Корпоративна культура та комунікаційний менеджмент

Спеціальність: Менеджмент персоналу (HR-менеджмент)
Код дисципліни: 7.073.03.E.015
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Захарчин Г.М.,д.е.н.,професор ,професор кафедри менеджменту персоналу та адміністрування
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Корпоративна культура та комунікаційний менеджмент » є розширення і поглиблення знань студентів із основ теорії і практики корпоративного управління та комінікаційного менеджменту через впровадження принципів корпоративної культури; формування умінь і навичків у майбутніх менеджерів із розроблення корпоративних кодексів організацій та моделей комунікаційного менеджменту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральні компетентності: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов загальні компетентності: ЗК2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); ЗК5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів); СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани; фахові компетентності: ФКС1.3. Здатність сформувати модель ефективної поведінки персоналу за різних умов та аналізувати соціометричні мапи міжособистісних та професійних зв’язків персоналу організації; ФКС1.4. Здатність сформувати ефективну культуру взаємодії на основі корпоративних цінностей, принципів доброчесності, національної гідності, інклюзії, емоційної зрілості, управління фаховою різноманітністю;
Результати навчання: ПРН1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; ПРН2. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення; ПРНС1.3. Вміти формувати модель ефективної поведінки персоналу за різних умов та аналізувати соціометричні мапи міжособистісних та професійних зв’язків персоналу організацій; ПРНС1.4. Вміти формувати ефективний (сучасний) механізм імплементації корпоративної культури у практику НR менеджменту; ПРНС2.1. Вміти досягати професійної активності, суб’єктності, творчого мислення персоналу, формувати умови особистісного розвитку, розкриття лідерського потенціалу та командної взаємодії поміж персоналу, що сприяє ефективному розвитку організації; АВ1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні та супутні:рекрутинг та адаптація персоналу; стратегічний менеджмент. Наступні:навчальна практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи; виконання магістерської кваліфікаційної роботи; захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів та методів формування корпоративної культури та комунікаційного менеджменту організацій, що скеровують управлінську діяльність та зумовлюють її ефективність в господарському, в приватному, і публічному секторах. Розглядаються основні типи корпоративних культур та сучасні механізми їх використання в контексті сучасних практик управління людськими ресурсами та орієнтації на результати, в тому числі, з огляду на забезпечення сприятливих умов праці, індивідуального й організаційного розвитку та навчання, введення змін тощо. Дисципліна розрахована на майбутніх фахівців з економіки праці, HR-менеджерів, управління людськими ресурсами, керівників у галузі державного управління і державних службовців.
Опис: Розділ 1. Корпоративна культура в системі HR менеджменту 1.Концептуальні засади корпоративної культури (КК) (структура, види, принципи і функції КК) 2. Технологічні аспекти формування КК (етапи формування КК, фактори, які впливають на КК) 3. Особливості крос-культурних відмінностей в умовах глобалізації бізнесу 4. Ефективність корпоративної культури (діагностика стану і рівня корпоративної культури;оцінювання впливу КК на діяльність організації) 5. Сучасні моделі корпоративної культури в умовах цифрової економіки та інтелектуалізації менеджменту 6. Розділ 2. Комунікаційна підсистема у системі HR менеджменту 7. Теоретико-методологічні засади комунікаційного менеджменту 8. Комунікативні ролі і навички менеджера та їхні основні елементи Моделі комунікативного процесу 9. Ділове спілкування як елемент корпоративної культури Вплив культурних контекстів на міжкультурну комунікацію Сучасні практики комунікацій
