльності за структурними елементами. План маркетингу експортно-імпортної діяльності План виробництва експортно-імпортної продукції. Організаційний план експортно-імпортної діяльності. Фінансовий план експортно-імпортної діяльності. Ризики бізнес-плану Тема 5. Методологічні основи представлення та експертизи бізнес-планів експортно-імпортної діяльності. Оформлення, презентація, експертиза бізнес-плану.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (30%): робота у віртуальному навчальному середовищі, виконання лабораторних робіт, усне опитування; виконання контрольних робіт (для заочної форми навчання) підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: За виконання і захист лабораторних робіт (5 робіт по 6 балів) – 30 балів; заочна форма навчання 2 лаб.роботи по 10 балів та контрольна робота 10 балів. Бали можуть знижуватись за: - невідповідність оформлення лабораторної роботи вимогам, вказаних у методичних вказівках – 1 бал; - неточність, помилки у розрахунках – 1 бал; - не виконані всі завдання, передбачені змістом лабораторної роботи – 2 бали. Екзаменаційна робота три рівні складності. І рівень - 20 балів. Другий рівень - 15 балів. Третій рівень 15 балів. Усна компонента 4 питання по 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Thaher, Y.A.Y., Jaaron, A.A.M. The impact of sustainability strategic planning and management on the organizational sustainable performance: A developing-country perspective Journal of Environmental Management 305,114381 2. Luo, Ya., Zheng, Q., Jayaraman, V. (2010). Managing Business Process Outsourcing. Organizational Dynamics, 39(3), pp. 205-217. DOI: 10.1016/j.orgdyn.2010.03.005 3. Malyarets, L. (2021). Diagnostics of Efficiency of an Enterprise's Export-import Activity. Montenegrin journal of economics, 17(1), pp. 71-83. DOI: 10.14254/1800-5845/2021.17-1.5 4. Pyroh O., Prokopenko M., Chernobay L., Kovalenko R., Papizh Y., Syta Y. Management of business processes and export-import activity of industrial enterprises in the digital economy [Електронний ресурс] // Estudios de Economia Aplicada. – 2021. – Vol. 39, No. 5. 5. Nazarova К, Zaremba O., Nezhyva M., Hordopolov V., Harbar V., Gorovyj V. Business Analysis and Audit of Foreign Economic Activity of the Enterprise. Estudios de Economia Aplicada. Vol. 39 No. 5 (2021): Special Issue: Innovation in the Economy and Society of the Digital Age 6. Bala O., Mihus I., Koval Y., Laptev S., Kopytko M. Monitoring the state anti-crisis management of economic security of the Ukraine banking institutions // Business: Theory and Practice. – 2020. – Vol. 21, No 2. – P. 804–812.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності (курсовий проєкт)

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.04.E.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Бала О.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни - засвоєння форм і методів планування експортно-імпортної діяльності при зовнішньоекономічній діяльності з метою створення сприятливих умов її здійснення, ознайомлення студентів з роботою експортно-імпортних служб підприємства.
