Фінансовий менеджмент

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 7.071.01.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доц. Нашкерська Марія Миколаївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни „Фінансовий менеджмент” є засвоєння студентами основ методики і техніки управління фінансами підприємства в рамках здійснення операційної, інвестиційної та фінансової діяльності.
Завдання: загальні компетентності: - вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми; - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; фахові компетентності: - здатність застосовувати методи і методики аналітичного забезпечення сучасних систем менеджменту з урахуванням стратегії розвитку підприємства в умовах невизначеності, ризику та/або асиметричності інформації; - здатність виконувати адміністративно-управлінські функції у сфері діяльності суб’єктів господарювання. - Здатність здійснювати діяльність з консультування власників, менеджменту підприємства та інших користувачів інформації у сфері обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування. - Здатність застосовувати загальнонаукові та спеціальні методи досліджень, спрямовані на пізнання економічних явищ і процесів. - Здатність виконувати процедури обліково-аналітичного й контрольного забезпечення прийняття управлінських рішень з урахуванням сфери економічної діяльності суб’єкта господарювання.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен вміти: - Організовувати, розвивати, моделювати системи обліку і координувати діяльність облікового персоналу з урахуванням потреб менеджменту суб’єктів господарювання. -Збирати, оцінювати та аналізувати фінансові та нефінансові дані для формування релевантної інформації в цілях прийняття управлінських рішень. - Здійснювати публічні ділові і наукові комунікації задля вирішення комунікативних завдань державною та іноземними мовами. - Готувати й обґрунтовувати висновки задля консультування власників, менеджменту суб’єкта господарювання та інших користувачів інформації у сфері обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування. - Аналізувати і оцінювати закономірності і тенденції розвитку обліку, аналізу та аудиту, оподаткування. - Застосовувати методики обліку, аналізу, контролю й оподаткування з урахуванням сфер економічної діяльності суб'єктів господарювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - кореквізити: «Стратегічний аналіз», Бухгалтерський облік в управлінні підприємством, Облік і звітність в корпораціях
Короткий зміст навчальної програми: Суть і цілі фінансового менеджменту. Система забезпечення фінансового менеджменту. Управління грошовими потоками на підприємстві. Роль грошового потоку у системі бізнесу. Структура грошових потоків. Прогнозування та планування грошових потоків підприємства як основа моделі управління грошовими потоками. Визначення вартості грошей у часі та її використання у фінансових розрахунках. Сутність і завдання управління прибутком. Формування та розподіл чистого прибутку. Дивідендна політика. Управління активами підприємства. Вартість і оптимізація структури капіталу. Фактори, що впливають на структуру і вартість капіталу. Поняття фінансового ризику. Види ризиків. Управління фінансовими ризиками. Диверсифікація інвестиційного портфелю підприємства. Фінансова звітність і аналіз фінансових коефіцієнтів. Внутрішньофірмове фінансове прогнозування та планування. Антикризове фінансове управління на підприємстві. Методи антикризового управління. Оцінка ймовірності банкрутства підприємства.
Опис: В рамках дисципліни вивчають теми : Теоретичні та організаційні основи фінансового менеджменту Система забезпечення фінансового менеджменту Управління грошовими потоками на підприємстві Визначення вартості грошей у часі та її використання у фінансових розрахунках Управління прибутком Управління активами Вартість і оптимізація структури капіталу Управління інвестиціями Управління фінансовими ризиками Фінансова звітність і аналіз фінансових коефіцієнтів Внутрішньофірмове фінансове прогнозування та планування Антикризове фінансове управління на підприємстві
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, виконання та захист лабораторних робіт та захист розрахунково-графічної роботи. Семестровий контроль результатів навчання проводиться у формі екзамену: письмова і усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: - Поточний контроль (30 %): виконання лабораторних робіт, усне опитування; - Підсумковий контроль (70 %): семестровий контроль (письмовий і усний компонент).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Фінансовий менеджмент: Навч. посібн./О.І.Скаско, О.В. Майор, Ю.В. Тимчишин-Чемерис, М.М. Нашкерська, М.М. Виклюк, О.А. Килин, З.А. Атаманчук, Н.А.Свелеба // ьвів: Растр-7, 2018. – 414 с. 2. Партин Г.О., Селюченко Н.Є. Фінансовий менеджмент: Навч. Посібн./Г.О.Партин, Н.Є.Селюченко – Л.: ВНУ «Львівська політехніка», 2018. -388с. 3. Школьник І., Кремень В. Фінансовий менеджмент: Навч. Посібн. / І. Школьник, В.Кремень – К.: Центр навчальної літератури, 2017. – 488с. 4. Цибульська Е.І. Фінансовий менеджмент: Навч. Посібн./ Е.І. Цибульська. К.: Кондор, 2021. – 348с. 5. Пазинич В.І., Шулешко А.В. Фінансовий менеджмент: Навч. посібн. / В. І. Пазинич, А.В. Шулешко – К.: Центр навчальної літератури, 2019. – 408с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).