Міжнародний туризм

Спеціальність: Туризмознавство
Код дисципліни: 7.242.01.E.019
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: доц. Макар О.П.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни - сформувати у майбутнього фахівця у сфері туризму глибокі знання про організаційно-правове забезпечення туристичної діяльності в Україні.
Завдання: Вільне володіння та здатність спілкуватися діловою англійською та іншою (шими) іноземною (ними) мовою (мовами) в професійній діяльності. фахові компетентності: ФК 2. Здатність використовувати методи наукових досліджень у сфері туризму та рекреації ФК 4. Уміння досліджувати сучасні тенденції розвитку світового ринку туристичних послуг, динаміку та структуру міжнародних туристичних потоків, виділяти та оцінювати їх якісні характеристики ФК 12. Здатність до підприємницької діяльності на національному та міжнародному туристичному ринку ФКС2.2. Здатність досліджувати тенденції розвитку міжнародного туризму. ФКС2.3. Здатність досліджувати та формувати тенденції до глобалізації трансформаційних процесів в індустрії туризму.
Результати навчання: ПР03. Розуміння інструментів та стратегій, що мають відношення до діагностування та аналізу стану туристичного ринку на рівні, що дозволить можливість працевлаштування за фахом, здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні знання при формуванні та реалізації туристичних послуг; ПР04. Демонструвати знання і розуміння наукових принципів, що лежать в основі туризмознавства; ПР07. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці основні положення туристичного законодавства, національних і міжнародних стандартів з обслуговування туристів. ПР19. Вміти здійснювати дослідження глобального та регіональних ринків туристичних послуг.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Маркетинг та рекламно-інформаційна в туризмі Управління якістю в туризмі Менеджмент в туризмі Сучасні глобалізацій ні трансформації в туризмі Міжнародні організації в туризмі Інноваційні технології в туризмі
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Міжнародний туризм» відноситься до навчальних дисциплін спеціальності. Дисципліна ознайомлює студентів із законодавчими актами в сфері туризму; договірним регулюванням туристичної діяльності в Україні; правовим режимом міжнародної туристської діяльності. Підготовлені фахівці отримують здатність аналізувати різні аспекти туризму: мотивація туристичних подорожей, стратегію діяльності і розвитку туристичної індустрії, вивченні світового досвіду організаціі туристичної діяльності в залежності від певних соціально-економічних умов.
Опис: Тема 1. МІЖНАРОДНИЙ ТУРИЗМ ЯК СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНЕ ЯВИЩЕ 1.1 Соціально - економічна роль туризму 1.2 Фактори розвитку міжнародного туризму 1.3 Значення міжнародного туризму 1.4 Тенденції розвитку сучасного туризму Тема 2 МІЖНАРОДНА СПІВПРАЦЯ В ГАЛУЗІ ТУРИЗМУ 2.1 Двостороння співпраця 2.2 Багатостороння співпраця Тема 3. РИНОК МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ 3.1 Особливості ринку міжнародного туризму 3.2 Світовий і регіональні ринки міжнародного туризму 3.3 Методи вивчення туристичного попиту 3.4 Сегментація попиту на послуги туризму Тема 4. ГЕОГРАФІЯ ТУРИСТИЧНОГО ПОПИТУ 4.1 Географічні фактори розвитку міжнародного туризму 4.2 Географія світових туристських походів 4.3 Діловий туризм Тема 7. СТАТИСТИКА МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ 7.1 Історія розвитку статистики міжнародного туризму 7.2 Основні статистичні одиниці туризму 7.3. Статистика туристських потоків 7.4. Статистика туристичних доходів і витрат Тема 8. ОСНОВИ ЕКОНОМІКИ МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ 8.1 Принципи та проблеми 8.2 Обмежувальні фактори 8.3 Витрати 8.4 Туристичні експорт та імпорт 8.5 Інвестиції в туризм