Завдання: загальні: ЗК4 Здатність працювати в команді. фахові: ФК 6 Здатність застосовувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин і аналізі їхнього впливу на економічний розвиток країни. ФК 8 Здатність прогнозувати тенденції розвитку міжнародних ринків з урахуванням кон’юнктурних змін. ФКБ 3.2. Здатність цілеспрямовано діагностувати окремі сфери та параметри функціонування суб’єкта митної діяльності на засадах використання ефективних діагностичних методологій провідних країн світу
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни: РН 4 Приймати обґрунтовані рішення з проблем міжнародних економічних відносин за невизначених умов і вимог. РН 11 Розуміти сутність соціального виміру глобального економічного розвитку та імплементувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН 13. Ідентифікувати зміни кон’юнктури ринків під дією невизначених факторів, здійснювати їх компаративний аналіз, критично оцінювати наслідки продукованих ідей та прийнятих рішень з метою прогнозування тенденції розвитку глобальних ринків. ЗН 2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності і на межі предметних галузей. АіВ 2 Відповідальність за розвиток професійного знання і ефективне застосування накопиченого практичного досвіду, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності, Міжнародний стратегічний менеджмент кореквізит: КП Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає вивчення: основи моделювання бізнес-процесів експортно-імпортної діяльності, методологію формування бізнес моделі ЕІД, організаційне моделювання та управління бізнес-процесами експортно-імпортної діяльності, сутнісна характеристика бізнес-плану ЕІД, загальна методологія розробки бізнес-плану експортно-імпортної діяльності, методологічні основи експертизи бізнес-планів експортно-імпортної діяльності
Опис: Тема1. Основи моделювання бізнес-процесів експортно-імпортної діяльності Сутнісний зміст бізнес-плану. Функції системи управління бізнес-процесами експортно-імпортної діяльності. Інформаційне поле бізнес-плану Методолгія бізнес-планування. Типологія (видова класифікація бізнес планування) Тема 2. Загальна методологія розробки бізнес-плану експортно-імпортної діяльності. Зміст бізнес-плану. Структура бізнес-плану. Логіка розробки бізнес-плану. Стиль написання бізнес-плану. Оформлення бізнес-плану. Титульний лист бізнес-плану. Сторінка змісту бізнес-плану. Резюме бізнес-плану Бізнес-план експортно-імпортної діяльності. Зовнішні функції бізнес-плану. Внутрішні функції бізнес-плану. Початкова стадія розробки бізнес-плану. Підготовча стадія розробки бізнес-плану. Основна стадія розробки бізнес-плану експортно-імпортної діяльності. Тема 3. Харкетеристика продукту експортно-імпортної діяльності Тема 4. Сутнісна характеристика бізнес-плану експортно-імпортної діяльності за структурними елементами. План маркетингу експортно-імпортної діяльності План виробництва експортно-імпортної продукції. Організаційний план експортно-імпортної діяльності. Фінансовий план експортно-імпортної діяльності. Ризики бізнес-плану Тема 5. Методологічні основи представлення та експертизи бізнес-планів експортно-імпортної діяльності. Оформлення, презентація, експертиза бізнес-плану.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (30%): робота у віртуальному навчальному середовищі, виконання лабораторних робіт, усне опитування; виконання контрольних робіт (для заочної форми навчання) підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: За виконання і захист лабораторних робіт (5 робіт по 6 балів) – 30 балів; заочна форма навчання 2 лаб.роботи по 10 балів та контрольна робота 10 балів. Бали можуть знижуватись за: - невідповідність оформлення лабораторної роботи вимогам, вказаних у методичних вказівках – 1 бал; - неточність, помилки у розрахунках – 1 бал; - не виконані всі завдання, передбачені змістом лабораторної роботи – 2 бали. Екзаменаційна робота три рівні складності. І рівень - 20 балів. Другий рівень - 15 балів. Третій рівень 15 балів. Усна компонента 4 питання по 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Thaher, Y.A.Y., Jaaron, A.A.M. The impact of sustainability strategic planning and management on the organizational sustainable performance: A developing-country perspective Journal of Environmental Management 305,114381 2. Luo, Ya., Zheng, Q., Jayaraman, V. (2010). Managing Business Process Outsourcing. Organizational Dynamics, 39(3), pp. 205-217. DOI: 10.1016/j.orgdyn.2010.03.005 3. Malyarets, L. (2021). Diagnostics of Efficiency of an Enterprise's Export-import Activity. Montenegrin journal of economics, 17(1), pp. 71-83. DOI: 10.14254/1800-5845/2021.17-1.5 4. Pyroh O., Prokopenko M., Chernobay L., Kovalenko R., Papizh Y., Syta Y. Management of business processes and export-import activity of industrial enterprises in the digital economy [Електронний ресурс] // Estudios de Economia Aplicada. – 2021. – Vol. 39, No. 5. 5. Nazarova К, Zaremba O., Nezhyva M., Hordopolov V., Harbar V., Gorovyj V. Business Analysis and Audit of Foreign Economic Activity of the Enterprise. Estudios de Economia Aplicada. Vol. 39 No. 5 (2021): Special Issue: Innovation in the Economy and Society of the Digital Age 6. Bala O., Mihus I., Koval Y., Laptev S., Kopytko M. Monitoring the state anti-crisis management of economic security of the Ukraine banking institutions // Business: Theory and Practice. – 2020. – Vol. 21, No 2. – P. 804–812.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).