Гігієна та санітарія у сфері виробництва та обслуговування

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.01.E.058
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.с.-г.н., доц. Тимук Іван Степанович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладення дисципліни є сформувати уявлення студентів про фізіологію харчування людини, вивчення сучасних теорій харчування і визначення нутрієнтного складу продуктів харчування, а також ознайомити їх з нормами санітарних та гігієнічних вимог для виробництва продукції.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов та вимог. К01. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. К04. Здатність розробляти та управляти проектами. К12. Здатність застосовувати нові підходи до аналізу та прогнозування складних явищ, критичного осмислення проблем у професійній діяльності. К15. Здатність до організації робіт, пов’язаних з оцінкою екологічного стану, захистом довкілля та оптимізацією природокористування, в умовах неповної інформації та суперечливих вимог.
Результати навчання: ПР02. Уміти використовувати концептуальні екологічні закономірності у професійній діяльності. ПР04. Знати правові та етичні норми для оцінки професійної діяльності, розробки та реалізації соціально-значущих екологічних проектів в умовах суперечливих вимог. ПР09. Знати принципи управління персоналом та ресурсами, основні підходи до прийняття рішень в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. ПР10. Демонструвати обізнаність щодо новітніх принципів та методів захисту навколишнього середовища. ПР13. Уміти оцінювати потенційний вплив техногенних об’єктів та господарської діяльності на довкілля.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи підприємництва • Основи маркетингу • Товарознавство • Матеріалознавство та основи технології виробництва товарів
Короткий зміст навчальної програми: Програмою дисципліни передбачено вивчення основ фізіології харчування людини, обмін енергією, основами санітарно-гігієнічних умов праці, вивчити основи збалансованого харчування, особливості харчування різних груп населення, гігієну праці в системі заходів з охорони здоров’я працівників, вимоги виробничої санітарії та безпеки організації праці, гігієнічну характеристику і оздоровлення умов праці робітників масових професій.
Опис: Вступ у гігієну та санітарію. Санітарно-показові мікроорганізми. Санітарно-гігієнічні вимоги до підприємств. Загальні положення гігієнічної експертизи. Особиста гігієна, гігієнічні основи режиму дня. Санітарно-гігієнічні вимоги до навколишнього середовища та систем забезпечення підприємств. Методика оцінки запиленості. Розрахунок повітрообміну. Методика оцінки параметрів освітлення. Визначення якості питної води за санітарно-гігієнічними нормами. Методика оцінки ґрунту.
Методи та критерії оцінювання: Згідно з робочою програмою навчальний процес здійснюється в таких формах: - лекційні заняття; - підготовка доповідей за темою семінарських занять, виступ на семінарах. - самостійне опрацювання студентом навчального матеріалу із використанням конспекту лекцій та основної навчальної літератури, робота із довідниками; - контроль усіх видів діяльності студентів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль проводиться із застосуванням рейтингової системи оцінки успішності навчання студентів за кожною пройденою темою програми. Підсумковий контроль – екзамен проводиться в письмовій формі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Заверуха Н.М. Гігієна та санітарія: навч. посіб. / Н.М. Заверуха. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2015. – 244 с. 2. Зубар Н.М. Основи фізіології та гігієни харчування: підручник. / Н.М. Зубар . – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2006. – 341 с 3. Малигіна В.Д. Мікробіологія та фізіологія харчування: навч. посіб. / В.Д. Малигіна. – К.: Кондор, 2015. – 241 с. 4. Павлоцька Л.Ф. Фізіологія харчування: підручник / Л.Ф. Павлоцька. – Суми: Університетська книга, 2011. – 480 с. 5. Дуденко Н.В. Основи фізіології та гігієни харчування: підручник / Н.В. Дуденко . – Суми: Університетська книга, 2011. – 215 с. 6. Трахтенберг І.М. Гігієна праці та виробнича санітарія: навч. посіб. / І.М. Трахтенберг. – Київ, 1997. – 450 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).