Стратегічний аналіз

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 7.071.01.E.016
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: К.е.н., доц. Коваль Зоряна Остапівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з організації і методики стратегічного аналізу для обґрунтування загальної (корпоративної) стратегії, бізнес-стратегії, функціональних (фінансової, маркетингової, кадрової, виробничої, інноваційної) стратегій суб’єктів господарювання, а також здійснення стратегічного контролю за їх реалізацією, використовувати аналітичний клас професійних знань, зокрема визначати та аналізувати можливості і загрози зовнішнього оточення суб’єктів господарювання; реалізувати методику SWOT-аналізу; визначати рівень привабливості ринку; оцінювати ефективність бізнесу; застосовувати відповідні методики аналізу стратегічного потенціалу суб’єктів господарювання при обґрунтуванні їх функціональних стратегій; проводити контроль на етапі реалізації стратегічних рішень.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; фахові компетентності: - здатність застосовувати методи і методики аналітичного забезпечення сучасних систем менеджменту з урахуванням стратегії розвитку підприємства в умовах невизначеності, ризику та/або асиметричності інформації.
Результати навчання: - спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи; - розв'язання складних завдань і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності; - зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. - прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування; У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Державний фінансовий контроль Кореквізити: Інформаційні системи і технології в обліку, аналізі та аудиті
Короткий зміст навчальної програми: Стратегічний аналіз, його місце в управлінні організацією. Стратегічна діагностика середовища організації та методи прогнозування. Аналіз привабливості ринку в процесі формування бізнес-стратегії. Методи аналізу конкурентоспроможності організації. Економічне оцінювання виробничих одиниць організації. Стратегічний аналіз економічного потенціалу організації. Стратегічний аналіз результатів діяльності організації. Стратегічний аналіз та економічне обгрунтування виробничої стратегії організації. Стратегічний аналіз та економічне обгрунтування фінансової стратегії організації. Стратегічний аналіз та економічне обґрунтування інвестиційної стратегії організації.
Опис: Стратегічний аналіз, його місце в управлінні організацією. Стратегічний аналіз середовища організації як основа розроблення загальної стратегії. Стратегічний аналіз потенціалу ринку в процесі формування бізнес-стратегії організації. Методи аналізу конкурентоспроможності організації. Класифікація та економічне оцінювання виробничих одиниць організації. Стратегічний аналіз економічного потенціалу організації. Аналіз результатів діяльності організації. Стратегічний аналіз та економічне обґрунтування виробничої стратегії. Стратегічний аналіз та економічне обґрунтування фінансової стратегії організації. Стратегічний аналіз та економічне обґрунтування інвестиційної стратегії організації.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (30%): усне опитування і виконання розрахункових завдань на практичних заняттях, виконання і захист контрольної роботи ; • підсумковий контроль (70 %, залік): письмове тестування (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання поточного контролю Форма контролю Критерії оцінювання Бали 1 2 3 1 2 3 Індивідуальне та фронтальне опитування, розв’язок задач Студент має системні глибокі знання в обсязі та в межах вимог робочої навчальної програми, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення 20 Студент має міцні знання, здатний використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки та узагальнення 16 Знання студента є достатніми, він (вона) застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки. 12 Студент виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповідь його (її) правильна, але недостатньо осмислена. Вміє застосовувати знання при виконанні завдань за зразком 8 Студент з допомогою викладача відтворює основний навчальний матеріал, може повторити за зразком певну операцію, дію 4 Студент відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення 2 Максимальна кількість балів за індивідуальне та фронтальне опитування, розв’язок задач 20 Тести 10 Всього балів за поточний контроль 30
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Стратегічний аналіз : навч. посіб. / Т. М. Ковальчук ; Чернів. нац. ун-т ім. Юрія Федьковича. - Чернівці : Рута, 2015. - 423 с. 2. Стратегічний аналіз : навч. посіб. / Кочетков О. В. та ін. / за ред. проф. О. В. Кочеткова. - 3-тє вид., випр. - Київ : Кондор, 2017. - 411 с. 3. Стратегічний аналіз : навч. посіб. / Н. В. Чебанова, Л. Є. Ревуцька ; Укр. держ. ун-т залізн. трансп. - Харків : УкрДУЗТ, 2016. - 294 с. 4. Кіндрацька Г.І. Стратегічний менеджмент: навч. посіб. / Г.І.Кіндрацька.– 2-ге вид., перероб і доповн. – Київ: Знання, 2010. – 406 с. 5. Гордієнко П.Л. Стратегічний аналіз: навч. посіб. / П.Л. Гордієнко, Л.Г. Дідковська, Н.В. Яшкіна. – 3-е вид., переробл. і доповн. – К. : Алтера, 2011. – 518 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).