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (45 %): практичні завдання, розв’язування ситуаційних завдань, творчі роботи, усне опитування,виступи з презентаціями. Підсумковий контроль (55 %, екзамен): тестування, теоретичні питання, ситуаційні завдання, усна компонента. Форма проведення екзамену письмово-усна. Варіант складається із завдань, при розв'язуванні яких студент повинен продемонструвати свої знання та вміння, отримані при вивченні теоретичного курсу і виконанні практичних занять із дисципліни . Час, що відводиться на виконання завдання – 90 хв. Відповіді на питання даються письмово. Завдання складається із тестових питань – максимальна кількість балів за які складає 30 балів, теоретичних питань – максимальна кількість балів за які складає 5 балів, ситуаційного завдання – 10 балів та усної компоненти – 10 балів. Відповідь повинна бути чіткою, лаконічною та повністю розкривати сутність питання, з правильним застосуванням термінів, ознак класифікації. При розгляді тестових завдань необхідно дати одну правильну відповідь із чотирьох запропонованих варіантів. . За основу при нарахуванні балів береться повнота і правильність відповіді, а також уміння студента правильно аналізувати, оцінювати факти і явища, правильно застосовуючи різні методики в конкретних ситуаціях. За кожну неточність, допущену при відповіді знімається від 5 до 20 % балів, в залежності від її важливості, яку визначає викладач, який перевіряє завдання. За неповну відповідь на поставлене питання може бути знято до 50 % балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну Усні виступи на практичних заняттях та презентації 15 балів, творчі роботи – 25 балів, участь в обговореннях та дискусіях – 5 балів. Разом за ПК45 письмова компонента 45 усна компонента 10 Разом 100 Порядок та критерії виставлення балів та оцінок: при максимальних 100 балів оцінки виставляють так: при кількості балів 0 - 49 – незадовільно, 50 – 70 – задовільно, 71 – 87 – добре, 88 – 100 – відмінно.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гошовська В. А. та ін.. Комунікації в публічному управлінні: аспекти організаційної культури та ділового спілкування : навч. посіб. Київ : К.І.С., 2016. 130 с. 2. Жигайло Н.І. Комунікативний менеджмент: навч. посібник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2012. 368 с. . 3.Захарчин Г.М., Любомудрова, Р.О. Винничук, Н.В. Смолінська Корпоративна культура: навчальний посібник. Львів, «Новий Світ -2000», 2011. 342с. 4. Захарчин Г.М., Любомудрова Н.П.Фактор корпоративної культури та емоційний інтелект в управлінні персоналом. Причорноморські економічні студії. 2019.Вип.48,ч.3.С.22-26. 5.Лизанець А.Г. Комунікативний менеджмент: збірник тестових та індивідуальних завдань з курсу для здобувачів другого (магістерського) рівня спеціальності 073 «Менеджмент» (ОП «Менеджмент організацій») Мукачево: МДУ, 2022. 44 с. 6. Хаєт Г.Л.Корпоративна культура: навчальний посібник. К. : Центр навчальної літератури. 2003. 403с. Олійник Н.Ю,Комунікативний менеджмент: навчально-методичний посібник. Кам’янець Подільський, 2020.– 112 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Корпоративна культура та комунікаційний менеджмент (курсовий проєкт)

Спеціальність: Менеджмент персоналу (HR-менеджмент)
Код дисципліни: 7.073.03.E.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Захарчин Галина Миронівна,д.е.н.,професор, професор кафедри менеджменту персоналу та адміністрування
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Корпоративна культура та комунікаційний мененеджмент » є розширення і поглиблення знань студентів із основ теорії і практики корпоративного управління та комунікаційного менеджменту через впровадження принципів корпоративної культури у практику формування корпоративних кодексів та моделей комунікативного менеджменту.
