Рекрутинг та адаптація персоналу

Спеціальність: Менеджмент персоналу (HR-менеджмент)
Код дисципліни: 7.073.03.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: к.е.н., доц. Роксолана Винничук
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни "Рекрутинг та адаптація персоналу" є ознайомлення студентів з теоретичними та практичними аспектами рекрутингу та адаптації персоналу в організаціях. Дисципліна спрямована на формування у студентів компетенцій, необхідних для ефективного впровадження процесів набору та адаптації кваліфікованого персоналу у різних сферах діяльності. В результаті вивчення цієї дисципліни студенти будуть вміти розробляти стратегії рекрутингу, проводити підбір кандидатів, оцінювати їх потенціал та вміння, а також створювати ефективні програми адаптації для нових співробітників.
Завдання: ЗК5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів); СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління; СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом; ФКС8. Здатність сформувати ефективну модель рекрутингу та механізм адаптації персоналу; ФКС10. Здатність організовувати та реалізовувати основні процеси менеджменту персоналу (зокрема: добору, адаптації, навчання, розвитку, оцінювання, управління кар’єрою, процесами руху персоналу, робочим часом) в цифровому середовищі з використанням сучасних HRM-систем.
Результати навчання: ПРН5. Планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах; ПРН11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу. ПРН13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу); ПРНС4. Вміти досягати професійної активності, суб’єктності, творчого мислення персоналу, формувати умови особистісного розвитку, розкриття лідерського потенціалу та командної взаємодії поміж персоналу, що сприяє ефективному розвитку організації; ПРНС9. Демонструвати вміння вибудовувати комплексну систему навчання і розвитку працівників відповідно до короткотермінових та довготермінових цілей компанії; К1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Навчання і розвиток персоналу Управління талантами Корпоративна культура та комунікаційний менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна "Рекрутинг та адаптація персоналу" має на меті ознайомлення студентів з основними аспектами рекрутингу та процесу адаптації персоналу в організаціях. Під час вивчення дисципліни студенти засвоюють теоретичні знання та отримують практичні навички, необхідні для ефективного відбору та успішної адаптації працівників. В рамках цієї дисципліни студенти вивчають різні методи та стратегії рекрутингу, зокрема планування вакансій, розробку оголошень про роботу, підбір кандидатів та проведення співбесід. Вони також досліджують процес адаптації нових працівників, включаючи організаційну вступну програму, інтеграцію в команду та планування кар'єрного розвитку. Після успішного вивчення цієї дисципліни студенти будуть мати знання і уміння впроваджувати ефективні процеси рекрутингу та адаптації персоналу в різних організаціях. Вони зможуть здійснювати ефективний відбір та оцінку кандидатів, а також розробляти та впроваджувати програми адаптації для нових співробітників, сприяючи їхньому швидкому та успішному інтегруванню в робочу команду та організаційну культуру.
Опис: 1.Вступ до рекрутингу та адаптації персоналу Зміст: Визначення рекрутингу та адаптації персоналу, роль цих процесів у сучасних організаціях, основні етапи та виклики. 2.Планування рекрутингу Зміст: Оцінка потреб у персоналі, розробка вакансійних профілів, визначення критеріїв відбору. 3.Рекламування вакансій та підбір кандидатів Зміст: Розробка оголошень про роботу, вибір ефективних каналів просування вакансій, методи підбору та оцінки кандидатів. 4.Проведення співбесід Зміст: Техніки співбесіди, складання запитань, оцінка навичок та потенціалу кандидатів. 5.Організаційна адаптація Зміст: Роль адаптації в ефективному впровадженні нових співробітників, процес інтеграції в робочу команду, створення планів розвитку. 6.Адаптація в організаційній культурі Зміст: Вплив організаційної культури на адаптацію персоналу, стратегії адаптації в різних організаційних контекстах. 7.Ефективність рекрутингу та адаптації Зміст: Оцінка результативності процесів рекрутингу та адаптації, вдосконалення методів та практик.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування на початку занять; оцінка активності студента у процесі занять, перевірка індивідуальних завдань, фронтальне стандартизоване опитування за тестами у ВНС.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Цимбалюк С. О. Рекрутинг персоналу : підручник / С. О. Цимбалюк ; М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана». – Київ : КНЕУ, 2019. – 355, [5] с. HR-менеджмент : навч. посіб. / І. М. Сочинська-Сибірцева, А. О. Доренська, Т. В. Тушевська ; М-во освіти і науки України, Центральноукраїн. нац. техн. ун-т. – Кропивницький : ЦНТУ, 2022. – 278 с. Балабанова, Л. В. Управління персоналом [Електронний ресурс] : підручник для студ. вищ. навч. закл. / Л. В. Балабанова, О. В. Сардак . - Київ : Центр учбової літератури, 2019 . - 468 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Рекрутинг та адаптація персоналу (курсовий проєкт)

Спеціальність: Менеджмент персоналу (HR-менеджмент)
Код дисципліни: 7.073.03.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: к.е.н., доц. Роксолана Винничук
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни "Рекрутинг та адаптація персоналу" є ознайомлення студентів з теоретичними та практичними аспектами рекрутингу та адаптації персоналу в організаціях. Дисципліна спрямована на формування у студентів компетенцій, необхідних для ефективного впровадження процесів набору та адаптації кваліфікованого персоналу у різних сферах діяльності. В результаті вивчення цієї дисципліни студенти будуть вміти розробляти стратегії рекрутингу, проводити підбір кандидатів, оцінювати їх потенціал та вміння, а також створювати ефективні програми адаптації для нових співробітників.
