Управління командами і трансформаційне лідерство (курсовий проєкт)

Спеціальність: Менеджмент персоналу (HR-менеджмент)
Код дисципліни: 7.073.03.E.024
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Ситник Йосиф Степанович доктор економічних наук, доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у здобувачів компетенцій у сфері управління, командної взаємодії і трансформаційного лідерства в умовах хаотичного і непередбачуваного середовища, що вимагає використання сучасних підходів
Завдання: 1. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог.. 2. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. 3. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). 4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації. 5. Здатність формувати лідерські якості та демонструвати їх в процесі управління людьми. 6. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом. 7. Здатність забезпечувати професійну й інтелектуальну активність, суб’єктність, творче мислення, умови особистісного розвитку, розкриття лідерського потенціалу та командної взаємодії. 8. Здатність розробити та впровадити НR- стратегії організації із врахуванням сучасних тенденцій, викликів та трендів у НR-менеджменті, соціальної відповідальності. 9. Здатність сформувати ефективну модель управління командами в підприємництві та механізм адаптації й розвитку персоналу.
Результати навчання: 1. Проєктувати ефективні системи управління організаціями. 2. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень у непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність. 3. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті. 4. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних завдань. 5. Вміти делегувати повноваження та керівництво організацією (підрозділом). 6. Вміти удосконалювати систему НR менеджменту на основі використання стратегії та політики менеджменту персоналу, проектувати їх впровадження відповідно до стратегії розвитку організації. 7. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: 1.Фінансовий менеджмент 2. Цифровізація в HRМ. 3. Навчання і розвиток персоналу. Кореквізити: 1. Управління конфліктами 2. Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Управління командами і трансформаційне лідерство» має на меті формування компетенцій у сфері управлінського лідерства в умовах хаотичного і непередбачуваного середовища, що вимагає використання сучасних підходів. Суть управління полягає у використанні фізичних і інтелектуальних здібностей інших людей для досягнення своєї власної мети. Уміння використовувати такі здібності характеризує керівника, як лідера будь-якого колективу Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів та принципів командо творення та лідерства, що скеровують управлінську діяльність та зумовлюють її ефективність в господарському, в приватному, і публічному секторах. Розглядаються основні характеристики лідерства як компетенції керівників в контексті найкращих практик управління людськими ресурсами та орієнтації на результати, в тому числі, з огляду на забезпечення сприятливих умов праці, індивідуального й організаційного розвитку та навчання, ведення змін тощо. Дисципліна розрахована на майбутніх фахівців менеджменту, управління людськими ресурсами, у галузі державного управління і державних службовці та усіх зацікавлених осіб у питаннях інтелектуального, військового та громадського лідерства.
Опис: 1. Розвиток теорії командо творення і лідерства як науки. 2 Сутність, класифікація та види систем управління командами та лідерства в організації. 3. Стилі управління командами та функції лідера. 4. Ключові характеристики команд та лідерів. 5. Енергія, наснага та інтелект як головні якості трансформаційного лідера. 6. Лідерство в системі управління та керівництва. 7. Формування ступенів професіоналізму лідера. 8. Трансформаційне лідерство в епоху нової інформаційної та цифрової економіки. 9. Моделювання розвитку команд.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на практичних заняттях; тести; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних ідей та рішень, уточнень, доповнень, визначень тощо, виконання творчих робіт та ситуаційних завдань. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (45%): розв’язування аналітичних і прикладних завдань, усне опитування, тести. Підсумковий контроль (55%, контрольні заходи, екзамен): тестування (26%), теоретичні питання (4%), аналітичні завдання (15%), усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Адізес І. Командне лідерство. Як порозумітися з будь-яким менеджером. К.: Наш Формат, 2019. 304 с. 2. Комарова К.В., Редіна Н.І. Управління командами : навчальний посібник. Дніпропетровськ : ДДФА, 2014. 212 с. 3. Лі Цзиці. Лідерські якості менеджерів. Вектори успіху: монографія. К.: Центр навчальної літератури, 2018. 184 с. 4. Максвелл Дж. 5 рівнів лідерства. К.: Фабула, 2018. 304 с. 5. Гудвін Д. Лідерство у буремні часи. К.: Vivat, 2021. 592 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).