Завдання: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов ФКС1.4. Здатність сформувати ефективну культуру взаємодії на основі корпоративних цінностей, принципів доброчесності, національної гідності, інклюзії, емоційної зрілості, управління фаховою різноманітністю; ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління;
Результати навчання: ПРНС1.4. Вміти формувати ефективний (сучасний) механізм імплементації корпоративної культури у практику НR менеджменту; ПРНС2.1. Вміти досягати професійної активності, суб’єктності, творчого мислення персоналу, формувати умови особистісного розвитку, розкриття лідерського потенціалу та командної взаємодії поміж персоналу, що сприяє ефективному розвитку організації; ПРН3. Проєктувати ефективні системи управління організаціями; ПРНС2.5. Вміти розробляти, впроваджувати та аналізувати програми навчання і підвищення кваліфікації персоналу, проведення вишколів, атестацій працівників, застосовувати інструментарій стимулювання й утримання працівників організації
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління проєктами; корпоративна культура та комунікаційний менеджмент Наступні: практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи; виконання магістерської кваліфікаційної роботи; захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів та методів формування корпоративної культури організаціі та моделей комунікаційного менеджменту, що скеровують управлінську діяльність та зумовлюють її ефективність в господарському, в приватному, і публічному секторах. Розглядаються основні типи корпоративних культур та сучасні механізми їх використання в контексті сучасних практик управління людськими ресурсами та орієнтації на результати, в тому числі, з огляду на забезпечення сприятливих умов праці, індивідуального й організаційного розвитку та навчання, введення змін тощо. Дисципліна розрахована на майбутніх фахівців з економіки праці, HR-менеджерів, управління людськими ресурсами, керівників у галузі державного управління і державних службовців.
Опис: Тематика курсового проекту. 1.Теоретичний розділ. Коротка інформація про типи корпоративної культури та комунікативні процеси в менеджменті. 2. Розрахунково-аналітичний розділ. Проведення діагностики корпоративної культури за такими напрямами: ? визначення типу культури, до якої належить дана організація (типологічний аналіз); ? визначення загального стану корпоративної культури (бажаний/ хороший/ задовільний/ незадовільний); ? визначення структури корпоративної культури, її окремих елементів (матеріальних, духовних, екологічних тощо); 3. Проєктний розділ Проектування профілю корпоративної культури та створення моделі комунікативного процесу. 4. Висновки
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100 балів,диф.залік): Форма проведення диф.заліку усна. За основу при нарахуванні балів береться повнота і правильність відповіді, а також уміння студента правильно аналізувати, оцінювати факти і явища, правильно застосовуючи різні методики в конкретних ситуаціях. За кожну неточність, допущену при відповіді знімається від 5 до 20 % балів, в залежності від її важливості, яку визначає викладач, який перевіряє завдання. За неповну відповідь на поставлене питання може бути знято до 50 % балів. Якщо формули до розв'язку задачі записані правильно, але не використані, або хід розрахунку правильний, але без наведення формули, то нараховується не більше 30 % балів. Завдання складається із написання теоретичної частини, виконання аналітичний розрахунків і проектування профілю корпоративної культури та моделі комунікаційних процесів .
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставлення балів та оцінок: при максимальних 100 балів оцінки виставляють так: при кількості балів 0 - 49 – незадовільно, 50 – 70 – задовільно, 71 – 87 – добре, 88 – 100 – відмінно.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гошовська В. А. та ін.. Комунікації в публічному управлінні: аспекти організаційної культури та ділового спілкування : навч. посіб. Київ : К.І.С., 2016. 130 с. 2. Жигайло Н.І. Комунікативний менеджмент: навч. посібник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2012. 368 с. . 3.Захарчин Г.М., Любомудрова, Р.О. Винничук, Н.В. Смолінська Корпоративна культура: навчальний посібник. Львів, «Новий Світ -2000», 2011. 342с. 4. Захарчин Г.М., Любомудрова Н.П.Фактор корпоративної культури та емоційний інтелект в управлінні персоналом. Причорноморські економічні студії. 2019.Вип.48,ч.3.С.22-26. 5.Лизанець А.Г. Комунікативний менеджмент: збірник тестових та індивідуальних завдань з курсу для здобувачів другого (магістерського) рівня спеціальності 073 «Менеджмент» (ОП «Менеджмент організацій») Мукачево: МДУ, 2022. 44 с. 6. Хаєт Г.Л.Корпоративна культура: навчальний посібник. К. : Центр навчальної літератури. 2003. 403с. Олійник Н.Ю,Комунікативний менеджмент: навчально-методичний посібник. Кам’янець Подільський, 2020.– 112 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).