Завдання: ЗК5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів); СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління; СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом; ФКС8. Здатність сформувати ефективну модель рекрутингу та механізм адаптації персоналу; ФКС10. Здатність організовувати та реалізовувати основні процеси менеджменту персоналу (зокрема: добору, адаптації, навчання, розвитку, оцінювання, управління кар’єрою, процесами руху персоналу, робочим часом) в цифровому середовищі з використанням сучасних HRM-систем.
Результати навчання: ПРН5. Планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах; ПРН11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу. ПРН13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу); ПРНС4. Вміти досягати професійної активності, суб’єктності, творчого мислення персоналу, формувати умови особистісного розвитку, розкриття лідерського потенціалу та командної взаємодії поміж персоналу, що сприяє ефективному розвитку організації; ПРНС9. Демонструвати вміння вибудовувати комплексну систему навчання і розвитку працівників відповідно до короткотермінових та довготермінових цілей компанії; К1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Рекрутинг та адаптація персоналу
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна "Рекрутинг та адаптація персоналу" має на меті ознайомлення студентів з основними аспектами рекрутингу та процесу адаптації персоналу в організаціях. Під час вивчення дисципліни студенти засвоюють теоретичні знання та отримують практичні навички, необхідні для ефективного відбору та успішної адаптації працівників. В рамках цієї дисципліни студенти вивчають різні методи та стратегії рекрутингу, зокрема планування вакансій, розробку оголошень про роботу, підбір кандидатів та проведення співбесід. Вони також досліджують процес адаптації нових працівників, включаючи організаційну вступну програму, інтеграцію в команду та планування кар'єрного розвитку. Після успішного вивчення цієї дисципліни студенти будуть мати знання і уміння впроваджувати ефективні процеси рекрутингу та адаптації персоналу в різних організаціях. Вони зможуть здійснювати ефективний відбір та оцінку кандидатів, а також розробляти та впроваджувати програми адаптації для нових співробітників, сприяючи їхньому швидкому та успішному інтегруванню в робочу команду та організаційну культуру.
Опис: 1.Вступ Визначення теми курсового проекту Мета та об'єктиви проекту 2.Теоретична частина Огляд теоретичних основ рекрутингу та адаптації персоналу Поняття, принципи та етапи рекрутингу Методи та підходи до підбору кандидатів Важливість та процес адаптації нових співробітників Ключові аспекти ефективної адаптаційної програми 3.Аналіз потреб організації Визначення потреб у персоналі Аналіз робочих місць та компетенційних вимог Створення профілю кандидата 4.Методи рекрутингу Внутрішній та зовнішній рекрутинг Використання рекрутингових каналів: веб-сайти, соціальні мережі, рекрутингові агенції тощо Методи відбору кандидатів: співбесіда, оцінка навичок, тестування тощо 5.Адаптаційна програма Створення плану адаптації Орієнтація нового співробітника в організації Тренінг та розвиток нового персоналу Менторство та підтримка нових співробітників 6.Оцінка та вдосконалення процесів Моніторинг ефективності рекрутингу та адаптації Застосування KPI та метрик для вимірювання успішності Пропозиції щодо поліпшення процесів рекрутингу та адаптації 7.Висновки Результати дослідження та аналізу процесів рекрутингу та адаптації персоналу Висновки щодо ефективності застосованих методів та стратегій Важливість рекрутингу та адаптації персоналу для успішності організації 8.Рекомендації Рекомендації щодо поліпшення процесів рекрутингу та адаптації Визначення потенційних викликів та можливих шляхів їх подолання Рекомендації для майбутніх досліджень у сфері рекрутингу та адаптації персоналу Використані джерела: Перелік літератури, досліджень, статей та інших джерел, використаних під час написання курсового проекту Додатки (за потреби) Додаткові матеріали, які підтримують аналіз та результати проекту (наприклад, опитування, методики оцінки, приклади адаптаційних програм тощо)
Методи та критерії оцінювання: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу; репродуктивний метод; дослідницький метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист курсового проекту
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Цимбалюк С. О. Рекрутинг персоналу : підручник / С. О. Цимбалюк ; М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана». – Київ : КНЕУ, 2019. – 355, [5] с. HR-менеджмент : навч. посіб. / І. М. Сочинська-Сибірцева, А. О. Доренська, Т. В. Тушевська ; М-во освіти і науки України, Центральноукраїн. нац. техн. ун-т. – Кропивницький : ЦНТУ, 2022. – 278 с. Балабанова, Л. В. Управління персоналом [Електронний ресурс] : підручник для студ. вищ. навч. закл. / Л. В. Балабанова, О. В. Сардак . - Київ : Центр учбової літератури, 2019 . - 468 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).