Управління сталим розвитком туризму

Спеціальність: Туризмознавство
Код дисципліни: 7.242.01.E.016
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.б.н., доц. Паньків Н.Є.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни - формування у студентів глибокого розуміння у формуванні управління сталим розвитком в туризмі на основі сучасних концепцій сталого розвитку та провідного досвіду.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми (окрім дисциплін вільного вибору) Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ) ІНТ Здатність розв’язувати складні задачі дослідницького та/або інноваціи?ного характеру у сфері туризму і рекреаціі?. Загальні компетентності (ЗК): ЗК1. Здатність до організації, планування, прогнозування результатів діяльності. ЗК2. Здатність вести професіи?ну діяльність у міжнародному та вітчизняному середовищі. Спеціальні (фахові) компетентності (СК): СК1. Здатність застосовувати у професіи?ніи? діяльності категоріи?но- термінологічнии? апарат, концепціі?, методи та інструментаріи? системи наук, що формують науковии? базис туризму та рекреаціі?. СК2. Здатність планувати і виконувати наукові та/або прикладні дослідження у сфері туризму та рекреаціі?. СК3. Здатність до управління туристичним процесом у публічному секторі, в туристичніи? дестинаціі?, туристичному підприємстві на різних ієрархічних рівнях. СК4. Здатність організовувати діяльність та співпрацю суб’єктів регіонального, національного та міжнародного туристичних ринків на засадах сталого розвитку з урахуванням світового досвіду. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКС): Блок 0100 «Туризм та рекреація» ФКС1.2. Здатність визначати стратегічні орієнтири сталого розвитку суб’єктів господарювання у сфері туризму
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН4. Проводити аналіз геопросторової організації туристичного процесу, проєктувати його стратегічний розвиток на засадах сталості. РН6. Аналізувати та оцінювати діяльність суб’єктів туристичного ринку, планувати результати і?х стратегічного розвитку. РН9. Розробляти та реалізовувати проєкти у сфері туризму та рекреації на засадах економічної, соціальної і екологічної ефективності. РН16. Знати методику та вміти використовувати на практиці інструменти стратегічного менеджменту та маркетингу РН17. Знати предметну сферу, методологічну основу, закони, принципи та механізми забезпечення сталого розвитку туризму. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи туризмомзнавства; Туроперейтинг; Міжнародний туризм.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Управління сталим розвитком в туризмі» є важливою складовою підготовки фахівців у галузі туризму. Науково-методична основа її змісту – освітньо-професійна програма підготовки та освітньо-кваліфікаційна характеристика фахівців рівня вищої освіти «магістр» згідно галузевої складової державного стандарту вищої освіти за спеціальністю «Туризм». Ця дисципліна є дисципліною самостійного вибору навчального закладу циклу професійної підготовки фахівців рівня вищої освіти «магістр». Обсяг навчальної дисципліни – 5 кредити ЄКТС. Навчальна дисципліна “Управління сталим розвитком в туризмі” належить до числа новітніх навчальних курсів і передбачає міждисциплінарний і системний підхід до вивчення основних проблем взаємодії людини і навколишнього природного середовища з точки зору принципів і стратегій сталого розвитку. Теоретичні засади стратегії сталого розвитку. Вивчення сутності та основних понять і принципів концепції сталого розвитку; поняття біосфери як динамічної системи; основні відомості про глобальні екологічні проблеми людства – ресурси і розвиток; якісні і кількісні критерії стійкості розвитку і моделювання розвитку суспільства; економічні, соціально-політичні та етичні проблеми розвитку; проблеми прийняття управлінських рішень.
Опис: Тема 1. Парадигма сталого розвитку туризму: сутність, принципи, критерії Тема 2. Туристська дестинація як управлінська категорія сталого розвитку туризму в умовах глобалізації Тема 3. Система механізмів управління суб'єктами господарської діяльності у сфері туризму Тема 4. Економічний механізм розвитку підприємництва у сфері туризму Тема 5. Управління якістю послуг - головний інструмент?переходу до сталого розвитку туризму Тема 6. Стратегічні напрями та основні засади розроблення цільових програм розвитку в туризмі Тема 7. Формування трансформаційного потенціалу розвитку суб'єктів туристичного бізнесу в туристських, дестинаціях Тема 8. Екологізація сфери туризму у контексті сталого розвитку
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40 %) — практичні заняття, індивідуальна робота, контрольна робота Підсумковий контроль (60%) — диференційований екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 %) — практичні заняття, індивідуальна робота, контрольна робота Підсумковий контроль (60%) — диференційований екзамен
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Матеріали у Віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки:Сучасні глобалізаційні трансформації в туризмі[Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=4881 2. Садовенко А. Сталий розвиток суспільства: навчальний посібник / А. Садовенко, Л. Масловська, В. Середа, Т. Тимочко. – 2 вид. – К.; 2011. – 392 с. 3. Ткаченко Т.І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу Монографія. — 2-ге вид., випр. та доповн. — К.: Київ. нац.торг.- екон. ун-т, 2009. — 463 с. 4. Туризм як національний пріоритет: Колективна монографія / за редакцією І.М. Писаревського. – Х. ХНАМГ, 2010. – 284 c. 5. Ісаєнко В.М., Ніколаєв К.Д., Бабікова К.О., Білявський Г.О., Смирнов І.Г. Стратегія сталого розвитку (туристична галузь) / В. М. Ісаєнко, К. Д. Ніколаєв, К. О. Бабікова та ін. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – 295 с. 6. Екологія з основами екологічного туризму: навчальний посібник / Укл. Паньків Н.Є., Бомба М. Я., Львів, Ліга-Прес, 2016. – 318 с. – ілюстр.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).