Регламентування діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.041
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: доцент кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів. к.е.н. доцент Сергій ШЕВЧЕНКО
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: розгляд методів переведення сучасного державного та регіонального управління на інтенсивний шлях розвитку з послідовним скороченням видатків на екстенсивне зростання і вкладень в інтенсифікацію ефективного використання вже створеного господарського потенціалу підприємств.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та /або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог. загальні компетентності: ЗК 1. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК 2. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК 3. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. фахові компетентності: СК1. Здатність розробляти та реалізовувати стратегію розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур. СК4. Здатність до вирішення проблемних питань і прийняття управлінських рішень у професійній діяльності. СК5. Здатність до ініціювання та реалізації інноваційних проектів в підприємницькій, торговельній та/або біржовій діяльності
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; АіВ 4. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосу¬вання.Знання нормативно-правової бази формування та реалізації інноваційних проектів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інновації та інвестиції в торгівлі Макроекономіка та мікроекономіка Оподаткування комерційної діяльності Бізнес в соціальних мережах
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна належить до переліку обов’язкових навчальних дисциплін за освітньо-навчальним рівнем «бакалавр». Дисципліна забезпечує формування у студентів системи управлінських та інформаційних технологій, що характеризують інноваційні можливості і очікувані економічні результати від бізнес планування та аудиту інноваційних проектів.
Опис: Сутність, необхідність і практичне значення державного регулювання економіки підприємства Сутність стратегії і визначення суспільних потреб та інтересів Державне регулювання інвестиційної діяльності Організаційно-економічний механізм державного регулювання інноваційної діяльності Роль держави у становленні підприємницького середовища Фінансові важелі державної підприємницької політики Основні напрямки регуляторної політики Політика державних доходів і її макроекономічні завдання Бюджетна політика. Вплив на приватні капіталовкладення Регулювання цін в ринковій економіці Політика доходів та адаптаційна політика Необхідність і сутність програмування і прогнозування в системі ДРЕ Державне регулювання зовнішньоекономічної діяльності підприємства Державне екологічне регулювання та управління Екологічний механізм забезпечення природоохоронної діяльності
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): практичні роботи, усне опитування, тестовий контроль. Підсумковий контроль (60%): екзамен; тестові завдання (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів під час модульного та семестрового контролю проводиться згідно з Положенням “Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів”, затвердженим ректором Національного університету “Львівська політехніка” від 23 січня 2019 р. Контроль результатів навчання студентів є складовою навчального процесу. Його проводять з метою встановлення відповідності результатів навчання студентів вимогам освітніх програм. Основними видами контролю результатів навчання студентів є поточний та семестровий контроль, а також атестація студентів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 2. Абрамович І. Напрями активізації державної політики щодо залучення іноземних інвестицій в економіку України / І. Абрамович // Економіка та держава. – 2017. – № 3. – С. 49–51. 3. Алейнікова О. В. Національна агропродовольча система як об’єкт державного регулювання / О. В. Алейнікова // Інвестиції: практика та досвід. – 2010. – № 9. – С. 90–93. 4. Базилевич В. Д. Макроекономіка : підручник / В. Д. Базилевич, К. С. Базилевич, Л. О. Баластрик. – Київ : Знання, 2007. – 678 с. – С. 541–596. 5. Бєлєйченко Н. Г. Напрями вдосконалення інвестиційної політики в Україні / Н. Г. Бєлєйченко // Університетські наукові записки. – 2018. – № 4. – С. 404–409. 6. Гайдабрус А. О. Інноваційна політика держави в постіндустріальному розвитку України. Вибір концепції / А. О. Гайдабрус // Держава та регіони. Серія «Державне управління». – 2009. – № 2. – С. 41–45. 7. Регіональна економіка та природокористування / А. П. Голіков, О. Г. Дейнека, Л. О. Поздняков, П. О. Чорномаз; за ред. А. П. Голікова : навч. посібник. – Київ : Центр учбової літератури, 2009. – 352 с. 8. Гудзинський О. Д. Державна політика інноваційного розвитку національної економіки / О.Д. Гудзинський, П. В. Іванюта // Інвестиції: практика та досвід. – 2010. – № 18. – С. 98–100. 9. Дешко А. Система стратегічного управління соціальним та економічним розвитком України / А. Дешко, А. Слівак // Формування ринкових відносин в Україні. – 2018. – № 4. – С. 42–46.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).