Навчання і розвиток персоналу

Спеціальність: Менеджмент персоналу (HR-менеджмент)
Код дисципліни: 7.073.03.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: К.е.н., доц. Любомудрова Надія
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення курсу є розуміння основних принципів, методів та інструментів навчання та розвитку персоналу, а також набуття практичних навичок їх застосування в роботі з персоналом різних організацій
Завдання: Завдання навчальної дисципліни - сформувати такі загальні та фахові компетентності: здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; здатність генерувати нові ідеї ( креативність); здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного самоменеджменту; здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації; здатність до управління організації та її розвитком.
Результати навчання: Студент повинен вміти: планувати діяльність організації в стратегічному і тактичному розрізах; забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу; вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу); вміти розробляти та впроваджувати ефективну систему управління талантами в організації; вміти формувати ефективний механізм імплементації корпоративної культури в практику HR-менеджменту; вміти зрозуміло і недвозначно доносити власні висновки, знання та пояснення, що їх обгрунтовують, до фахівців і не фахівців, і до осіб, які навчаються.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Іноземна мова за фаховим спрямуванням, Стратегічний менеджмент, Рекрутинг та адаптація персоналу Кореквізити: Управління талантами, Оцінювання персоналу та HR-аналітика
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Навчання та розвиток персоналу» передбачає ознайомлення з сучасними підходами та технологіями навчання та розвитку персоналу в організаціях. Розглядаються види, форми та методи навчання персоналу, етапи циклу навчання від виявлення потреб до оцінки ефективності, принципи навчання дорослих та перешкоди навчанню. У процесі вивчення курсу здобувачі знайомляться з трендами та ідеологією корпоративного навчання та розвитку. Навчання на курсі передбачає отримання та закріплення знань про всі аспекти процесу побудови функції L&D в компанії як однієї з ключових у HR-менеджменті, - від принципів навчання дорослих до циклу створення системи навчання в компанії та критеріїв вибору провайдера тренінгових послуг. Курс містить теоретичний матеріал, практичні завдання, тематичні тести.
Опис: Навчальна дисципліна передбачає вивчення таких тем: Вступ в L&D (навчання та розвиток персоналу);Формування стратегії корпоративного навчання; Роль L&D у забезпеченні інноваційного розвитку організації; Принципи та особливості навчання дорослих; Виявлення та аналіз потреб у навчанні персоналу; Формування та дизайн тренінгової пропозиції; Форми та формати навчання; Оцінка ефективності навчання; Перешкоди навчанню; Провайдера навчання та критерії їх вибору; Еволюція корпоративного навчання, використання ШІ.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: вибіркове усне опитування; виступи на практичних заняттях; тести; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних ідей та рішень, уточнень, доповнень, визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: виконання практичних завдань та поточне тестування - 45%; Екзаменаційний контроль (письмова та усна компоненти) - 55%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Аймаутова Н. В. Навчання та розвиток персоналу: підручник / Н. В. Аймаутова, О. В. Єськов, О. В. Грішнова. – К.: Центр учбової літератури, 2020. – 368 с. 2. Захарчин Г.М. Управління персоналом : навч. посібник // Г.М.Захарчин, Л.Р.Струтинська, Н.П.Любомудрова, Р.О.Винничук.— Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2013. — 259 с. • 3. Захарчин Г.М. Мотивування й розвиток персоналу: культурологічний аспект: [монографія] / Г.М. Захарчин, Н.П. Любомудрова, Р. О. Винничук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 284c. 4..Богиня Д. Б., Завіновська Г. С., Шапіро С. Д. Навчання та розвиток персоналу: навчальний посібник / за ред. Д. Б. Богині. – К.: КНЕУ, 2017. – 320 с. 5. Колот А. М., Литвиненко О. М., Марченко та ін. Навчання та розвиток персоналу / за ред. А..М.. Колота; . – К.: КНЕУ, 2013. – 368 с. 6. Навчання та розвиток персоналу: онлайн-курс Фундамент HR / Ольга Озерян . – К.: Prometheus, 2022. – Режим доступу: https://prometheus.org.ua/prometheus-plus/hr-personnel-training/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).