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: письмовий експрес-контроль; виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну Практичні заняття Лабораторні роботи Письмовий експрес-контроль Разом за ПК письмова компонента усна компонента Максимальна кількість балів за кожну практичну роботу №1-7 – 2 бали №8-1 бал Максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи № 1-6 – 2 бали; за звіт з лабораторної роботи № 7,8 – 4 балів Максимальна кількість балів за кожною темою – 1 бал 40 50 10 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: . Матеріали у Віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки: Міжнародний туризм [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=13846. 2. Міжнародний туризм: Міжнародний туризм: метoдичні вказівки для проведення практичних занять з дисципліни «Міжнародний туризм» для студентів напряму підготовки 7.14010301 «Туризмознавство» / Укл.: Теребух А.А., Макар О.П., Чорненька Н.В., Божук Т.І., Незвецька О.В. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2014. – 32с. 8. Рекомендована література Базова 1. Мальська М.П., Худо В.В. Туристичний бізнес: теорія та практика. Навч.пос.- К.: Центр учбової літератури,2011. – 424 с. 2. Божидарник Т. Міжнародний туризм / Т. Божидарник: Підручник. – К.: Центр навчальної літератури, 2019. – 312 с. 3. Історія туризму в Україні: Навч. посібник / Федорченко В. К., Дворова Т. А., Київ. “Вища школа”, 2002.- 195 с. 4. Можливості та розвиток сучасного туризму: світовий та національний досвід: монографія / за заг. ред. В.М. Зайцевої. – Запоріжжя: ЛІПС, 2015. – 275 с. 5. Міжнародний туризм : навчальний посібник для студентів спеціальностей «Туризмознавство», «Міжнародні економічні відносини» / С. О. Юрченко, О. Є. Юрченко. - X. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2016. - 328 с. 6. Великочий В.С., Дутчак О.І., Шикеринець В.В. Міжнародний туризм / Навчальний посібник для студентів спеціальності 8.14010301 «Туризмознавство». - Івано-Франківськ: Видавець Кушнір Г.М., 2015. - 254 с. 7. Квартальнов В.А.Иностранный туризм. - М.: “Финансы и кредит”, 1994. 8. Котлер Ф., Боуэн Д., Мейкенз Д. Маркетинг: Гостеприимство и туризм: Учебник.- М, 1998. Лапшина І. Перспективи розвитку туристичних послуг в умовах глобалізації.- Вісник ЛКА. Серія економічна .- випуск 17.- Львів.- 2006.- С. 161-165. 9. Мальська М., Худо В. Менеджмент туризму. Навч. посібник. – Львів, Видавничий центр ЛНУ ім. Івана Франка. – 2002. 10. Мальська М., Худо В., Цибух В. Основи туристичного бізнесу. Навч. посібник. – Львів, Видавничий центр ЛНУ ім. Івана Франка. – 2003 11. Мігущенко Ю.В. Структурні деформації у формуванні конкурентних позицій туристично-рекреаційно галузі України// Проблемы развития внешнеэкономических связей и привлечения иностранных инвестиций: региональный аспект. – Сборник научных трудов. Донецьк: ДонНУ. – 2005. – С. 940-946. 12. Мігущенко Ю.В. Регіональний аспект наслідків приєднання України до СОТ для туристичної галузі //Вісник Львівської комерційної академії. – Серія економічна, випуск 18 частина І – Львів: Видавництво Львівської комерційної академії, 2005. –291 с. 13. Мігущенко Ю.В., Мокій О.А. Реалізація інноваційної політики для розвитку туристично-рекреаційної інфраструктури: теоретичні аспекти // Науковий вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту КНТЕУ.– Чернівці: АНТ Лтд, 2005.–Вип.ІV. Економічні науки. Ч. 2.– С.194-202. 14. Нечаюк Л. І., Телеш Н. О. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент - К.: Центр Навчальної Літератури, 2003. — 348с. 15. Абрамов В. В. Історія туризму: підруч./ В. В. Абрамов, М. В. Тонкош- кур. – Харків: Видавництво «Форт», 2010. – 286 с.: іл. 16. Вавилова Е. В. Основы международного туризма: Учебное пособие. / Е. В. Вавилова. — М.: Гардарики, 2005. – 160 с. 17. Організація туризму: підручник / І.М. Писаревський, С.О. Погасій, М.М. Поколодна та ін.; за ред. І.М. Писаревського. – Х.:ХНАМГ, 2008. – 541 с. 18. Писаревський І. М. Планування та організація туристських маршрутів: Підручник / І. М. Писаревський, М. В. Тонкошкур; Харк. нац. акад. міськ госп- ва. – Х.: ХНАМГ, 2011. – 304 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).